Attention! It is no longer possible to add Google Drive files directly in the interface. Please use links to share files. Platform will be down for maintenance on Monday 25-th of November from 10:00 to 11:00.

KAI6011 2017/2018 päevaõppe rühma töö mustandite tagasiside

19 rühma esitas kokkulepitud tähtajaks (17.11) oma rühmatöö plaanid. Plaanid on ideeskeemide, kirjutiste plaanide ning tekstide mustandite kujul. Praegune tagasiside hoidis fookuses järgmisi aspekte: • Teema ja formaadi kooskõla • Plaanis olev töö struktureerimine, nt peatükid, alapeatükid, pealkirjad • Teemakohaste allikate valik ning teemale vastavust • Teadustekstile sobiv viitamine

17.11 esitatud teksti põhjal võib öelda, et kõik grupid on jõudnud akadeemilise kirjutamise 1. ja 2. etappi. Loodetavasti olete teemaga tutvumise ja materjali kogumise etapist praeguseks hetkeks liikunud edasi sisulise kirjutamise etappi. 

Üldmulje: Kõik grupiliikmed on leitud, tuttavaks saadud, kontaktid ning koostöötamise viisid on paigas. Tööjaotus või ülesanded on jaotatud. Sisulise tööga on alustatud.

Rõhutan ja ei väsi rõhutamast, et kirjutamise aluseks on lugemus.

Kõik rühmad, proovige avada oma teema terminid, teemaplokid ning teemade sisulised seosed,  kasutage teateteoseid Haridusleksikoni ja International Encyclopedia of Education (Third Edition) nt (kõik e-kujul ka kodus kättesaadavad).

Arutlege rühmades, mis vahel on kirjutise mustandil ning kirjutamisplaanil, ideeskeemil? Lugege teiste rühmadele kirjutatud tagasisidet!

NB! Minu tagasisides on allikate viitekirjed lühendatud st need ei ole korrektsed, kui toodud infost piisab, et soovitatud allikad üles leida!

Kohad, kust allikaid vaadata:

Vaadake materjale õpikeskuse (A205) ainepaketidest „Õppimine kõrgkoolis“ või „Õppimine ja õpetamine kõrgkoolis“ või „Akadeemiline kirjutamine“. Ainepaketide nimekirjadega on võimalik tutvuda ka e-kataloog ESTER kaudu:

https://www.ester.ee/search*est/r?SEARCH=%C3%B5ppimine+k%C3%B5rgkoolis

https://www.ester.ee/search~S1*est/X?searchtype=r&searcharg=%C3%B5ppimine%20ja%20%C3%B5petamine%20k%C3%B5rgkoolis&searchscope=1&SORT=DZ&extended=0&SUBMIT=OTSI

https://www.ester.ee/search~S1*est?/rakadeemiline+kirjutamine/rakadeemiline+kirjutamine/1%2C2%2C2%2CB/frameset&FF=rakadeemiline+kirjutamine+tlw~d&1%2C1%2C

 

GRUPP

TEEMA

TÖÖ TÜÜP/

FORMAAT

MÕNED MÕTTED

 

Rühm 16

Grupitöö - kuidas ja kellele? - peamine fookus ikka kuidas ja kellele

 

 

Kuidas otsustate kirjutise pealkirjastada? Hea alateemade ja allikate valik. Proovige teemafookust siiski kitsana hoida! Mõelge uuesti läbi, mis on ühist Wengeri praktika kogukondade ja sotsiaalse õppimise teoorial ning isiksusetüüpidel, kohesiivsusel ning organisatsiooni juhtimisel? Kuidas ja kas teemasid omavahel siduda?

E-keskkond on hea valik Hetkel link wordpressi veel ei tööta?

 

Rühm 9 -Tudengid

Missugused on täiskasvanud õppija kohanemise viisid ja võimalused?

 

Teeme oma grupitöö (akadeemilise kirjutise) videona.

Plaan olemas! Väga hea formaadi valik. Kindlasti mõelde sellele, et videot toetaks tekstikujul materjal, mis teemat kommenteerib! Analüütilise ülevaate tüüpi kommeneeriv tekst ei pea olema pikk nt jaotusmaterjal, voldik vms, aga kindlasti terviklik ning sisutihe. Mõtlemiskoht, kuidas avada 6 vestlusteemat. Kui põhjalikult? nt grupitöö on eraldiseisva teemana konverentsil käsitletud, kas teie rühma töös on siis sellest eraldiseisvat alapeatükki vaja või ehk piisab lõigust? Soovitan vaadata juurde erinevaid allika tüüpe ning proovida jõuda algallikate, teoreetiku originaalallikateni (nt Knowles puhul).

 

Meeskond

Kuidas täiskasvanu õpib?

Referaat

Alateemad ok. Ajajuhtimise, motivatsioon ja erialavaliku teema juures soovitaks vaadata allikaid õpikeskuse ainepaketist

Õppimine kõrgkoolis“ või „õppimine ja õpetamine kõrgkoolis“! Jõudu!

