Portfolio details
Portfolio author: Gerardo Gosselin
Last modified: Fri, 01/24/2020 - 22:18
Portfolio created: Fri, 01/24/2020 - 22:18
Portfolio status
Published, not reviewed
Portfolio assessors
No assessors assigned currently
Õppeprotsessi planeerimine
- planeerib koostöös kolleegidega oma tegevused õppeaastaks, arvestades tööülesandeid ja organisatsiooni tööplaani/tegevuskava ning kaasates kolleege; teeb ettepanekuid organisatsiooni tööplaani täiendamiseks;kavandab õppetegevust lähtuvalt õppekavast ja sellega seonduvatest dokumentidest, iseseisva töö, praktika ja teooria osakaalust; kaasates kolleege kohandab või koostab nõuetekohase rakenduskava, arvestades sihtrühma ja lõimingu aspekte; juhib ...planeerib õppetunni, lähtudes õppekavast ja tunni ülesehituse loogikast; püstitab tunni eesmärgi lähtuvalt õppekava ja mooduli õpiväljunditest, arvestades võtmepädevusi ja eriala- ning üldõpingute lõimingut; valib õpiväljunditest, sihtrühmast...
Õpikeskkonna kujundamine
- kujundab õppimist ja õppija arengut soodustava vaimselt, sotsiaalselt ja füüsiliselt turvalise õpikeskkonna vastavalt õpiväljunditele, arvestades õppija eripära; toetab kolleege õpikeskkonna loomisel; tegutseb ohu ja esmaabi vajaduse korral vastavalt...arvestab oma tegevuses grupi mõju iga liikme õpimotivatsioonile, õppimise tulemuslikkusele ja üldinimlike väärtuste ning hoiakute kujunemisele; toetab oma tegevuse ja isikliku eeskujuga väärtushoiakute kujunemist; suunab grupiprotsesse õppijate...järgib töötervishoiu ja tööohutuse nõudeid; osaleb riskianalüüsi ja tööohutuse juhendite koostamisel.
Õppimise ja õppija arengu toetamine
- selgitab välja õppija ja/või õppegrupi arenguvajadused, lähtudes õppija eripärast, kaasates õppijaid ja kolleege; selgitab välja õppija ja/või õppegrupi õpivajadused, kaasates õppijaid ja kolleege; analüüsib saadud tulemusi õppetegevuse kavandamiseks...teavitab õppijaid õppe eesmärkidest, oodatavatest õpiväljunditest, õppesisust ja hindamisest lähtuvalt õppekavast;kogub ja analüüsib kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetoditega andmeid õppijate arengu ja motivatsiooni kohta; märkab õppija erisusi ja hariduslike erivajaduste korral koostab individuaalse õppekava koostöös õppija ja tugispetsialistidega...selgitab õppijatele hindamise põhimõtteid lähtuvalt õppekorralduslikest dokumentidest ja rakenduskavast; annab õppijatele õpiväljundite saavutamise kohta motiveerivat ja arengut toetavat tagasisidet ja individuaalseid soovitusi kogu õppeprotsessi...korraldab osapoolte õpieesmärkidest, õppe sisust, õppekorraldusest, hindamisest, huvitegevuse võimalustest, tugiteenustest, praktikakorraldusest jne informeerimiseks üritusi (nt lapsevanemate koosolek, kovisioon, koostööpartnerite ümarlaud);kaasab õppijaid jt osapooli õpitegevusse, tagasisidesse ja hindamisse, kasutades erinevaid meetodeid, on eestvedajaks; nõustab kolleege osapoolte kaasamiseks.
