Excerpt
Praktika jooksul kuulab ja analüüsib vähemalt 5 matemaatika tundi (III KA) ning annab järjest kokku vähemalt 20 matemaatika tundi ühes või kahes III kooliastme klassis. Tutvub matemaatika õpetamise probleemidega praktikakooli näitel, tutvub praktikakoolis oleva matemaatika õpetamise alase õppekirjandusega ja õppetarvikutega. Iseseisev töö hõlmab tundideks ettevalmistamist, erialase kirjandusega tutvumist, tunnikonspektide koostamist, õppevahendite valmistamist, klassi õpilastega ja kooli õppe-kasvatustöö alusdokumentidega tutvumist.
Content
Praktika algab seminariga ja lõpeb ülikoolis või veebikeskkonnas (Zoom), kus õppejõud tutvustab praktika üldkorraldust ja dokumentatsiooni.
1) Praktika esimesel nädalal toimuvad üliõpilasel praktikakoolis vestlused kooli direktsiooni ja õpetajatega, tutvumine kooli dokumentatsiooniga; algab tundide vaatlemine ja analüüsimine. Üliõpilane koostab koostöös juhendava õppejõuga, juhendava õpetajaga ning praktikakooli õppejuhiga praktika perioodiks tegevuskava. Tegevuskava sisaldab vaatlustundide ja antavate tundide aegasid (tunniplaani), klassivälise tegevuse toimumise aega, seminaride ja konsultatsioonide aegu koolis ja ülikoolis. Tegevuskava peab valmima esimese praktikanädala lõpuks ning olema juhendajatega kooskõlastatud.
2) Praktika jooksul vaatleb ja analüüsib üliõpilane vähemalt viit matemaatika tundi III kooliastmetes. Tundide vaatlemiseks kasutab üliõpilane vaatlusprotokolle, mis esitab täidetuna eDidaktikumis.
3) Praktika teisest nädalast algab tundide läbiviimine. Üliõpilane valmistab ette ja viib läbi kokku vähemalt 20 järejestikust matemaatika tundi kas ühes või kahes III ka klassis. Praktikant täidab juhendava õpetaja kõik ülesanded. Antud tundidest 2/3 vaatleb juhendaja-õpetaja ning vähemalt ühte tundi ülikoolipoolne juhendaja. Kolme vaadeldud tunni kohta on juhendaja-õpetaja hindamisleht ja ühe tunni kohta ülikoolipoolse juhendaja hindamisleht.
4) Üliõpilane koostab läbiviidavate tundide konspektid. Esitatud on 4 eriilmelise ainetunni konspekti koos lisamaterjalidega (eDidaktikumis). Konspektid vastavad erialainstituudis kehtestatud vormistusnõuetele ja tunni hindamiskriteeriumitele.
5) Üliõpilane videosalvestab ühe oma antud tundidest ning teeb video koos tunnikavaga kättesaadavaks õppejõule ning ühele kaasüliõpilasele, kes vaatleb läbiviidud tundi (videos) ning annab vaadeldud tunnile tagasiside kasutades selleks tunnivaatlusprotokolli. Videosse võetud tund, tunnikava ja tagasiside tunnile on nähtavad nii tunni andnud üliõpilasele, tunnivaatlejale üliõpilasele kui ka ülikooli õppejõule.
6) Üliõpilane teeb praktikategevustest kokkuvõtte (tegevuste aruanne), mis sisaldab ülevaadet tegevuskava tegelikust täitmisest. Ülevaade on kinnitatud üliõpilase, juhendava õpetaja ja juhendava õppejõu allkirjaga ning koolijuhi poolt pitsatiga. Tegevuste aruande kokkuvõte tuuakse üliõpilase poolt ülikooli juhendava õppejõu kätte.
7) Üliõpilane koostab praktika lõppedes eneseanalüüsi lähtudes järgnevatest küsimustest:
Kuidas minu eesmärgid ja ootused praktikale täitusid? Milliseid teadmised ja oskused mind praktika käigus toetasid ning milliste oskuste või teadmiste puudumist ma tajusin? Kuidas hindan oma koostööd praktikakooli õpetajatega ja õppejõududega? Mis valmistas parktikal kõige enam probleeme? Kuidas olen valmis matemaatikaõpetaja rolli täitma?
Analüüsi kirjeldus sisaldab nõutud komponente, on sidus ja loogiline ning selles eristub üliõpilase lähenemisnurk. Analüüs on 2500 – 3500 tähemärki pikk.