Tähelepanu! eDidaktikum lõpetab teenuse pakkumise juulis 2025. Täpsem info siin

VÕÕRKEELE AINEDIDAKTIKA VAATLUSÜLESANNE 5

Vaatlusülesande teema. Erinevate õppemeetodite kasutamine võõrkeeletunnis.

 

Vaatlusülesande eesmärk. Tutvuda erinevate õppemeetodite kasutusvõimalustega võõrkeeletunnis, õppida analüüsima nende asjakohasust ja eesmärgipärasust.

 

Vaatlusülesande teostamise korraldus. Üliõpilased vaatlevad kolme võõrkeele tundi, jälgides ühe õppemeetodi (digivahend, LAK-õpe jms) kasutamist tunnis ja analüüsivad nende asjakohasust ja eesmärgipärasust. Vormistage vaatlus võrdleva tabelina (vt. vormi allpool). NB! Meetodid võivad erinevate tundide puhul olla erinevad.

 

Ülesande kirjeldus

Vaadelge omal valikul ühe õppemeetodi kasutamist tunnis ja analüüsige selle asjakohasust ja eesmärgipärasust järgmiste küsimuste abil:

- Millist õppemeetodit vaatlesite?

- Milline oli tunni teema ja eesmärk?

- Millised olid vaadeldud meetodi kasutamiseks vajalikud  tehnilised jm vahendid?

- Milliseid teadmisi ja oskusi eeldab vaadeldud meetodi kasutamine õpetajalt?

- Milliseid eelteadmisi ja oskusi eeldab vaadeldud meetodi kasutamine õpilastelt?

- Kuidas suhtusid õpilased meetodi kasutamisse?

- Kas ja kuidas aitas vaadeldud meetod kaasa tunni eesmärkide saavutamisele?

- Kas ja kuidas toetas vaadeldud meetod muid tunnis kasutatud tegevusi ja vastupidi?

- Kas kasutaksite sama meetodit oma töös? Miks?

- Mõelge tagasi 1. praktikapäeva kasvatusteaduslikule ülesandele (grupitöö). Kuidas lahendasite käesoleva ülesande sellega võrreldes? Milliseid erinevusi märkasite võrreldes esimese praktikapäevaga?

 

 

Fookus

  1. tund
  1. tund
  1. tund

Meetod

 

 

 

 

Tunni teema ja eesmärk.

 

 

 

Vajalikud tehnilised jm vahendid.

 

 

 

Milliseid teadmisi ja oskusi eeldab selle meetodi kasutamine õpetajalt?

 

 

 

 

Milliseid teadmisi ja oskusi eeldab meetodi kasutamine õpilastelt?

 

 

 

Kuidas suhtusid õpilased meetodi kasutamisse?

 

 

 

Kuidas aitas meetod kaasa tunni eesmärkide saavutamisele?

 

 

 

Kuidas toetas meetod muid tunni tegevusi ja vastupidi?

 

 

 

 

Kas kasutaksite sama meetodit oma töös? Miks?

 

 

 

 

 

 

Soovituslik lugemismaterjal:

  • Buehl, Doug (2002). Interaktiivõppe strateegiad klassiruumis. / Doug Buehl, Tõlg. Classroom strategies for interactive Learning. Newark (Del.) : International Reading Association. Tallinn: Omanäolise kooli Arenduskeskus.
  • Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Sec.ed. Oxford: OUP.
  • Brash, Bärbel/ Pfeil, Andrea (2017): Unterrichten mit digitalen Medien. Stuttgart: Klett.
  • Tardieu, C. (2008). La Didactique des Langues en 4 Mots-Clés : Communication, Culture, Méthodologie, Évaluation, Paris: Ellipses
  • Puren, Ch. (2015). Quatre conférences vidéo sur la perspective actionnelle.  http://www.christianpuren.com/mes-travaux/2015d/