Refleksioon ja professionaalne enesearendamine
- reflekteerib oma tööd, tuues välja õnnestumised ja arenguvajadused, kasutades erinevaid refleksioonimeetodeid; reflekteerib oma tööd regulaarselt koos õppijate, kolleegide, juhiga; analüüsib järjepidevalt oma tegevust, lähtuvalt õpetajale kehtestatud...koostab mitmekülgse digitaalse arengumapi õpetajatöö ning eri-ja kutsealase tegevuse ja arengu kohta; täiendab arengumappi regulaarselt; teeb arengumappi koondatud metoodilised materjalid ja uurimistöö tulemused kättesaadavaks kolleegidele;hoiab end järjepidevalt kursis eri-ja kutseala arengutega ja parimate praktikatega, kasutades neid oma töös ja jagades neid kolleegidega; arendab oma erialaseid teadmisi nt tehes ettekandeid erialakonverentsidel, infopäevadel, avaldades artikleid...õpib kolleegide parimatest praktikatest; jagab ja arutab kolleegidega erialaseid ja õpetajatöö kogemusi; nõustab kolleege tööalaselt; koolitab kolleege, lähtudes nende koolitusvajadustest.
Erialaõppe arendamine
- juhib õppekava koostamise töörühma koolis, arvestades sihtrühma ja eriala arengut ning kaasates kolleege, tööandjate esindajaid jt sotsiaalseid partnereid; nõustab ja toetab kolleege regulaarselt ja eesmärgipäraselt õppekava rakenduskavade koostamisel;korraldab erialaseid võistlusi ja konkursse; valmistab ette õppija riiklikul või rahvusvahelisel tasandil võistlustel osalemiseks, lähtudes võistlusjuhendist ja õppija eripärast;koostab uut õpivara, toetudes eriala arengule, tehnoloogia uuendustele ja kaasaja pedagoogilisele teadmusele, kasutades sobivaid haridustehnoloogilisi vahendeid ja võimalusi; kasutab digiõppeks sobivaid keskkondi ja õppemeetodeid; jagab õpivara kolleegidekoostab ja uuendab metoodilisi materjale/juhendeid, arvestades eriala arengut ja haridussuundumusi ning tuginedes parimatele praktikatele; jagab praktilisi kogemusi, kasutades erinevaid meetodeid (nt lahtiste tundide andmine, võrgustikes tutvustamine);algatab erialaseid projekte või arendustegevusi, lähtudes eriala arendusvajadustest; loob projekti- või arendusmeeskonna ning juhib selle tööd; toetab meeskonnasisest ja -välist koostööd; vastutab projekti tulemuslikkuse ja tegevuste eest;valib tehnoloogiaid erialaõppes kasutamiseks ning analüüsib nende kasutamise vajalikkust; kasutab erialaõppes kaasaegseid ja/või innovaatilisi tehnoloogiaid; julgustab ja nõustab kolleege nende kasutamisel; arendab erialaõppe tehnoloogiaid ja ...kavandab ja juhib õppekavarühma arendamise ja/või kvaliteedijuhtimise protsessi (nt sisehindamine, akrediteerimine) lähtuvalt kooli arengukava eesmärkidest ja tegevuskavast; teeb ettepanekuid koolikorralduslike dokumentide aja- ja asjakohastamiseks...osaleb erialastes võrgustikes lähtuvalt õppekavarühma arengueesmärkidest; arendab erialaõpet, andes sisendit ja tagasisidet koostöövõrgustikes; jagab erialavõrgustikest saadud informatsiooni kolleegidega;hoiab end järjepidevalt kursis uusimate eri-ja kutseala arengutega, arvestades eri-/ kutsealase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikatega ning jagab neid kolleegidega; nõustab kolleege parimate praktikate kasutamisel; arendab oma erialaseid ...
Kutseõppe maine kujundamine
- osaleb organisatsiooni kultuuri kujundamise protsessis, kandes organisatsiooni väärtusi ja andes neid edasi õppijatele ning koostööpartneritele; pakub lahendusi organisatsiooni kultuuri arendamiseks ning teeb konstruktiivseid ettepanekuid; innustab...avalikkuse teavitamiseks korraldab regulaarselt eriala ja kutseõpet tutvustavaid üritusi (kutsevõistlused, õpitoad, seminarid, infopäevad jne) organisatsioonis ja väljaspool seda; propageerib kutseõpet erinevaid infokanaleid kasutades; avaldab kirjutisi..
