Portfolio details
Portfolio author: Cecil Hailey
Last modified: Sat, 05/23/2020 - 08:09
Portfolio created: Sat, 05/23/2020 - 08:09
Portfolio status
Published, not reviewed
Portfolio assessors
No assessors assigned currently
Õ̃pi- ja õpetamistegevuse kavandamine
- Selgitab välja õppija arengutaseme, lähtudes üld- ja valdkondlikest oskustest ning arvestab neid õppetegevuse eesmärkide seadmisel, toetudes õppekavale; märkab ja kirjeldab õppija erivajadusi ning teeb ettepanekuid tugispetsialisti poole pöördumiseks...
- Koostab õpetaja töökava, arvestades õppekava ning valdkondadevahelist lõimingut; lähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks ja õppimiseks sobivad meetodid ning tagasisidestamise viisid; koostab koostöös teiste spetsialistidega vajadusel individuaalse...
- Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste õppetegevuste eesmärkide, sisu, korralduse kavandamisse ning tagasisidestamisse; teavitab osapooli, kasutades tõhusalt erinevaid infokanaleid (nt koosolek, e- suhtlus, individuaalne vestlus)
- Valib lähtuvalt õppe-eesmärkidest ning õppija arengutasemest sobiva õpivara ja -vahendid
Õ̃pikeskkonna kujundamine
- Kasutab füüsilist õpikeskkonda, tagades selle turvalisuse ja kujundades seda, lähtudes õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest ning tervisekaitsenõuetest; teab, kelle poole pöörduda probleemide ilmnemisel; tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival...
- Loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, heaolu, arengut ja loovust toetava koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna, lähtudes õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest ning järgides inimõigusi, Eesti põhiseadust, laste õigusi ja organisatsiooni...
- Järgib organisatsioonis kokkulepitud väärtusi ja reegleid; töötab koostöös õppijatega välja rühma reeglid, rakendab neid järjekindlalt igapäevatöös ja tutvustab neid lapsevanematele; osaleb organisatsiooni õpikeskkonna arendamises, tehes koostööd...
Õppimise ja arengu toetamine
- Rakendab mängu ja teisi aktiivset õppimist ning loovust toetavaid meetodeid ja paindlikku päevakava, lähtudes õppija eripärast ja seatud eesmärkidest; selgitab õppijatele ja analüüsib koos nendega õppetegevust; rakendab koostöös teiste spetsialistidega...
- Märkab grupi arengufaase ja tegutseb neile vastavalt; tunneb ära konflikti, reageerib vastavalt olukorrale ning kaasab konflikti lahendamisel õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste
- Kogub kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetoditega andmeid õppijate arengu ja motivatsiooni kohta; analüüsib õppijate arengut; märkab õppijate erinevusi ja erivajadusi (nt õpistiilid, andekus, kultuurilised eripärad) ning kaasab õppija arengu ...
- Rakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasisidestamise ja hindamise viise õpiprotsessi ja õppija arengu kohta, lähtudes õppija eripärast ja õppekavast; toetab ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele...
- Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege, tugispetsialiste ja kogukonna liikmeid õpitegevusse, tagasisidestamisse ja hindamisse, kasutades erinevaid meetodeid; kavandab ja viib läbi lapsevanemate koosolekuid, soodustab lapsevanemate õppimist üksteiselt
Refleksioon ja professionaalne enesearendamine
- Mõtestab ja analüüsib oma rolli õpetajana ning õpetajatöö põhiväärtusi; reflekteerib oma erialast pädevust, kogub tagasisidet õppijate õpitegevuste ning -tulemuste kohta ja neist lähtuvalt määratleb enesearendusvajaduse; analüüsile toetudes kavandab...
- Analüüsib õpiprotsessi ja määratleb probleemid; kavandab ja viib ellu tegevused probleemide lahendamiseks; analüüsib ja tõlgendab tulemusi, kasutades sobivaid uurimuslikke meetodeid
- Jälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist ja heaolu, tegutseb nende tasakaalus hoidmise nimel, optimeerides enda aja- ning energiakulu
- Otsib probleemide tekkimisel vajadusel abi kolleegidelt, mentorilt, organisatsiooni juhtkonnalt, tugispetsialistilt jt; märkab kolleegi edusamme ja tunnustab teda
Nõustamine
- Viib lapsevanemaga läbi õppija arengu toetamisele suunatud vestlusi; nõustab lapsevanemaid õppija arenguga seonduvates küsimustes ning arengut toetava keskkonna loomisel
- Toetab õppijat üld- ja valdkondlike oskuste arendamisel ja omandamisel