(Õpetajakoolituse põhipraktika I, II / Põhipraktika I, II)
Üliõpilase nimi:
Hindamise aeg ja koht:
Praktika juhendaja/ hindaja nimi:
Pädevus |
Hinnang |
Selgitus (eriti oluline juhul, kui märgite, et „ei vasta“) |
||
Hindamiskriteerium |
+ (vastab) v (osaliselt vastab) - (ei vasta, polnud võimalik hinnata) |
|||
B.2.1 |
Õpi- ja õpetamistegevuse kavandamine ja läbi viimine |
|||
1. |
Lähtudes õppekavast arvestab rühma ja õppija ainealase taseme, õpioskuste ja õpimotivatsiooni tasemega õppeeesmärkide seadmisel ja õpetamistegevuste kavandamisel. |
|||
2. |
Arvestab õpi- ja õpetamistegevuse planeerimisel laste õppimise ja õpetamise eripärasid. Tunneb ära haridusliku erivajaduse ning vajadusel kaasab juhendajaga koostöös tugispetsialisti õpikeskkonna tingimuste muutmiseks. |
|||
3. |
Valib lähtuvalt õppekava ja õppeprotsessi eesmärkidest õpetamiseks ja õppimiseks sobivad meetodid, hindamismudeli ning planeerib tegevuste aja. Tunnikavade koostamisel lähtub õpperühma vajadustest ja õppekavas fikseeritud õpitulemustest (hinnang tunnikonspektide alusel). |
|||
4. |
Informeerib õppijaid õpieesmärkidest, sisust, õppekorraldusest, hindamismudelitest. On tutvunud antud koolis kasutatavate infokanalitega ja kasutab neid. |
|||
5. |
On pädev õpetatava(te)s aine(te)s, oskab sellest lähtuvalt õppetegevust planeerida.
|
|||
6. |
Arvestab ja võimalusel rakendab õppe planeerimisel ainetevahelise lõimingu põhimõtteid. (Sõltub ka antud kooli koolikultuurist ja eelnevatest kokkulepetest.) |
|||
7. |
Oskab hinnata ja valida sobiva õppevara ja IKT-vahendid lähtuvalt õppijate tasemest ning õpieesmärkidest.
|
|||
Kokkuvõte: Tugevused:
Arenguruum ja soovitused:
|
||||
B.2.2 |
Õpikeskkonna kujundamine |
|||
1. |
Tagab füüsilise õpikeskkonna turvalisuse, kujundab keskkonda vastavalt võimalustele ja vajadustele, lähtuvalt õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest. |
|||
2. |
Loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava, motiveeriva ning üksteist arvestava õpikeskkonna, lähtudes erinevate õppijate individuaalsetest vajadustest ja õpieesmärkidest. |
|||
3. |
Lahendab distsipliiniprobleeme, kaasates vajadusel ja koostöös juhendajaga kolleege, tugispetsialiste ja lapsevanemaid. |
|||
4. |
Analüüsib vaimse ja sotsiaalse keskkonna kujundamise võimalusi ning teeb lähtuvalt analüüsi tulemustest muudatusi õpikeskkonnas. |
|||
5. |
Loob õppimist soodustava ja toetava keskkonna. Reageerib klassis toimuvale, teeb koostööd õpilaste ja kolleegidega. |
|||
6. |
Analüüsib ennast õppimist toetava õpikeskkonna kujundajana. |
|||
7. |
Järgib haridusasutuse kodukorda, viib ennast kurssi olemasolevate reeglitega. Vajadusel juhib täiendavate kokkulepete sõlmimise protsessi koostöös õppijatega ning jälgib kokkulepitud reeglite rakendamist. |
|||
Kokkuvõte: Tugevused:
Arenguruum ja soovitused:
|
||||
B.2.3 |
Õppimise ja arengu toetamine |
|||
1. |
Õpetab, lähtudes õppija eripärast, seatud eesmärkidest ja võimalusel ainetevahelisest lõimingust. Suudab diferentseerida vastavalt õppekavale, märgata nõrgemat ja tugevamat õppijat. |
|||
2. |
Rakendab õpetamisel erinevaid meetodeid ja rutiinseid toiminguid (nt eelteadmiste väljaselgitamine, oodatud õpitulemustest ja -tegevustest teavitamine, õpitegevused eesmärkide saavutamiseks, kokkuvõte saavutatud tulemustest, tagasiside). Kasutab tunnikavas planeeritud meetodeid. |
|||
3. |
Oskab reflekteerida tunnis toimunut ja enda rolli selles ning kohandab tegevusi paindlikult lähtuvalt õppijate vajadustest.
|
|||
4. |
Märkab ning arvestab õppeprotsessis õppijate erinevusi ja erivajadusi (nt õpistiilid, andekus, õpiraskused, kultuurilised eripärad). |
|||
5. |
Toetab õppijate õpi- ja sotsiaalseid oskusi, kasutades erinevaid rühmapõhiseid ja individuaalseid õppevorme. |
|||
6. |
Motiveerib õppima, pakkudes õppijale elulisi/ loovaid ja jõukohaseid õppeülesandeid ja luues eduelamuse. |
|||
7. |
Rakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasiside ja hindamise viise (sh kujundav hindamine), lähtudes õppija eripärast ja hindamist reguleerivatest dokumentidest. Teavitab õppijaid hindamiskriteeriumitest. |
|||
8. |
Annab osa vastutusest õppeprotsessi eesmärkide saavutamisel õppijale, kaasab õpilasi. |
|||
9. |
Väärtustab õppijat, peab tähtsaks eetilisi tõekspidamisi, järgib õpetaja kutse-eetikat. |
|||
Kokkuvõte: Tugevused:
Arenguruum ja soovitused:
|
||||
B.2.4 |
Refleksioon ja professionaalne enesearendamine |
|||
1. |
Reflekteerib oma õpetamist ning ainealast pädevust, kogub tagasisidet õppijate õpitegevuste ning -tulemuste kohta ning rakendab tulemusi õpetamise parendamisel ja enese arendamisel. Arvestab juhendajalt saadud tagasisidega. |
|||
2. |
Otsib probleemide tekkimisel vajadusel abi juhendajalt, kolleegidelt, organisatsiooni juhtkonnalt, tugispetsialistilt jt. |
|||
3. |
Tuleb toime koormusega ning suudab end hoida füüsilises, vaimses ja emotsionaalses tasakaalus. On kohanemisvõimeline, oskab hinnata enda toimetulekut. |
|||
B.2.5 |
Nõustamine ja mentorlus |
|||
1. |
Toetab ja nõustab õppijat õpioskuste arendamisel ja ainealaste teadmiste omandamisel ning konkreetse vajaduse või küsimuse ilmnemisel. |
|||
B.2.6 |
Arendus-, loome- ja teadustegevus |
|||
|
Õppetöö kavandamisel koostab ja/või kohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi. Analüüsib tagasisidevestluse käigus enda poolt kasutatava õppekomplekti/IKT-vahendi vastavust õpieesmärkide ja rühma tasemele, materjali sobivust hariduslike erivajadustega õpilastega tööks ning toob näiteid/teeb ettepanekuid vajadusel õppevara kohandamiseks. |
|
||
Kokkuvõte: Tugevused:
Arenguruum ja soovitused:
|
Hindaja allkiri: ...........................................