Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

How To Get Free Backlinks - Unlimited High PR Links

Primary tabs

Portfolio details

Portfolio author: Leonel Whittington

Last modified: Tue, 06/02/2020 - 21:20

Portfolio created: Tue, 06/02/2020 - 21:20

Portfolio status

Published, not reviewed

Portfolio assessors

No assessors assigned currently

  1. Arendus-, loome- ja teadustegevus

    • Osaleb organisatsiooni arengut suunavate dokumentide koostamisel...
      • Annab sisendit ja tagasisidet eelnõudele, ettepanekutele, arengukavadele jm
      • Osaleb organisatsiooni arengut suunavate dokumentide koostamisel...
      • Osaleb valdkonna ühenduste ja ekspertgruppide töös
    • Märkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni või piirkonna...
      • Märkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni (aine)valdkonna juhtidele ettepanekuid õpivara kohandamiseks ja koostamiseks
      • Juhendamisel kohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi
  2. Nõustamine ja mentorlus

    • Viib läbi õppija arengu toetamisele suunatud vestlusi...
      • Viib läbi õppija arengu toetamisele suunatud vestlusi, vajadusel kaasab tugispetsialiste
      • Nõustab lapsevanemat õpitegevustega seonduvates küsimustes, vajadusel kaasab tugispetsialiste
    • Vaatleb kolleegi õpetamistegevust; jälgib, analüüsib ja tagasisidestab...
    • Nõustab õppijat konkreetse vajaduse või küsimuse ilmnemisel...
      • Viib läbi konsultatsioone ja arengut toetavaid vestlusi; teeb koostööd tugispetsialistidega
      • Toetab õppijat õpioskuste arendamisel ja ainealaste teadmiste omandamisel
      • Nõustab õppijat konkreetse vajaduse või küsimuse ilmnemisel oma (aine)valdkonnas, ka ennetavalt
  3. Õpikeskkonna kujundamine

    • Juhib organisatsiooni tööpõhimõtete ja reeglite väljatöötamist...
      • Osaleb organisatsiooni töö põhimõtete ja reeglite väljatöötamisel, järgib kokkulepitud reegleid
      • Töötab koostöös õppijatega välja klassi/rühma reeglid ja rakendab neid järjekindlalt igapäevatöös, tutvustab neid lapsevanematele
    • Loob füüsilise õpikeskkonna, tagades selle...
      • Kasutab olemasolevat füüsilist õpikeskkonda, tagades selle turvalisuse ja kujundades seda lähtuvalt tervisekaitsenõuetest, õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest;
      • Osaleb meeskonnatöös organisatsiooni õpikeskkonna kujundamisel teab, kelle poole pöörduda probleemide ilmnemisel;
      • Tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisil;
    • Loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava...
      • Loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna, lähtudes erinevate õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest ning järgides inimõigusi, Eesti põhiseadust, laste õigusi ja organisatsiooni
      • Lahendab distsipliiniprobleeme, kaasates vajadusel kolleege, tugispetsialiste ja lapsevanemaid
      • Kasutab olukorrale sobivaid suhtlusviise, on hea kuulaja
  4. Õppimise ja arengu toetamine

    • Õpetab, lähtudes õppija eripärast...
      • Rakendab koostöös teiste spetsialistidega vajadusel individuaalset õppekava, käitumise tugikava ja/või arenduskava
      • Rakendab õpetamisel erinevaid meetodeid ja rutiinseid toiminguid (nt eelteadmiste väljaselgitamine, oodatud õpitulemustest ja -tegevustest teavitamine, õpitegevused eesmärkide saavutamiseks, kokkuvõte saavutatud tulemustest, tagasiside)
      • Õpetab, lähtudes õppija eripärast, seatud eesmärkidest ja ainetevahelisest lõimingust
      • Analüüsib õpetamist ning kohandab tegevusi paindlikult lähtuvalt õppijate vajadustest
    • Kogub kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetoditega andmeid...
      • Märkab õppijate erinevusi ja erivajadusi (nt õpistiilid, andekus, õpiraskused, kultuurilised eripärad) ning kaasab vajadusel õppija arengu toetamiseks kolleege, tugispetsialiste ja lapsevanemaid
      • Kogub kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetoditega andmeid õppijate arengu ja motivatsiooni kohta, tagasisidestab
      • Klassi-/ rühma juhatajana algatab ja teeb kolleegidega koostööd õppija arendamisel
      • Arendab õppijate õpi- ja sotsiaalseid oskusi, kasutades rühmapõhiseid ja individuaalseid õppevorme
      • Motiveerib õppima, pakkudes elulisi jõukohaseid õppeülesandeid ja luues eduelamuse igale õppijale
    • Juhib grupi arengut, arvestades grupi arengufaase...
      • Juhib grupi arengut, arvestades grupi arengufaase...
      • Märkab konflikti tekkimise võimalust ja tegutseb vastavalt olukorrale, tunneb ära konflikti, leiab tõhusaid lahendusi ning vajadusel kaasab konflikti lahendamisse kolleege, õppijaid, lapsevanemaid ja tugispetsialiste
    • Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege...
      • Kavandab ja viib läbi lapsevanemate koosolekuid
      • Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste õpitegevusse, tagasisidesse ja hindamisse, kasutades erinevaid meetodeid
    • Rakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasiside...
      • Toetab ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsile
      • Teavitab õppijaid ja lapsevanemaid hindamismudelitest
      • Rakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasiside ja hindamise viise, lähtudes õppija eripärast ja hindamist reguleerivatest dokumentidest
      • Koostab hindamismudeleid/ -kriteeriume ja hindab õppijaid nende alusel
  5. Õpi- ja õpetamistegevuse kavandamine