Kolleegide toetamine
- juhendab õpetajakoolituse pedagoogilist praktikat lähtuvalt praktika eesmärgist ja praktikandi vajadustest;nõustab kolleege lähtuvalt vajadusest; kavandab ja viib läbi täienduskoolitusi kolleegidele lähtuvalt kooli arengueesmärkidest ja koolitusplaanist;toetab juhendatavat kolleegi kooli ja õpetajatööga kohanemisel lähtuvalt tema arenguvajadustes; hindab juhendatava kolleegi erialase ja pedagoogilise täienduskoolituse vajadust ning teeb asjakohaseid ettepanekuid täienduskoolituseks otsesele juhile...
Praktika korraldamine
- koostab õppekavarühma praktikakorralduse kava; osaleb praktikakoha sobivuse hindamisel; teavitab praktikakohti eelseisvast praktikast, praktika eesmärkidest, õpiväljunditest ja hindamisest; nõustab kolleege praktika ettevalmistamisel; korraldab...analüüsib praktika õpiväljundite saavutamist ja hindamiskriteeriumite, -meetodite sobivust praktika hindamisel, vajadusel algatab õppekava muudatusi; analüüsib ja hindab praktikakorraldust, koostab selle kohta aruande ning algatab muudatusi...
Juhtimine ja eestvedamine
- seab eesmärgid lähtuvalt visioonist ja loob sellest tulenevalt meeskonna; juhib meeskonda või töögruppi eesmärgipäraselt; motiveerib ja innustab meeskonnakaaslasi või töögrupi liikmeid, kaasab kolleege; delegeerib ja jagab meeskonnaliikmetele ...algatab ja käivitab tegevused lähtuvalt eesmärkidest; planeerib ja leiab ressursid tegevuste läbiviimiseks; jälgib tegevuste läbiviimist, vajadusel kavandab muudatusi; analüüsib ja hindab tegevusi ning tulemusi, annab tagasisidet; korraldab ...
Täiskasvanute täienduskoolituse läbiviimine
- selgitab välja täienduskoolitusel osalejate koolitusvajadused, lähtudes õppijate/grupi eripärast, arvestades varasemat õpi- ja töökogemust, sh üldoskusi, kaasates õppijaid ja kolleege; analüüsib koolitusvajadusi täienduskoolituse kavandamiseks;koostab täienduskoolituse kava, arvestades õppijate eripära ja kaasates kolleege; kavandab täienduskoolituse lähtuvalt koolituskavast ja õppijate eripärast, valides täienduskoolituse läbiviimiseks asja- ja ajakohased õppematerjalid ning tagades nende...viib täienduskoolituse läbi, lähtudes kavandatust ning õpi- või töökeskkonna eripärast, ohutusnõuetest ja õppijate/ sihtrühma eripärast; juhib õppeprotsessi, tehes sellesse vastavalt õppijate edasijõudmisele vajalikke muudatusi; jälgib grupiprotsesside...kogub tagasisidet õppijatelt, kaaskoolitajatelt ja teistelt sidusgruppide liikmetelt, valides selleks sobivaimad meetodid, juhindudes tagasiside kogumise ja andmise teoreetilistest alustest, metoodikatest ja headest tavadest; tagasisidest lähtuvalt ...
Hariduslike erivajadustega õppija toetamine õppeprotsessis
- märkab õppija hariduslikku erivajadust ning algatab koostöö tugispetsialistidega/kolleegidega;hindab HEV õppija erilist õpivajadust, erialaseid võimeid ja huvisid koostöös tugispetsialistide ja kolleegidega; planeerib õppetegevust, lähtudes HEV õppija eripärast; nõustab kolleege HEV õppija erialaste võimete ja huvide väljaselgitamiseks ning ...toetab HEV õppija toimetulekut õppeprotsessis tervikuna (lõimimine, õpiprotsessi kui terviku struktureerimine õppija jaoks); kohandab õppekava, arvestades HEV õppija individuaalset eripära; kohandab õppematerjali; valib ja kasutab erinevaid meetodeid...informeerib vajadusest teha muudatusi või kohandusi õpikeskkonnas vastavalt õppija erivajadusele; kohandab õpikeskkonda vastavalt võimalustele või teeb otsesele juhile ettepaneku õpikeskkonna kohandamiseks lähtuvalt HEV õppija vajadustest; nõustab ...