Tähelepanu! eDidaktikum lõpetab teenuse pakkumise juulis 2025. Täpsem info siin

TÄIENDAMISEKS VANEMA JA TARGEMA SINU POOLT: Mõistete ja mõtlemise arengu teema märkamisülesanne

Mida ütleksid paar kuud / nädalat nooremale endale? Kuidas nõu annaksid? Mille eest pai teeksid?

Lähtuvalt eelmise korra lõpus arutletust, Toomela (2004) ja Kikase (2005; 2010) mõiste arengu tekstidest: 

- püüa märgata neid episoode, kus õpilase arusaam mingist asjast (ehk siis: tema teadvuses selle mõistega koos aktiveeruv tähenduste võrgustik) on tavamõisteline (kogemuspõhine, tajupõhine, autoriteedi öeldu põhine), ehkki Sina oleksid oodanud juba teadusmõistelist (kogemusest, tajust "lahti haagitud", mõisteliselt vahendatud, formaalloogilist ja hierarhilise ülesehitusega) arusaama! Too välja 3-4 sellist olukorda ja mõistet. 

Kui Sul on aega, loe loengus alustatud Toomela või Kikase tekst läbi. Kui Sul on veel aega, loe teised kaks teksti ka. See on nii pagana oluline! :)

Väärmõistete "lammutamise" nippe: https://www.apa.org/education/k12/misconceptions?item=1

626 vaatamist (0 täna)

Tähtaeg

3/4/2020

Loodud

6/3/2020

Autor