Juhis ja hindamiskriteeriumid
Teoreetilis-pedagoogiline taust | Metoodiline väärtus | Esitlus |
Taust on põhjalik, materjalile ja teooriale on viidatud täpselt ja selgelt. Põhjendused on veenvad. Taustas on loodud seosed kasvatusteaduslike ainete, praktika ja didaktikast õpituga. |
Tööd saab kohe kasutada, see on selge ja hästi kirjutatud, korrektne.
|
Esitlus on haarav ja insipreeriv. Tegevused auditooriumis on hästi läbi mõeldud, kaastudengid saavad elamuse.
|
Taust on ammendav, materjalile ja teooriale on viidatud, seotud on kasvatusteaduslikud ained, praktika ja didaktikast õpitu. | Tööd saab kasutada, see on selge ja rakendatav, korrektne. | Esitlus on insipreeriv. Tegevused auidtooriumis on hästi läbi mõeldud, kaastudengid saavad põhjaliku ülevaate ja kasuliku kogemuse. |
Taust on rahuldav, teooriale on viidatud, seosed kasvatusteaduslike ainete, praktika ja didaktikast õpituga on olemas väga üldiselt. | Tööd saab kasutada pärast pisiparandusi, see on selge ja rakendatav. | Esitlus on väga hea. Tegevused auidtooriumis on üsna hästi läbi mõeldud, kaastudengid saavad põhjaliku ülevaate. |
Taust on kasinavõitu, teooriale on viidatud vähesel määral, seosed kasvatusteaduslike ainete, praktika ja didaktikast õpituga on esil vähesel määral. | Tööd saab kasutada pärast parandusi, see on kasulik. | Esitlus on hea. Tegevused auidtooriumis on tehtud, kaastudengid saavad. |
Kursuse lõputöö eesmärk on näidata, kuidas õpitut osatakse rakendada.
Töö kohustuslikud osad on teoreetiline taust, tunnikava, esitlus ja praktiline läbiviimine kaastudengite peal jaanuaris (kuupäev täpsustub). St tund peab olema koostatud nii, et fookus on valitud meetodi või võtte katsetamisel.
Näiteks:
Olete põhjalikult tutvunud lugemisstrateegiatega, lugenud teoreetilist kirjandust, varasemaid katseid ja koostanud ise ühe harjutustiku. Koostate kirjaliku töö, kus kirjeldate lugemisstrateegiate teoreetilist tausta, tunnikava ja harjutuste ülesehitust, lisate tööle tunnikava ja materjali ning viite tegevuse kaastudengite peal läbi.
Taust
Leia internetist või mõnest metoodikaraamatust üks meetod või mingi õpitegevus ja tutvusta seda. Tutvusta kaaslastele selle meetodi teaduslikku ja pedagoogilist tausta ning seosta seni õpitu ja praktika. Kirjelda tausta 2-3 lk ulatuses kirjalikult, auditooriumis anna taustast põgus ülevaade.
Metoodiline juhis
Kirjelda, mida see meetod eeldab (eeltegevused, ettevalmistus, keeletase vms). Lisa juurde juhised ja materjal.
Tunnikava
Koosta meetodist lähtuv tunnikava. Tunnikava koostamisel võib kasutada tekste, videoid, helifaile jm meediast, kirjandusest või mujalt, kuid mitte olemasolevate õpikute materjale. Ülesanded tuleb koostada samuti ise.
Läbiviimine
Tutvusta meetodit ja tunnikava seminaril rühmas. Allikaks võib olla teachingchannel.com (merilin.merilin@gmail.com; parool SsilmVviburlane2021), Pinterest, ükskõik millised metoodikaleheküljed, mis tunduvad usaldusväärsed. Sissejuhatavalt saab meetodite kohta lugeda siit: https://padlet.com/merilin_merilin/qcg90wfzy2vz/wish/1853498809
Laadi materjalid siia üles (taust+meetod ise) või jaga Google'i linki.
Vormistus
Siit leiad TLÜ humanitaarteaduste instituudi kirjalike tööde vormistamise juhendi: https://www.tlu.ee/ht/uurimistoo