Tähelepanu! eDidaktikum lõpetab teenuse pakkumise juulis 2025. Täpsem info siin

Ül 4.3 Vaatlusülesanne 3 Õppimist toetav tagasiside

Vaatlusülesanne 3: õppimist toetav tagasiside.

Üliõpilane märkab ja analüüsib, kuidas õpetaja toetab õpimotivatsiooni läbi tagasiside ning missuguseid tegevusi õpetaja selleks klassis rakendab.

Vaatle 2 sama õpetaja ainetundi ning tee märkmeid alljärgnevate punktide osas:

  1. Kuidas ja millist tagasisidet saavad õpilased?

  2. Milline on õpetaja keelekasutus? On see õpilase autonooomiat toetav?  Milline on õpilaste reaktsioon?

  3. Millised õpilased saavad tagasisidet ja õpetaja tähelepanu? Kuidas see mõjutab nende õpimotivatsiooni? Joonista klassi plaan*, märgi plaanil õpilase sugu (P või T) ning vaadeldes märgi iga kord vastava õpilase pingi kõrvale kas pluss (õpetaja positiivne tagasiside, tunnustus vms) või miinus (õpetaja negatiivne tagasiside , märkus vms) vastavalt sellele, millist tagasisidet õpilane õpetajalt sai.

 Pärast vaatlust koosta vaatlusmärkmetele tuginedes analüüs, tuues välja järgmised aspektid:

  1. Analüüs õpetaja tagasiside kohta õppijatele. Kui hästi toetas õpetaja läbi tagasiside õpilaste õpimotivatsiooni? Millised õpilased said õpetaja tähelepanu, kus nad klassis paiknesid ja millist tüüpi tagasisidet nad said? Kuidas see mõjutas nende õppimist? Millised õpilased jäid õpetaja tähelepanu alt välja? Kus nad klassis paiknesid? Kuidas see mõjutas nende õppimist?

  2. Analüüs õpetaja keelekasutuse kohta. Kuivõrd on see autonoomiat toetav, kuivõrd kontrolliv? Lisage 2–3 konkreetset näidet keelekasutuse kohta ning andke oma hinnang, kas õpetaja keelekasutus tunnis oli pigem autonoomiat toetav või kontrolliv, miks?

  3. Vähemalt kolm ettepanekut (sõnastatud konkreetsete tegevustena) selle kohta, mida vaadeldud tunnis tuleks teistmoodi teha, et õpetaja tagasiside oleks õppimist ning õpimotivatsiooni veelgi enam toetavam.

  4. Vähemalt üks olulisim järeldus, mida vaatlusandmete põhjal õpetajana teeksite ning millele edaspidi teadlikult tähelepanu pöörate?

* Kui sa ei saa tundi vaadelda ja kasutad olemasolevaid videosi, siis tee seda täpselt niipalju kui video lubab.

Hindamiskriteeriumid: