Submitted by Eneli Põld-Mändlo on Fri, 09/01/2023 - 22:43 Standardized competence outcome: seab õppija(te)st lähtuvalt pika- ja lühiajalised õpieesmärgid, valib sisu ning kavandab tegevused, arvestades õppekavalähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodidvalib õpivara hulgast õpieesmärkide ning õppijate ja rühma tasemele sobivakohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi, võimalikke piiranguid, sh autoriõigusi, kättesaadavust, usaldusväärsustotsib ja levitab digitaalset õpivara ja digitehnoloogiaid, mis võimaldavad tõhusalt saavutada õpieesmärkeanalüüsib ja tõlgendab haridusuuringute tulemusi ning rakendab neid oma töösteavitab õppijaid ja lapsevanemaid...on koostöistes õpisituatsioonides hea koostööle pühenduv partneresindab õpetaja professiooni, suheldes erinevate sihtgruppidegajuhib klassi/rühma, arvestades grupi arengufaasetoetab õpimotivatsiooni, pakkudes õppeprotsessis valikuid, elulisi jõukohaseid õppeülesandeid, luues eduelamuse igale õppijaleõpetab, lähtudes õppija eripärast, seatud eesmärkidest, õpiväljunditest ja ainetevahelisest lõimingust...kasutab korrektset õpetamiskeelt kõnes ja kirjas ning väljendab ennast arusaadavaltanalüüsib õpetamist ning kohandab tegevusi ja keskkonda paindlikult, arvestades õppijate (liikumis)vajadusitagab vajaliku toe ja analüüsib tugimeetmete toimet koostöös teiste spetsialistidegakoostab hindamismudeleid/-kriteeriume ja hindab õppijaid nende aluselrakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasisidestamise ja hindamise viise...toetab õppijaid enesehindamisoskuste arendamisellepib õppijate ja lapsevanematega kokku tagasisidestamise põhimõtted ja korraldusemärkab ja arvestab õppijate erinevaid huvisid, võimeid ja vajadusi (sh hariduslikke erivajadusi, kultuurilist eripära jm), tagades võimetekohase õppearvestab peamiste tunnetusprotsessidega (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine, 4 täidesaatvad funktsioonid) õppija toetamiselkogub andmeid õppijate arengu ja õppeprotsessi tõhususe kohtakasutab digitehnoloogiaid õppijate õppimisse kaasatuse suurendamiseksloob teadlikult hooliva, kiusamisvaba ja koostöise õhkkonna...loob turvalise ja tervist toetava õpikeskkonna, tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisilmärkab ja ennetab konflikte, leiab tõhusaid lahendusi ning vajadusel kaasab kolleege, õppijaid, lapsevanemaid ja tugispetsialistetoetab üldpädevuste arengut ja ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsilemärkab õppijate toe vajadust ja nende individuaalseid õpivajadusi (sh teistest võimekam õppija)kaasab ja teeb koostööd tugispetsialistide ning kolleegidega abi- ja toetusvajaduse väljaselgitamisel...koostöös lapsevanematega toetab ja suunab õppijatteab, kuidas õppesisu kõige tõhusamal viisil erinevatele õppijatele õpetada ning kuidas toetada teaduspõhiste arusaamade kujunemist ja saavutada vajadusel muutusi õppijate mõttemudelitesoskab pedagoogilisi teadmisi siduda ainealaste teadmistega õppimise tõhustamiseksteab ja valib õppesisu õpetamisel sobiva keerukustaseme ning esitusviision teadlik õppimist mõjutavatest teguritest ja seaduspärasustest...toetab ühtsustunnet rühmas ja haridusasutusesosaleb aine-/eriala populariseerivate sündmuste ja projektide läbiviimiselpakub uusi ideid ja viib neid ellu, arvestades valdkonna- ja ainealase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikategavaldab õppesisu, hoiab end kursis valdkondlike uuendustega, arvestades valdkonna-alase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikatega ning õppekavast tulenevate nõuetegaon teadlik digilahenduste kasutamise võimalustest ja sellega seotud riskidest õppimiselDescription: Assessment description: Esitatud tööde keskmine hinne