Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

Kursuseprogramm

Kursuseprogramm

Ainekood IFI 7051

NIMETUS Õppedisaini alused

Maht 4 EAP

Kontakttundide maht: 16

Õppesemester:                                     S

Eksam

Eesmärk:

Kursuse eesmärgiks on veebipõhiste kursuste arendamise pedagoogiliste ja haridustehnoloogiliste meetodite tutvustamine, õppedisaini teooria ja praktika integreeritud käsitluse pakkumine ning õppedisaini alaste praktiliste pädevuste kujundamine. Kursus annab praktilised teadmised õppedisaini projekti teostamiseks ja on sisendiks kursusele Haridustehnoloogilised uuringud ja evalvatsioon.

Aine lühikirjeldus:

(sh iseseisva töö sisu kirjeldus vastavuses iseseisva töö mahule)

Iseseisev töö 2 EAP, rühmatöö 1 EAP, praktikumid 1 EAP. Antud kursuse raames saavad osalejad ülevaate veebipõhise kursuse kavandamise protsessist kaasaegsete õppimisteooriate taustal. Rühmatöö-projekti raames läbitakse praktiliste ülesannete kaudu kursuse disaini neli faasi: vajaduste analüüs, õppesisu valik ja struktureerimine, õpikeskkonna ja õppematerjalide arendamine ning kursuse prototüübi formatiivne evalvatsioon.

Õpiväljundid:

 

Kursuse edukalt läbinud üliõpilane oskab:

·      kirjeldada peamisi õppedisaini mudeleid (ADDIE, Dick&Carey mudel, Reigeluth'i ISD mudel, Merrienboer'i 4C/ID, Merrill'i Pebble-in-the-Pond) ja selgitada nendevahelisi erinevusi

·      loetleda ja rakendada õppedisaini protsessis viit esmast printsiipi (Merrill)

·      analüüsida sihtrühma vajadusi, valida elulise konteksti ja probleemipüstituse õppedisaini lähtekohaks

·      analüüsida õpetatavat ainevaldkonda mõistekaartide ja tegumianalüüsi meetodeid kasutades, sõnastada õpieesmärke ja õpiväljundeid

·      koostada õppeprotsessi osistena õpiobjekte 

·      valida sihtrühmale ja ainevaldkonnale sobivad õpistrateegiad ja taktikad

·      koostada õpidisaini diagrammi IMS LD kujul 

·      kujundada õppedisaini eskiisile vastava veebipõhise õpikeskkonna, e-kursuse või õppevahendi prototüübi

·      koostada õppedisaini lahenduse evalvatsiooni kava

Hindamismeetodid:

 

Eksam. Hinne moodustub kolmest komponendist:

·      Seminarides osalemine ja refleksioon blogis: 20%

·      Üks rühmatöö-ülesanne: 20%

·      Kolm individuaalset ülesannet: 60%

Õppejõud:

Mart Laanpere, PhD,  HTK teadur

Ingliskeelne nimetus:

Principles of Instructional Design

Eeldusaine:

-

Kohustuslik kirjandus:

 

Digitaalsed õppematerjalid Dippleri keskkonnas

Jeroen J. G. Van Merrienboer , Paul A. Kirschner (2007) Ten Steps to Complex Learning. A Systematic Approach to Four-Component Instructional Design.

Merrill, David, First Principles of Instruction, ETR&D, Vol. 50, No. 3, 2002, pp. 43-59 ISSN 1042-1629.

van Merriënboer, J. J. G., Clark, R. E., de Croock, M. B. M. (2002) Blueprints for complex learning: The 4C/ID-model. Educational Technology, Research and Development, 50 (2);39-64, DOI: 0.1007/BF02504993

Asenduskirjandus:

(üliõpilase poolt läbi töötatava kirjanduse loetelu, mis katab ainekursuse loengulist osa)

van Merriënboer, J. J. G. (1997). Training Complex Cognitive Skills: A Four-Component Instructional Design Model for Technical Training. Englewood Cliffs, New Jersey: Educational Technology Publications.

