Attention! eDidaktikum will discontinue its service in July 2025. More information here

Füüsiline õppekeskkond kodunduses

Praktikumi ülesande eesmärk: Vaadelda võimalusel  4h (2 erinevat 2 x 45 min tundi)  antud kooli kodunduse tunde, ning analüüsida õppekeskkonda erinevatest aspektidest lähtuvalt vastavalt õpilaste toimetamisele klassiruumis.

Vaatlusülesande teostamise korraldus

Üliõpilane vaatleb ühe päeva jooksul erinevate klasside kodunduse ainetunde ning analüüsib õppekeskkonda (õppeklassi sisustus, tehnilised vahendid, didaktilised vahendid) järgnevatest aspektidest lähtuvalt: kaasaegsus ja esteetilisus, ohutus/turvalisus, ergonoomika (sobivus vanuseastmeti). Üliõpilane analüüsib õpetaja tegevust tunnis õpikeskkonna käepärasel ja otstarbekal kujundamisel ja kasutamisel, ning õpilaste tegevust lähtuvalt kodundusklassi tingimustest: nende omavahelised suhted, emotsionaalset toetust rühmatöös. Üliõpilane täidab vaatluslehe (allalaetav:   https://docs.google.com/document/d/1q0f2PaRpx3DL6lDRbc7CiJkcsU2uQvAO/edit?usp=sharing&ouid=118281053109203154707&rtpof=true&sd=true ) ning võimalusel lisab joonise õpikeskkonna/situatsiooni iseloomustamiseks ja analüüsimiseks.

Ülesande kirjeldus

Üliõpilane töötab läbi kodunduse õppekeskkonda puudutavad materjalid (vt lugemiseks enne vaatlust) ning loob seosed ainedidaktikas käsitletuga.

Üliõpilane täidab antud ülesannet, täites etteantud vaatluslehe ning esitab selle e-Didaktikumi.

Lugemiseks enne vaatlust:

Ollino, R. (2011). Metoodilisi võimalusi kodunduskabineti sisustamisel. http://oppekava.innove.ee/metoodilisi-voimalusi-kodunduskabineti-sisustamisel/

Tervisekaitsenõuded koolidele (2013). § 8. Nõuded keemiakabinetile, tehnoloogiaruumile ning õppeköögile  https://www.riigiteataja.ee/akt/111072023010?leiaKehtiv