Praktikumi ülesande teema: Käsitöö tunnis kasutatavad õppemeetodid ja ainedidaktilised vahendid.
Praktikumi ülesande eesmärk: Üliõpilane pakub välja ülesanded ja võimalusel katsetab koos õpetajaga ühte õppemeetodit (võib ka IKT võimalusi kasutades) ning annab hinnangu selle didaktilisele sobivusele antud teema ja vanuseastmega.
Vaatlusülesande teostamise korraldus: Üliõpilased on õpetajaga varem (esimesel või teisel vaatluspäeval) kokku leppinud teema ja klassi ning koostanud vaatluspäevaks õppemeetodi rakendamiseks sobiva õppematerjali. Võimalusel saab üliõpilane katsetada koostatud materjali tunnis, täpsemalt lepivad üliõpilased selle kokku aineõpetajaga. Kui on võimalik tunnis meetodit katsetada, analüüsivad üliõpilased valitud meetodi ja materjali õnnestumist, samuti annab üliõpilastele tagasiside juhendav õpetaja. Kui õppemeetodit katsetada ei ole võimalik, arutavad üliõpilased koostatud õppematerjali läbi aineõpetajaga, saades tagasisidet selle sobivuse kohta teatud eesmärgi saavutamiseks (uue osa õppimine, kinnistamine, teadmiste/oskuste kontroll vms)
Lisaks vaatlevad üliõpilased sel päeval 3. ainedidaktika ülesande sissejuhatuseks ühte paaristundi kodunduses või valivad mõne järgnevatest ülesannetest (4 või 5).
Ülesande kirjeldus:
Üliõpilane vaatleb ühte paaristundi kodunduse aines, eesmärgiga jälgida, milliseid õppemeetodeid ja ainedidaktilisi vahendeid õpetaja neis ainetundides tunnis kasutab (sissejuhatus ainedidaktika ülesandesse nr 3).