Tähelepanu! eDidaktikum lõpetab teenuse pakkumise juulis 2025. Täpsem info siin

VÕÕRKEELE AINEDIDAKTIKA ÜLESANNE 4

Vaatlusülesande teema. Suhtlustegevused ja vahendamistoimingute ja strateegiate arendamine võõrkeeleõppes.

Vaatlusülesande eesmärk. Vaadelda suhtlustegevuste ja vahendamistoimingute arendamist võõrkeeletunnis. Seostada raamdokumendis kirjeldatud suhtlustegevuste ja vahendamistoimingute kirjeldused tegevustega koolitunnis.

Vaatlusülesande teostamise korraldus. Üliõpilased vaatlevad suhtlustegevuste ja vahendamistoimingute arendamist kolmes võõrkeeletunnis, täidavad kolme tunni ühise vaatlusprotokolli (vt. vormi allpool) ja vormistavad kokkuvõtliku analüüsi ja vaatluskogemuse isikliku refleksiooni.

 Ülesande kirjeldus

Tutvuge enne praktikapäeva Euroopa keeleõppe raamdokumendi (2020, e.k. 2023: 79-101, 102-136) suhtlustegevuste ja vahendamistoimingute kirjeldustega. Vaadelge ja analüüsige võõrkeeletunde, tooge näiteid suhtlustegevustest ja vahendamistoimingutest, mida tundides nägite. Tööleht on mõeldud tunnivaatluse toetamiseks ja vaadeldu struktureerimiseks. Analüüsis pööra tähelepanu vaatluste seostamisele teoreetilises loengus kuulduga. Lisa enda arvamus tunnis nähtu kohta ja põhjenda seda.

 Raamdokumendi sõsarväljaandes kirjeldatud suhtlus- ja vahendamistoimingud:

 

Suhtlustegevused

Too konkreetseid näiteid selle kohta, mida õpilased vastava suhtlustegevuse raames tunnis tegid: vestlesid sõbraga, osalesid juhendatud arutelus kindlal teemal, registreerusid e-kursusele. Märgi, kui mitmes vaadeldud tunnis tegevus esines.

Milliseid suhtlusstrateegiaid kasutati? Loe EKR 2023: 99-102)

 

Kommentaar

Suuline suhtlus

Tegevuste kirjeldamiseks palun kasuta tegusõnu, mitte nimisõnu. Nt Õpilased vestlesid selle üle, mida nad plaanisid teha koolivaheajal (paaris, kaks-kolm lauset igaühelt), mitte “vestlus, arutelu jne)

 

Kirjalik suhtlus

 

 

Veebisuhtlus

 

 

Vahendamine

Too konkreetseid näiteid selle kohta, mida õpilased vastava vahendamistoimingu raames tegid: nt tutvustasid teistele lugemispäevikut, seletasid kaaslasele reegleid, lahendasid sõpradevahelist konflikti jne. Märgi, kui mitmes vaadeldud tunnis tegevus esines.

Milliseid vahendamissrateegiaid kasutati? Loe EKR 2023: 130-136)

 

Kommentaar

Tekstide vahendamine

Õpitegevuste kirjeldamisel kasuta tegusõnu, mitte nimisõnu.

 

Arusaamade vahendamine

 

 

Suhtluse vahendamine

 

 

 

Analüüs ja kommentaar:

Vaadates täidetud tabelit, missugustele suhtlustegevustele ja vahendamistoimingutele pöörati rohkem tähelepanu, missugustele vähem?  Arutle, miks õpetaja keskendus tunnis just nendele toimingutele? Kuidas õpetaja suunab õppijat praktiseerima suhtlustegevusi ja vahendamistoiminguid väljaspool klassiruumi?

Mida märkasid ja õppisid tundides? Too nähtud tundidest välja üks tegevus või ülesanne, mida ise kasutaksid või vastupidi kindlasti ei kasutaks? Põhjenda. Vastuse pikkus 350-500 sõna.

 

Soovituslik lugemismaterjal:

 

  • Euroopa keeleõppe raamdokument: Õppimine, õpetamine ja hindamine. Sõsarväljaanne. Euroopa Nõukogu 2020, eestikeelne tõlge Piret Rääbus 2023. Alapeatükid 3.3 ja 3.4