Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

Käsitöö tunnis kasutatavad õppemeetodid

Praktikumi ülesande teema: Käsitöö tunnis kasutatavad õppemeetodid ja ainedidaktilised vahendid.

Praktikumi ülesande eesmärk: Üliõpilane pakub välja ülesanded ja võimalusel katsetab koos õpetajaga ühte õppemeetodit (võib ka IKT võimalusi kasutades) ning annab hinnangu selle didaktilisele sobivusele antud teema ja vanuseastmega.

Vaatlusülesande teostamise korraldus: Üliõpilased on õpetajaga varem (esimesel või teisel vaatluspäeval) kokku leppinud teema ja klassi ning koostanud vaatluspäevaks õppemeetodi rakendamiseks sobiva õppematerjali. Võimalusel saab üliõpilane katsetada koostatud materjali tunnis, täpsemalt lepivad üliõpilased selle kokku aineõpetajaga. Kui on võimalik tunnis meetodit katsetada, analüüsivad üliõpilased valitud meetodi ja materjali õnnestumist, samuti annab üliõpilastele tagasiside juhendav õpetaja. Kui õppemeetodit katsetada ei ole võimalik, arutavad üliõpilased koostatud õppematerjali läbi aineõpetajaga, saades tagasisidet selle sobivuse kohta teatud eesmärgi saavutamiseks (uue osa õppimine, kinnistamine, teadmiste/oskuste kontroll vms)

Lisaks vaatlevad üliõpilased sel päeval 3. ainedidaktika ülesande sissejuhatuseks ühte paaristundi kodunduses või valivad mõne järgnevatest ülesannetest (4 või 5).

Ülesande kirjeldus:

  1. Üliõpilane koostab ühe meetodi rakendamiseks õppematerjali tunni teema õppimiseks/kinnistamiseks.
  2. Ühes koolis olevad üliõpilased valivad enda töödest katsetamiseks ühe õppematerjali.
  3. Üliõpilased katsetavad võimalusel koostatud  materjali ainetunnis.
  4. Iga üliõpilane analüüsib koostatud vahendi rakendamist ja antud klassi ning teemaga sobivust. Koostatud materjali (materjale) tutvustavad üliõpilased ka ainedidaktika praktikumi seminaritunnis ning lisab sinna juurde enda ja õpetaja tagasiside. Tähtaeg 12.aprill

Üliõpilane vaatleb ühte paaristundi kodunduse aines, eesmärgiga jälgida, milliseid õppemeetodeid ja ainedidaktilisi vahendeid  õpetaja neis ainetundides tunnis kasutab (sissejuhatus ainedidaktika ülesandesse nr 3).