Praktikumi ülesande teema: Hindamine ja tagasiside käsitöös/kodunduses.
Praktikumi ülesande eesmärk: Anda üliõpilasele võimalus koostada ainetunnis kasutamiseks üks hindamisvahend või hindamismudel.
Vaatlusülesande teostamise korraldus: Üliõpilane on enne vaatluspäeva (3. või 4. vaatluspäeval) õpetajaga läbi arutanud järgnevad küsimused: Kuidas tavapäraselt toimub selles aines õpitu kontroll? Mil moel antakse tagasisidet? Kas ja kuidas hinnatakse, kas kasutatakse hindamismudelit? Vastavalt õpetajaga varem kokkulepitud teemale ja klassile, on üliõpilane vaatluspäevaks koostanud käsitöö või kodunduse ainetunniks ühe hindamisvahendi või hindamismudeli koos hindamisjuhistega. Hindamisvahend lähtub õpitulemustest ning sisaldab eri raskusastmega ja eri oskusi kontrollivaid ülesandeid. Hindamismudel kirjeldab sooritustaset ning seda saab kasutada nii kujundavaks kui arvestuslikuks hindamiseks (kui tasemeid kõrvutatakse hindeskaalaga). Üliõpilase koostatud hindamisvahendile/mudelile annab tagasiside ka aineõpetaja.
Ülesande kirjeldus:
Lugemiseks enne vaatlust:
Hindamise alused. Tehnoloogia (p 1.8) http://oppekava.innove.ee/pohiharidus/tehnoloogia/tehnoloogia/
Kujundav hindamine kui õppimist toetav hindamine. Peatükk: Õppimist toetav hindamine praktikas (lk 84 - 137). http://www.curriculum.ut.ee/sites/default/files/ht/oppimist_toetav_hindamine_kokkui.pdf
Pilli, E. Hindamise ja õppeprotsessi kavandamine väljundipõhises õppekavas. http://hindaminekoolikeskkonnas.weebly.com/hindamise-ja-otildeppeprotsessi-kavandamine-vaumlljundipotildehises-otildeppekavas.html