DTC0098/2 Põhikooli matemaatikaõpetaja lisaeriala praktika 2024 K

Primary tabs

  • Info

Excerpt

Praktika jooksul kuulab ja analüüsib koolitusel osaleja vähemalt 3 matemaatika tundi (III KA) ning annab järjest kokku vähemalt 10 matemaatika tundi ühes või kahes III kooliastme klassis. Tutvub matemaatika õpetamise probleemidega praktikakooli näitel, tutvub praktikakoolis oleva matemaatika õpetamise alase õppekirjandusega ja õppetarvikutega. Iseseisev töö hõlmab tundideks ettevalmistamist, erialase kirjandusega tutvumist, tunnikonspektide koostamist, õppevahendite valmistamist, klassi õpilastega ja kooli õppe-kasvatustöö alusdokumentidega tutvumist.

Content

Praktika algab seminariga ja lõpeb ülikoolis või veebikeskkonnas (Zoom), kus õppejõud tutvustab praktika üldkorraldust ja dokumentatsiooni.

1) Praktika esimesel nädalal toimuvad koolitusel osaleja (tekstis hiljem praktikant) praktikakoolis vestlused kooli direktsiooni ja õpetajatega, tutvumine kooli dokumentatsiooniga; algab tundide vaatlemine ja analüüsimine.  Praktikant koostab koostöös juhendava õppejõuga, juhendava õpetajaga ning praktikakooli õppejuhiga praktika perioodiks tegevuskava. Tegevuskava sisaldab vaatlustundide ja antavate tundide aegasid (tunniplaani), klassivälise tegevuse toimumise aega, seminaride ja konsultatsioonide aegu koolis ja ülikoolis. Tegevuskava peab valmima esimese praktikanädala lõpuks ning olema juhendajatega kooskõlastatud.

2) Praktika jooksul vaatleb ja analüüsib praktikant vähemalt kolme matemaatika tundi III kooliastmetes. Tundide vaatlemiseks kasutab praktikant vaatlusprotokolle, mis esitab täidetuna eDidaktikumis.

3) Praktika teisest nädalast algab tundide läbiviimine. Praktikant valmistab ette ja viib läbi kokku vähemalt 10 järjestikust matemaatika tundi kas ühes või kahes III ka klassis. Praktikant täidab juhendava õpetaja kõik ülesanded. Antud tundidest vähemalt üht tundi vaatleb juhendaja-õpetaja. Vaadeldud tunni kohta on juhendaja-õpetaja hindamisleht.

4) Praktikant koostab läbiviidavate tundide konspektid. Esitatud on 4 eriilmelise ainetunni konspekti koos lisamaterjalidega (eDidaktikumis). Konspektid vastavad erialainstituudis kehtestatud vormistusnõuetele ja tunni hindamiskriteeriumitele.

5) Praktikant videosalvestab ühe oma antud tundidest ning teeb video koos tunnikavaga kättesaadavaks õppejõule ning ühele kaasõppijale, kes vaatleb läbiviidud tundi (videos) ning annab vaadeldud tunnile tagasiside kasutades selleks tunnivaatlusprotokolli. Videosse võetud tund, tunnikava ja tagasiside tunnile on nähtavad nii tunni andnud praktikandile, tunnivaatlejale kaasõppijale kui ka ülikooli õppejõule.

6) Praktikant koostab praktika lõppedes eneseanalüüsi lähtudes järgnevatest küsimustest:

Kuidas minu eesmärgid ja ootused praktikale täitusid? Milliseid teadmised ja oskused mind praktika käigus toetasid ning milliste oskuste või teadmiste puudumist ma tajusin? Kuidas hindan oma koostööd praktikakooli õpetajatega ja õppejõududega? Mis valmistas parktikal kõige enam probleeme? Kuidas olen valmis matemaatikaõpetaja rolli täitma?

Analüüsi kirjeldus sisaldab nõutud komponente, on sidus ja loogiline ning selles eristub üliõpilase lähenemisnurk. Analüüs on 2500 – 3500 tähemärki pikk.