Viimase päeva materjali katsetused

Ootame siia kõigi osalejate lühikokkuvõtteid, kes soovivad tutvustada, kuidas neil praktikas viimase päeva materjali on õnnestunud. Kui pauside ajal rääkisime, olid mitmed teist huvitatud, kuidas võiks praktikas toimida helimaastik või karakteri maalimine. Loeksime hea meelega, kuidas teil nende meetoditega läinud on!

Kommentaarid

Veronika Meibaum

Sisestas Veronika Meibaum, E, 11/02/2015 - 20:14

Tere! Minul on sel õppeaastal olnud pidev mure, et esmaspäeviti 9. klassiga 7. tundi (inglise keel) pidades, on lapsed väga väsinud ja tegelikult ei ole ükski esmaspäev mul nendega produktiivne olnud. Lisage siia veel ka see, et just eelmisel nädalal pidin neile moraali lugema ja korralikult liistule tõmbama - järjekordne eesootav tühja läinud tund... Aga võta näpust! Tunni alguses tegin neile sissejuhatuseks karakterite mängu (hispaanlane, kes tegelikult oli itaallanne, ameeriklane ja soomlane). Täiesti arusaadav, et 7.ks tunniks oli laste tähelepanuvõime null - ei suutnud nad meeles pidada, kellelt said ega kellele saatsid. Tegime ikka mitu kinnistamistiiru ja ühele karakterile pidime uue teekonna rajama, sest esimene oli lootusetult meelest läinud :) Kokku kulus meil ca 15 min, kuid ülejäänud 30 olid väga produktiivsed ning kulgesid positiivses noodis. Tunni lõpus sain isegi mõne naeratuse osaliseks! Suur tänu Mirjale ja Mihklile!

Mirja Meriste

Sisestas Mirja Meriste, K, 11/04/2015 - 12:08

Aitäh, tagasiside eest! Mul pandi ka uuest veerandist 8.kl inglise keel 7.tunniks, mis on täiesti ebaproduktiivne aeg. Proovin ka nendega seda mängu esmaspäeval, vaatame, kas miskit muutub :)

Mihkel Kangur

Sisestas Mihkel Kangur, K, 11/18/2015 - 12:31

Tere kõigile, kes veel vahest siia vaatavad! Sain vahepeal väga toreda katsetuse kirjelduse Kairilt ja edastan tema loal selle teile lugemiseks.

Kairi:

Enne kui viimase kohtumise lõpetasime küsisin, kas olete karakterite loomist katsetanud tunnis. Lubasin anda tagasisidet kui julgen seda proovida.

Proovisin ära ja ütleks, et õnnestus. Teema oli järveelustik ja vanus 5.klass.  Aega kulus kolm tundi - see on võimalik ka väiksema aja peale mahutada. Eriti kui korduvalt seda ülesannet teha. Kui viitsimist on siis järgnevalt kirjeldan protsessi.

 

 

 

- Alustasin sellega, et lõin ise kaakterid vee- ja kaldataimdest. Võtsin kaasa ühe mängulille (kaldataim) ning peotäie rohelisi lõngajuppe (veetaim). Mängisin neile lühietenduse, kus dialoogi sisuks oli kalda ja veetaimede erinevused.

-arutelu - kontrollisin, kas nad said aru erinevustest ehk kas teatritegemise tagant ka sisu nendeni jõudis - jõudis hästi;

-karakter +helimaastik. Õpilastel olid silmad kinni ja nad tegid erinevaid tiigi ääres kuuldavaid hääli (tuul, vulin, konnad jmt) mina samal ajal lugesin veel ühe dialoogi, kus ma olin kaakterid loonud erinevatele veetaimdele (4 taime)

 

-iga õpilane sai ülesandeks lugeda õpikust kahe veelooma kohta ning vihikusse kirjutada:

                   1 .välimus        2. toitumine        3. kohastumine eluks vees  4. milline oleks selle looma iseloom, kui ta oleks inimene?

 

- rühmas pidid välja mõtlema dialoogi (monoloogi) ning võimalikud tausta helid. Tingimuseks oli, et kuuldavast selguks milline see loom välja näeb, keda sööb või kes teda sööb ning kuidas ta vee ääres hakkama saab.

-esinemised, kuulajad pidid hindama ja harjutasid konstruktiivse kriitika esitamist (esmalt kiidan ja siis ütlen parandusettepaneku)

-lisaks hindasid nad enda rühmas töötamise oskust ja lõpuks ka minu esinemist;

 

Kuidas tulid välja dialoogid?

Dialoogid olid parajalt pikad. Nendes oli nii loodusõpetuse sisu kui ka loovust. Parim näide killuke haigru ja pardi vestlusest:

......

Haigur: " aga kuule, milline su naine välja näeb?"

Part: " ta on siuke pruun. Üldse mitte minu moodi. Aga milline sinu naine välja näeb?" (eelnevalt oli juttu tema sinisest kaelast)

 

Haigur: " Ta on täpselt minu moodi. Nagu koopia. Ja mu vend on ka minu muudi. Täiesti keeruline on neil vahet teha. Ükskord ma ajasingi nad segamini."

........

 

Tagasiside minu  esinemisele

küsisin kuidas neile meeldis kui uut osa esitati mänguliselt. Peaaegu kõik olid seda meelt, et uus osa oli paremini jälgitav, arusaadav ja huvitav, kui esitati mänguliselt. Ja nad kuulaksid uut osa veel taolises esitus viisis.

 

Ilmselt järgmisel korral saab teha ülesannet vähem ajamahukalt, sest nüüd nad teavad, mida neilt oodatakse ja tagasiside andmise osa võib lühendada.

4953 vaatamist (0 täna)

Loodud

Esmaspäev, November 2, 2015 - 18:35