Praktikumi ülesande teema: Õpetaja roll õpilaste õpipädevuse toetamisel.
Praktikumi ülesande eesmärk: Vaadelda antud kooli tehnoloogiaõpetuse tunde ning analüüsida õpetaja tegevusi õpilaste õpipädevuse kujundamise toetamisel.
Vaatlusülesande teostamise korraldus: Tunnis jälgib üliõpilane aineõpetaja tegevust õpilaste õpipädevuse arengu toetamisel (miks ja milliseid ülesandeid ta valib). Abiks on järgmised küsimused: Kuidas suunab õpetaja õpilased õppima (uusi teadmisi omandama)? Kuidas õpetaja suunab varasemalt õpitut kasutama? Kuidas õpilased saavad õpitut rakendada? Lähtuvalt klassist ja tunni teemast pakub üliõpilane järgnevateks tundideks viise, kuidas suurendada õpipädevuse rakendamist ainetundides.
Ülesande kirjeldus:
Üliõpilane tutvub eelnevalt õpipädevuse olemusega ning võimalustega õpipädevuse arendamisel.
Lugemismaterjal:
Kikas, E., Toomela, A. (2015). Õppimine ja õpetamine kolmandas kooliastmes. Üldpädevused ja nende arendamine https://www.hm.ee/sites/default/files/oppimine_ja_opetamine_3_kooliastmes.pdf (lugeda õpipädevuse osa)
Üldpädevuste kujundamisest aineõpetuses. (2014). http://edidaktikum.ee/et/content/%C3%BCldp%C3%A4devuste-kujundamisest-aine%C3%B5petuses