Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

EKL7349.HT Eesti keele kui teise keele didaktika I

Primary tabs

  • Info
  • Learning Resources

Excerpt

Kursuse teemad: eesti keele kui teise keele keeloskustasemed ja nende määramine. Eesti keele kui teise keele ainekava nõuded kooliastmeti. Suhtluspädevus. Võõrkeeleõppe meetodid ja nende rakendamine eesti keele õpetamisel. Õppevara, õpikeskkonnad, õppevara valik. Keeleõppe planeerimine. Eri osaoskuste arendamine. Erinevad õpitöövormid (individuaaltöö, paaristöö, rühmatöö) ja nende rakendamine eesti keele tunnis. Häälduse, sõnavara ja grammatika õpetamise metoodika. Ülesandetüübid foneetika-, sõnavara- ning grammatikapädevuse arendamiseks. Didaktilised keelemängud ja mänguline õpiaktiivsus. Kontrolli, veaanalüüsi ja hindamise meetodid eesti keele tunnis. Keeleoskuse hindamise võimalused

Content

 

Sisu

 

 

Üle ühe reede kl 8.15-11.45; ruum muutub, jälgige ASIOs!

Vastutav õppejõud Kristiina Bernhardt

Kaasõppejõud Tiina Rüütmaa, Ele Arder

 

Iseseisvad tööd

1) Kursus lõpeb praktilise esitlusega  (30% hindest), mille sisuks on ühe meetodi tutvustamine ja katsetamine kaastudengite peal. Meetodil peab olema teaduslik taust, mis esitatakse kirjaliku tööna. Katse võib teha minitunni vormis.

Näiteks

Olete põhjalikult tutvunud lugemisstrateegiatega, lugenud teoreetilist kirjandust, varasemaid katseid ja koostanud ise ühe harjutustiku. Koostate kirjaliku töö, kus kirjeldate lugemisstrateegiate teoreetilist tausta, tunnikava ja harjutuste ülesehitust, lisate tööle tunnikava ja materjali ning viite tegevuse kaastudengite peal läbi.

2) Jooksvad iseseisvad ülesanded (40%)

  • Osaoskustele keskenduv tunnikava (eDidaktikumis 01.12; 20%)
  • Ühe eesti keele kui teise keele õppekomplekti tutvustamine  (eDidaktikumis 25.11; 20%)

3) Osavõtt loengutest ja seminaridest ning selleks vajalik ettevalmistus (30%). See tähendab, et enne loengut uurib üliõpilane iseseisvalt teema kohta - leiab mõne allika, otsib teemaga seotud mõisteid ja termineid, nii et loengus suudetaks esitada küsimusi ja lisada kommentaare/kogemusi.

Loengute/seminaride teemad

Kursus

16.09.2022

08:15

Sissejuhatus ainesse. Iseseisvate tööde nõuded. Eesti keele kui teise keele keeleoskustasemed ja nende määramine. Eesti keele kui teise keele ainekava nõuded kooliastmeti. Alustame mõistekaardi koostamist, sellest kasvab kursuse lõpuks välja kontseptsioonikaart.

30.09.2022

08:15

Tunni ülesehitus. Teise keele õpetamise võtted ja nende rakendamine. Võõrkeeleõppe meetodid ja nende rakendamine eesti keele õpetamisel.

14.10.2022

08:15

Sõnavara ja grammatika õpetamise meetodid.

28.10.2022

08:15

Omaalgatusliku keeleõppija kujundamine. Eesti keele õppevara ülevaade. 

11.11.2022

08:15

Retseptiivsete osaoskuste arendamine. Produktiivsete osaoskuste arendamine.

25.11.2022

08:15

Õppevara tutvustus. Ülevaade keeleõppemeetoditest. (Tiina Rüütmaa)

09.12.2022

08:15

Eesti keele häälduse arendamine. (Ele Arder)