13.03 kohtumine

Seminari eesmärgid, kavandatud tegevused ja kokkulepped leiab valge tahvli jäädvustuselt.

Viimsis sai kokku lepitud, et iga arendusseminar algab seotusvajaduse toetamisega ning üksteise tegemistest ülevaate saamisega. Selg korral algas päev 5-minuti vestlustega ning teadusnurgas rääkisid sel korral Tiina Anspal ja Merilin Aruvee oma uurimistööst. Merilini ettekande teemaks oli metalingvistika (materjal leitav siit) ning Tiina teemaks õpetaja identiteet (materjal leitav siit).

Lähtuvalt päevale seatud eesmärkidest, oli esimeseks tegevuseks mõtete jagamine teemal, millist õpetajat me TLÜs luua soovime ehk, mis on need väärtused, mis on meile õpetajate koolitamise puhul olulised. Grupiarutelude tulem on leitav siit. Nii, nagu eelnevalt ka kokku lepitud sai, tegeleme nendesamade väärtustega edasi ka eelseisvatel seminaridel.

Seejärel tutvustas Maaja hulgi praktikatega seotud murekohti, mis lahendamist vajavad, mis on loetavad siit. Kellel on ideid, kuidas probleemkohti lahendada, siis on need väga teretulnud aadressil maaja.mand@tlu.ee. Mis puudutab probleemi, kus üliõpilastel jääb praktika arvestamata seetõttu, et ülikoolile midagi esitamata (nt arengumapp) ning teistkordseks kuulamiseks registreerib ta ennast, mitte, et päriselt kooli minna, vaid selleks, et ülikoolile tegemata tööd esitada leppisime kokku, et edaspidi ei lisata esildisse neid, kel koolis kõik tehtud, aga ülikooli pool tegemata.

Edasi tegelesime praktikakooli kuvandiga, ehk küsimusega, milline on/peaks olema see praktikakool, keda me endale partneriks soovime. Mis on meie jaoks olulised väärtused ning vahetasime mõtteid, kuidas koostööd praktikakoolidega sisukamaks muuta. Vorm, mille alusel teemat käsitlesime on leitav siit. Lisaks kogusime soovitusi koolide/lasteaedade kohta, keda väljaspool Harjumaad oma praktika partnerasutuseks võiks kutsuda. Hetkel välja pakutud: Kehtna Kutsehariduskeskus, Pärnumaa Kutsehariduskeskus, Kuressaare Ametikool. Väga on oodatud teema osas mõtted ka neilt, kes kohal ei olnud! Oma mõtteid saab jagada, lisades need jagatud dokumenti või kirjutades Kadile (kadi.georg@tlu.ee).

Viimsis sai ka kokku lepitud, et kõik probleem küsimused, mis aruteludest kerkisid, jõuavad ühel või teisel hetkel lauale ning et otsused selle üle, millise teemaga tegelema hakkame, võtame vastu ühiselt. Seetõttu võtsimegi ette Viimsis kirja pandud probleemküsimused (“Kuidas…?”) ning hindasime neid 10-palli skaalal, et valida välja teemad, mis meile põletavamad tunduvad ning, millega me veel sel kevadel tegelema hakkame. Ülevaadet "Kuidas...?" küsimustest ning punktikaardistusest saab lugeda siit.  Väga on oodatud oma hinnanguid jagama ka kõik need, kes kohapeal seda teha ei saanud ning selleks oleme loonud küsimustiku, mille leiab siit.

Seminari lõpus tegelesime jooksvate küsimustega, arutasime läbi kokkulepped eelmisest korrast ning sõlmisime kokkulepped ka järgmiseks korraks (10.04 kell 10 - 14.00)

-  järgmise korra teadusnurgas tutvustavad oma uurimistööd Edna Vahter ja Tiina Selke.

- Seotusvajaduse toetamise harjutuse valmistab järgmiseks korraks ette Katrin Poom-Valickis

- Didaktikute koormusele ja muudele põletavatele probleemidele tähelepanu pööramiseks valmistame ette ühispöördumise rektorile. Kadi ja Merlin koguvad didaktikutelt kokku probleemid ja murekohad ning nende põhjalt pannakse ühispöördumine ühiselt ka paberile. Esimesed mõtted on siia juba kirja saanud ning palume kõigil sinna lisada ka oma mured, mõtted ja ettepanekud. Väga teretulnud on ka täpsustused, vastuväited ja nõustumised kirjapanduga. Eesmärgiks on saata teele sõnumid, millega me kõik nõus oleme.

- Kati ja Grete kutsuvad sügisel Merilin Aruvee oma metakognitsiooni loengusse metalingvistikast rääkima ning kevadel (mai alguses) planeerime koolidele koolituse metakognitsiooni ning metalingvistika teemadel. Selle planeerimise käimalükkamise eest vastutab Kadi, sisu eest Kati ja Merilin.

-  Kadi ja Merlin võtavad praktikakoolide sisendi kokku ning teevad järgmiseks korraks ettepaneku

- Kadi ja Merilin räägivad Kerli Prassiga ATEEst (ülikooli kontaktisik, info levitamine)

- Katrin võtab kaasa European Journal of Teacher Education ajakirjad järgmisel korral jagamiseks.

- Tiina ja Merilin laevad oma teadusnurga teemaga sügavamaks tutvumiseks materjalid e-didaktikumi failide alla üles.

- Järgmiseks korraks loeme kõik läbi praktika juhendi ning osapoolte ülesanded ja põhipraktika hindamisjuhendi ning märgime endi jaoks kohad ära, mille üle tuleks arutada või muudatusi teha.  Kadi saadab veel korra meeldetuletuse, kui aeg lähenema hakkab.

1089 vaatamist (0 täna)

Tähtaeg

13/3/2019

Loodud

20/3/2019

Autor