Tähelepanu! eDidaktikum lõpetab teenuse pakkumise juulis 2025. Täpsem info siin

Mõtlemise ja mõistete areng - sinu märkmed loetust ja märkamisülesanne

Nõndaks, oleme jõudnud üleüldse kõige põnevama ja olulisema teemani psüühikas, milleks on mõtlemise areng. Esmase sissevaate saamiseks palun teil lugeda läbi kaks materjali:

1) Ühest hästi lihtsas keeles käsiramaatust (Verkade, H., Mulhern, T. D., Lodge, J., Elliott, K., Cropper, S., Rubinstein, B., ... & Frankland, S. (2017). Misconceptions as a trigger for enhancing student learning in higher education. The University of Melbourne.) leheküljed 3-12, igaks juhuks kopeerin siia ka need osad, mida palun teil lugeda: 

Introduction 3
The problem of misconceptions 3
1 What are misconceptions and where do they come from? 5
Factual and ontological misconceptions 5
Inaccurate and incommensurate misconceptions 5
2 Identifying misconceptions 9
3 Correcting misconceptions 11
Stages and conditions for conceptual change 11

2) Vali järgnevast kolmest eestikeelsest materjalist ÜKS, mille põhjalikult läbi loed (võid muidugi ka teisi silmanurgast piiluda). 

Valikuvariandid:

Toomela, A. (2003). Mõtlemise areng. Määratlused ja põhimõtted.

Kikas, E. (2005). Laste teadmiste areng. Taevas, Maa ja Päike laste seletustes. Mäetagused. Hüperajakiri, (30), 33-58.

Kikas, E. (2010). Laste mõtlemine. Pilved, vihm ja vikerkaar laste seletustes. Mäetagused. Hüperajakiri, (46), 139-156.

Nii et kokku siis palun loe kaks asja: ingliskeelse materjali lk 3-12 ja omal valikul üks kolmest eestikeelsest artiklist. Postita eDidaktikumi oma loetule põhinevad märkmed.

Lisaks väike märkamisülesanne, mis käib seekord ainult Sinu enda kohta - kas suudad meenutada mõnda olukorda, kus Sinu mõtlemine millestki tegi hüppe tava- või väärmõistest teadusmõisteks (või isegi teadusmõistest süsteemõisteliseks mõisteks)? See pole üldse väga lihtne ülesanne. Aga igal juhul palun tee proovi! 

 

734 vaatamist (0 täna)

Tähtaeg

2/12/2020

Loodud

20/11/2020

Autor