Tähelepanu! eDidaktikum lõpetab teenuse pakkumise juulis 2025. Täpsem info siin

Hindamine ja tagasiside

Praktikumi ülesande teema: Hindamine ja tagasiside käsitöös/kodunduses.

Praktikumi ülesande eesmärk: Anda üliõpilasele võimalus koostada ainetunnis kasutamiseks üks hindamisvahend või hindamismudel.

Vaatlusülesande teostamise korraldus: Üliõpilane on enne vaatluspäeva (3. või 4. vaatluspäeval) õpetajaga läbi arutanud järgnevad küsimused: Kuidas tavapäraselt toimub selles aines õpitu kontroll? Mil moel antakse tagasisidet? Kas ja kuidas hinnatakse, kas kasutatakse hindamismudelit? Vastavalt õpetajaga varem kokkulepitud teemale ja klassile, on üliõpilane vaatluspäevaks koostanud käsitöö või kodunduse ainetunniks ühe hindamisvahendi või hindamismudeli koos hindamisjuhistega. Hindamisvahend lähtub õpitulemustest ning sisaldab eri raskusastmega ja eri oskusi kontrollivaid ülesandeid. Hindamismudel kirjeldab sooritustaset ning seda saab kasutada nii kujundavaks kui arvestuslikuks hindamiseks (kui tasemeid kõrvutatakse hindeskaalaga). Üliõpilase koostatud hindamisvahendile/mudelile annab tagasiside ka aineõpetaja.

Ülesande kirjeldus:

  1. Üliõpilane on tutvunud erinevate hindamise võimalustega käsitöö ja kodunduse aines.
  2. Üliõpilane koostab sel vaatluspäeval toimuvaks ainetunniks ühe hindamisvahendi/hindamismudeli koos hindamisjuhistega.
  3. Üliõpilane kasutab võimalusel hindamisvahendit/hindamismudelit ja hindab õpilaste sooritusi, samas võib hindamisvahendit/mudelit arutada ka ainult aineõpetajaga.
  4. Üliõpilane analüüsib oma koostatud hindamisvahendit/mudelit ning postitab endapoolse analüüsi koos õpetaja tähelepanekutega eDidaktikumi 24.maiks.

Lugemiseks enne vaatlust:

Hindamise alused. Tehnoloogia (p 1.8) http://oppekava.innove.ee/pohiharidus/tehnoloogia/tehnoloogia/

Kujundav hindamine kui õppimist toetav hindamine. Peatükk: Õppimist toetav hindamine praktikas (lk 84 - 137). http://www.curriculum.ut.ee/sites/default/files/ht/oppimist_toetav_hindamine_kokkui.pdf

Pilli, E. Hindamise ja õppeprotsessi kavandamine väljundipõhises õppekavas. http://hindaminekoolikeskkonnas.weebly.com/hindamise-ja-otildeppeprotsessi-kavandamine-vaumlljundipotildehises-otildeppekavas.html