PEDAGOOGILIST PRAKTIKAT JUHENDAVA ÕPETAJA PÄDEVUSPÕHINE HINDAMISLEHT 

 

(Õpetajakoolituse põhipraktika  I, II / Põhipraktika I, II)

 

Üliõpilase nimi:

Hindamise aeg ja koht:

Praktika juhendaja/ hindaja nimi:

 

 

Pädevus

Hinnang

Selgitus (eriti oluline juhul, kui märgite, et „ei vasta“)

Hindamiskriteerium

+ (vastab)

v (osaliselt vastab)

- (ei vasta, polnud võimalik hinnata)

B.2.1

Õpi- ja õpetamistegevuse kavandamine ja läbi viimine

1.

Lähtudes õppekavast arvestab rühma ja õppija ainealase taseme, õpioskuste ja õpimotivatsiooni tasemega õppeeesmärkide seadmisel ja õpetamistegevuste kavandamisel.

   

2.

Arvestab õpi- ja õpetamistegevuse planeerimisel laste õppimise ja õpetamise eripärasid. Tunneb ära haridusliku erivajaduse ning vajadusel kaasab juhendajaga koostöös tugispetsialisti õpikeskkonna tingimuste muutmiseks. 

   

3.

Valib lähtuvalt õppekava ja õppeprotsessi eesmärkidest õpetamiseks ja õppimiseks sobivad meetodid, hindamismudeli ning planeerib tegevuste aja. Tunnikavade koostamisel lähtub õpperühma vajadustest ja õppekavas fikseeritud õpitulemustest (hinnang tunnikonspektide alusel). 

   

4.

Informeerib õppijaid õpieesmärkidest, sisust, õppekorraldusest, hindamismudelitest. On tutvunud antud koolis kasutatavate infokanalitega ja kasutab neid.

   

5.

On pädev õpetatava(te)s aine(te)s, oskab sellest lähtuvalt õppetegevust planeerida.

 

   

6.

Arvestab ja võimalusel rakendab õppe planeerimisel ainetevahelise lõimingu põhimõtteid. (Sõltub ka antud kooli koolikultuurist ja eelnevatest kokkulepetest.)

   

7.

Oskab hinnata ja valida sobiva õppevara ja IKT-vahendid lähtuvalt õppijate tasemest ning  õpieesmärkidest. 

 

   
 

Kokkuvõte:

Tugevused:

 

Arenguruum ja soovitused:

 

B.2.2

Õpikeskkonna kujundamine

1.

Tagab füüsilise õpikeskkonna turvalisuse, kujundab keskkonda vastavalt võimalustele ja vajadustele, lähtuvalt õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest.

   

2.

Loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava, motiveeriva ning üksteist arvestava õpikeskkonna, lähtudes erinevate õppijate individuaalsetest vajadustest ja õpieesmärkidest.  

   

3.

Lahendab distsipliiniprobleeme, kaasates vajadusel ja koostöös juhendajaga kolleege, tugispetsialiste ja lapsevanemaid.

   

4.

Analüüsib vaimse ja sotsiaalse keskkonna

kujundamise võimalusi ning teeb lähtuvalt analüüsi tulemustest muudatusi õpikeskkonnas.

   

5.

Loob õppimist soodustava ja

toetava keskkonna. Reageerib klassis toimuvale, teeb koostööd õpilaste ja kolleegidega. 

   

6.

Analüüsib ennast õppimist toetava õpikeskkonna kujundajana. 

   

7.

Järgib haridusasutuse kodukorda, viib ennast kurssi olemasolevate reeglitega. Vajadusel juhib täiendavate kokkulepete sõlmimise protsessi koostöös õppijatega ning jälgib kokkulepitud reeglite rakendamist.

   
 

Kokkuvõte:

Tugevused:

 

Arenguruum ja soovitused:

 

B.2.3

Õppimise ja arengu toetamine

1.

Õpetab, lähtudes õppija eripärast, seatud eesmärkidest ja võimalusel ainetevahelisest lõimingust. Suudab diferentseerida vastavalt õppekavale, märgata nõrgemat ja tugevamat õppijat. 

   

2.

Rakendab õpetamisel erinevaid meetodeid ja rutiinseid toiminguid (nt eelteadmiste väljaselgitamine, oodatud õpitulemustest ja -tegevustest teavitamine, õpitegevused eesmärkide saavutamiseks, kokkuvõte saavutatud tulemustest, tagasiside). Kasutab tunnikavas planeeritud meetodeid.

   

3.

Oskab reflekteerida tunnis toimunut ja enda rolli selles ning kohandab tegevusi paindlikult lähtuvalt õppijate vajadustest.

 

   

4.

Märkab ning arvestab õppeprotsessis õppijate erinevusi ja erivajadusi (nt õpistiilid, andekus, õpiraskused, kultuurilised eripärad).

   

5.

Toetab õppijate õpi- ja sotsiaalseid oskusi, kasutades erinevaid rühmapõhiseid ja individuaalseid õppevorme.

   

6.

Motiveerib õppima, pakkudes õppijale elulisi/ loovaid ja jõukohaseid õppeülesandeid ja luues eduelamuse.

   

7.

Rakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasiside ja hindamise viise (sh kujundav hindamine), lähtudes õppija eripärast ja hindamist reguleerivatest dokumentidest. Teavitab õppijaid hindamiskriteeriumitest. 

   

8.

Annab osa vastutusest õppeprotsessi eesmärkide saavutamisel õppijale, kaasab õpilasi. 

   

9.

Väärtustab õppijat, peab tähtsaks eetilisi tõekspidamisi, järgib õpetaja kutse-eetikat.

   
 

Kokkuvõte:

Tugevused:

 

Arenguruum ja soovitused:

 

B.2.4

Refleksioon ja professionaalne enesearendamine

1.

Reflekteerib oma õpetamist ning ainealast pädevust, kogub tagasisidet õppijate õpitegevuste ning -tulemuste

kohta ning rakendab tulemusi õpetamise parendamisel ja enese arendamisel. Arvestab juhendajalt saadud tagasisidega. 

   

2.

Otsib probleemide tekkimisel vajadusel abi juhendajalt, kolleegidelt, organisatsiooni juhtkonnalt, tugispetsialistilt jt.

   

3.

Tuleb toime koormusega ning suudab end hoida füüsilises, vaimses ja emotsionaalses tasakaalus. On kohanemisvõimeline, oskab hinnata enda toimetulekut. 

   

B.2.5

Nõustamine ja mentorlus

1.

Toetab ja nõustab õppijat õpioskuste arendamisel ja ainealaste teadmiste omandamisel ning konkreetse vajaduse või küsimuse ilmnemisel.  

   

B.2.6

Arendus-, loome- ja teadustegevus

  1.  

Õppetöö kavandamisel koostab ja/või kohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi. Analüüsib tagasisidevestluse käigus enda poolt kasutatava õppekomplekti/IKT-vahendi vastavust õpieesmärkide ja rühma tasemele, materjali sobivust hariduslike erivajadustega õpilastega tööks ning toob näiteid/teeb ettepanekuid vajadusel õppevara kohandamiseks.  

 

 

 

Kokkuvõte:

Tugevused:

 

Arenguruum ja soovitused:

 

 

Hindaja allkiri: ...........................................               

 

241 views (0 today)

Due date

12/12/2022

Created date

5/12/2022

Competence