Tähelepanu! Google Drive-i failide lisamine otse liideses ei ole enam võimalik. Kasutadage failide jagamiseks linke. Esmaspäeval 25. Novembril toimub platvormi uuendus. Tööd teostatkse ajavahemikus 10:00 kuni 11:00.

KAT7045.HR Jätkusuutliku mõtlemise toetamine 2024

Peasakid

  • Info
  • Õppematerjalid

Kokkuvõte

Nii, selline kuiv tekst, mis tegelikult on väga sisuline :) Ärge palun kohkuge, loengus hakkab olema vahva, ehkki vahepeal pööraselt tõsine! Selle kursusega tahame luua järgmised ägedad võimalused: - toetada süsteemsete teadmiste omandamist ökoloogia põhialustest, selle põhimõistetest, -printsiipidest ja –protsessidest ning inimese rollist keskkonnas ja ökosüsteemide ning sotsiaalsete süsteemide omavahelistest seostest ja tagasisidemehhanismidest; - toetada globaalsete ja lokaalsete keskkonnakriiside ning Maa taluvuspiiride ületamise alase adekvaatse informatsiooni hankimise, töötlemise ja mõtestamise oskust, sobivate eritasandiliste (indiviid ja ühiskond; tehnoloogilised, ökoloogilised, hariduslikud) lahenduste analüüsimist ja jõustamist ning nendele tuginevate püsivate käitumismustrite kujunemist/toetamist, andes seega sisendeid RÕKi läbiva teema “Keskkond ja jätkusuutlik areng” sisustamiseks; - toetada looduse hüvede teema mõtestamisel looduse iseväärtuse mõistmist kui tulevikumõtteviisi; - toetada mõtlemise ja mõistestruktuuri arengut ning mõtlemisega seotud metakognitiivseid oskuseid ning integreerida ökoloogiateadmisi ning mõtlemise arengu alaseid teadmisi igapäevases keskkonnateadlikkust kui üldpädevust toetavas õppetöös; - mõtestada eneseregulatsiooni- ning motivatsiooni (sh isemääramisteooria) alaseid teadmisi keskkonnateadlike käitumiste kontekstis.

Sisu

Siin on jälle peaaegu et piinarikkalt tihe tekst ainekaardilt, aga ärgu see teid hirmutagu! See kõik on täiesti hoomatav, kui otsast pusima hakkame. Et mitte öelda tore!

Aine raames käsitletakse Maa taluvuspiire, peamisi ökoloogilisi põhimõisteid ja käsitlusviise, nagu ökoloogilised tasemed ja organisatsioonid, ökoloogilised tegurid, populatsioonide regulatsioonid, positiivsed ja negatiivsed tagasisidemehhanismid populatsioonide dünaamikas, komplekssed süsteemid ja tsüklid, adaptatsioon- kohanemine ja kohastumine, evolutsioon, liikide vahelised suhted, aine ja energia ringed. Kõik käsitletavad teemad seostatakse läbi praktiliste näidete ühiskonnaprotsesside ja inimtegevusega - Maa iga taluvuspiiri teema juures käsitletakse tänaseid teadaolevaid lahendusi nendele ning arutletakse nende üle tudengitega. Samuti käsitletakse inimese rolli ökosüsteemides, inimene ökosüsteemi osana ning avatakse konfliktsituatsioonide tausta, mis on viinud globaalsete keskkonnaprobleemide ning vajaduseni ühiskonna jätkusuutliku arengu kontseptsiooni järele. Kõigi ökoloogia mõistete puhul analüüsitakse tava-/väärmõistelist arusaama nendest, mõeldakse, miks need on kujunenud ning kuidas toetada kontseptuaalset arengut nende mõistete osas. Läbi kogu aine seotakse käsitletavad teemad iga tudengi enda õpetatava ainega, otsides võimalusi loengu teemade lõimimiseks vastava aine õppesse. Seetõttu käsitletakse põhjalikult ka tõhusa õppimise alusprintsiipe, mh mõtestatakse mõistete arengu teema oulisust ka keskkonnaprobleemide tekkimise, mõistmise ja lahendamise kontekstis ja näitel.

Aineprogramm: https://docs.google.com/document/d/1lqTxT5klQHdsu1BW0TsQHoGETn4Jciq0/edit?usp=share_link&ouid=107334076763231131869&rtpof=true&sd=true