    • Selgitab välja rühma ja õppija ainealase taseme...
      • Arvestab neid ainevaldkondlike, üldpedagoogiliste ja kasvatuslike eesmärkide seadmisel, toetudes õppekavale
      • Selgitab välja rühma ja õppija ainealase taseme
      • Kaasab vajadusel tugispetsialisti õpikeskkonna tingimuste muutmiseks;
      • Selgitab välja rühma ja õppija õpioskuste ja õpimotivatsiooni taseme
      • Valmistab ette arenguvestluse;
      • Tunneb ära haridusliku erivajaduse
    • Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste...
      • Informeerib osapooli õpieesmärkidest, sisust, õppekorraldusest, hindamismudelitest, huvitegevuse võimalustest, kasutades tõhusalt erinevaid infokanaleid (nt koosolek, e-suhtlus, individuaalne vestlus)
      • Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste õpitegevuste kavandamisse
    • Koostab õpetajate...
      • Omab ülevaadet erivajadustega õppija toetamise protsessist
      • Töökavast lähtuvalt koostab tunnikava(d)
      • Lähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks ja õppimiseks sobivad meetodid, hindamismudeli ning planeerib tegevuste aja
      • Koostöös teiste spetsialistidega koostab vajadusel individuaalse õppekava, käitumise tugikava ja/või arenduskava
      • Kasutab õpetaja töö kavandamisel (teadus)kirjandust
      • Kavandab koostöös kolleegidega ainetevahelise lõimingu
      • Koostab õpetaja töökava, arvestades õppekava
    • Valib õppevara ja IKT-vahendite hulgast...
      • Valib õppevara ja IKT-vahendite hulgast õpieesmärkide ning rühma tasemega sobiva, arvestades ka hariduslike erivajadustega õppijatega
      • Juhendamisel kohandab õppeavara; hoiab end kursis õppevara ja IKT-vahendite uuendustega
  6. Refleksioon ja professionaalne enesearendamine

    • Reflekteerib oma õpetamist ning ainealast pädevust...
      • Reflekteerib oma õpetamist ning ainealast pädevust, kogub tagasisidet õppijate õpitegevuste ning -tulemuste kohta
      • Mõtestab oma rolli õpetajana ja analüüsib õpetajatöö põhiväärtusi, jagab neid kolleegide, õppijate ja lapsevanematega ühiste väärtushoiakute kujunemiseks
      • Kavandab muudatusi õpetamis- ja kasvatusprotsessis, määratleb oma koolitusvajaduse ja koostab enesearenduskava, arvestades ka kooli arenguvajadusi ja riiklikke haridusprioriteete
    • Analüüsib õpiprotsessi, määratleb probleemid...
      • analüüsib ja tõlgendab nii enda kui ka teiste uurijate uurimistulemusi ning rakendab neid õpetamise parendamisel ja enese arendamisel
      • Analüüsib õpiprotsessi, määratleb probleemid, sõnastab haridusuuringu (sh tegevusuuring) eesmärgi(d) ning kavandab ja viib juhendamisel läbi uurimistööd, kasutades sobivaid meetodeid ning arvestades valdkonna uurimistöö eetikat
    • Jälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist...
      • Otsib probleemide tekkimisel vajadusel abi kolleegidelt, mentorilt, organisatsiooni juhtkonnalt, tugispetsialistilt jt
      • Märkab kolleegi edusamme ja tunnustab teda
      • Jälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist, tegutseb nende tasakaalus hoidmise nimel, optimeerides iseenda aja- ning energiakulu