Reigeluth (ed.) (1999). Instructional-Design Theories and Models: A New Paradigm of Instructional Theory, Vol. 2 (Instructional Design Theories & Models), Lawrence Erlbaum Associates

Orey, M. (Ed.), Emerging perspectives on learning, teaching, and technology. Department of Educational Psychology and Instructional Technology, University of Georgia

Õppetöös osalemise ja eksamile/arvestusele pääsemise nõuded

Osalejate piirarv: 30

Hindamisele pääsemise tingimused: kolme iseseisva töö ja ühe rühmatöö esitamine hiljemalt 1 nädal enne eksamit

Iseseisva töö nõuded

Individuaalsed kodutööd:

·      Kahe õppedisaini mudeli võrdlev analüüs

·      Kursuseprojektina loodaval minikursusel ühe õppetüki/mooduli probleemi/konteksti, eesmärkide ja õpiväljundite sõnastamine, õpitegevuste jada koostamine

·      Loodaval veebipõhisel kursusel ühe õppetüki/mooduli osiste koostamine (õpiobjektid info ja näidetega)

 Rühmatöö:

·      Veebipõhise minikursuse eskiis, s.h. õpetamisstrateegiate LD diagramm, õpikeskkonna prototüüp ja evalvatsiooni kava

Eksami hindamiskriteeriumid või arvestuse sooritamiseks vajalik miinimumtase

Hindamiskriteeriumid, millest hindamisel lähtutakse:

1.kriteerium: kodutööde sooritamine

A – kõik individuaalsed ja rühmatööd on esitatud õigeaegselt, teostatud eeskujuliku põhjalikkusega ja peegeldavad teema valdamist.

B – individuaalsed kodutööd ja rühmatööd on esitatud õigeaegselt, kuid paari kodutöö sisu osas on üksikuid puudusi.

C – üks neljast kodutööst on esitamata või enamus esitatud kodutöödest sisaldab märgatavaid puudusi.

D – üks neljast kodutööst on esitamata ja ülejäänute puhul esineb sisulisi puudusi.

E – kaks neljast kodutööst on esitamata ja ülejäänute puhul esineb sisulisi puudusi.

2. kriteerium: osalemine praktikumidel, veebiaruteludes ja refleksioon blogis.

A – üliõpilane on aktiivselt osalenud kõikides praktikumides ja veebiaruteludes, reflekteerinud iganädalaselt oma õppimispäevikus

B – üliõpilase praktikumitööde või reflekteerimise osas esineb üksikuid sisulisi puudusi (vead, hooletus, ebapiisav põhjalikkus)

C - üliõpilane on jätnud sooritamata ühe praktikumitöö või 1-2 nädalat iseseisvate õpingute reflekteerimist

D - üliõpilase praktikumitööde või reflekteerimise osas esineb korduvalt sisulisi puudusi või tegematajätmisi

E – pooled eeldatud praktikumitöödest ja refleksioonidest on teostatud mitterahuldaval tasemel või jäetud esitamata.

Informatsioon kursuse sisu kohta, kursuse jaotumine teemade kaupa sh kontakttundide ajad

20.sept. – 1. kontaktpäev. Sissejuhatav loeng ja praktikum. Õppedisaini põhimõisted, õppedisaini seos õppimisteooriatega. Rühmade moodustamine ja rühmatöö teema valik. Tutvumine veebipõhise õpikeskkonnaga (Dippler). Rühmatöös valmiva kursuseprojekti teema ja sihtrühma määratlemine.

21.sept.-3.okt.  – Iseseisev töö kirjandusega teemal: õppedisaini mudelid 1.faas. Individuaalne töö veebikeskkonnas: kahe õppedisaini mudeli võrdlev analüüs.

4.okt – 2. kontaktpäev. Loeng: Tegumianalüüs. Õpitegevuste klassid. Õpiväljundite sõnastamine. Praktikum: oma e-kursuse õpitegevuste ja õpiväljundite sõnastamine.

 5.-18.okt – Iseseisev töö kirjandusega teemal: õpitehnoloogia standardid. Individuaalne kodutöö: taanduva toestamise kavandamine õpitegevuse juurde (produkti- ja protsessikeskne tugi).

18.okt-14.nov – iseseisev töö kirjandusega teemal: õpetamisstrateegiad. Individuaalne ülesanne: oma mooduli õpidisain LD kujul.

15.nov – 3.kontaktpäev. Loeng: Õppematerjalid, õpiobjektid. Individuaalne kodutöö: loodava e-kursuse ühe õppetüki jaoks õpiobjektide, ülesannete ja hindamisvahendi loomine.

16. - 29.nov – Iseseisev töö kirjandusega teemal: õpikeskkonna kujundamine. Rühmatöö veebikeskkonnas: loodava e-kursuse õpikeskkonna prototüübi kujundamine.

3.dets  - 4. kontaktpäev. Loeng ja praktikum teemal: e-kursuse evalvatsioon.

8.jaanuar - eksam

 

Õppeainet kureeriv üksus:

Informaatika instituut

Kursuseprogrammi koostaja

Mart Laanpere

Allkiri:

 

Kuupäev:

 

Kursuseprogramm registreeritud akadeemilises üksuses

Kuupäev

 

Õppeassistendi nimi

 

Allkiri