 

Grupp 10

 

Mida teha eksamite edukaks sooritamiseks?

 

Juhend

Hea idee, alamteemad ning esialgne töö jaotus.

 

Grupp 4 - Sihikindlad

Hindamise ja tagasiside roll ülikoolis

Referaat

Tublid olete! Tiitellehe erinevus instituudi kodulehel oleva näidisega on see, et juhendajad on rohkem lehekülje alla osas ning millegipärast puudub aasta ja koht. Samas on praegune variant korrektne! Tegemist on referaadiga, samas ei saa ka referaat põhineda paarile allikale! Proovige materjali juurde otsida nt

Õppimist väärtustav õpetamine ülikoolis : keskmes õppija tegevused / John Biggs ja Catherine Tang

Kuna teema on nii hindamine ja tagasiside, lisaks veel ka TLÜ tagasisides süsteem, siis soovitav teemade ülevaatlikuks avamiseks vaadata ka nt Haridusleksikon ptk hindamine ja „International encyclopedia of education“ kokkuvõtlikke teemakäsitlusi.

Võimalusel proovige jõuda algallikateni st loengu materjalid on toetavaks materjaliks, mille kaudu jõuab algallikateni ja algautoriteni.

 

Kriitiline grupp

KRIITILISE MÕTLEMISE TÄHTSUSEST

 

Referaat

Mustand, mida lugesin on võrreldes teiste rühmade plaanidega rohkem edasi liikunud ning terendab väga hea referaat. Mõelge, kuidas nii olulist teemat huvitavalt kursuste konverentsil tutvustada. Olete leidnud head allikad, aga otsige lisa ning defliga olge ettevaatlikud. Viitega on hetkel segadus: tekstisisene viide nt.

Mõistete ja terminite puhul nt sõna „kriitiline“ soovitan lisada, allika, millele tuginete KOHE, kui sõna defineerite.  

Kasutatud kirjandus = Allikad! Vt HTI juhend JÕUDU!

 

 

Kuidas jälgida õppimisega seotud arengut ja protsessi?

 

 

Palun vabandust ei saa aru, millise teema ja grupiga on tekst seotud! Ootan  huviga, kuidas Võgotskit tõlgendate ning oma teemaga seostate! Äärmiselt intrigeeriv, ootan põnevusega.

 

Grupp 3

Mis on loomevargus ehk plagiaat ja kuidas seda vältida?

 

Referaat

Mõistlik alateemade jaotus, võib-olla tasuks mõelda autoriõiguse, intellektuaalse omandi ning teaduseetika seostele! Mõistik kogus allikaid!

Õpikeskuses (A205) olevast „akadeemilise kirjutamise“ riiulist võiks vaadata raamatuid:

  • Against plagiarism : a guide for editors and authors / Yuehong (Helen) Zhang
  • How to cite, reference & avoid plagiarism at university / Kathleen McMillan & Jonathan Weyers
  • Learning about plagiarism / Nikki Bruno Clapper ; consultant: JoAnne DeLurey Reed

Väike tähelepanek: kasutatud kirjandus = allikad (HTI juhend)

Oluline teema!

 

15 magamata ööd

Elukestev areng ja õppimine – kas BA on alles algus?

Referaat

Üks ehtne mustand! Aitäh teile! Mõistlik kommentaar on teksti lõpus! Soovitan allikad uue pilguga üle vaada. mõistlik oleks  läbi mõelda, mis on põhiidee või seisukohad, mida soovite lugejatele edasi anda, öelda. Kuidas on muutunud õpikäsitlus, pädevused sh digipädevus, elukestev õpe –  seotud elukestva õppimise ja arengu ja BA õpingutega? Mõelge, sõnastage konkreetsed kirjutajate (st teie oma) mõtted, mida tahate lugejatega jagada!  Teksti läbi kirjutades muutub sisu loogilisemaks ning sidusamaks. Luban seda. NB! Elsa kommentaaridega nõus, näited, viited! Meeldib skeemi st näitlikusatamine! Jätkake samas võimus!

 

TIIM nr 5 – Loovad inimesed

Millised on tõhusa õppimise tehnikad, nipid?

 

Juhendmaterjal üliõpilastele

Toetan tüüpi. Teema ja formaat kooskõlas. Juhendmaterjalil on sihtgrupp teada, mis kindlasti teeb juhendi koostamist eesmärgipärasemaks. Seega, mõelge, mida materjal peaks sidaldama: tehnikad ja nipid tõhusaks õppimiseks.

Mustandis kasutatud tekstisisene viitamine ei ole APA. Vaadake üle! Kasutatud kirjandus =Allikad

Edukat edasiliikumist!

 

Naiskond

Kuidas planeerida ja jälgida Ülikoolis õppimisega seotud õppija isiklikku arengut?

 

Blogi

Blogipidamise teemade alajaotused on paigas. Mõelge kindlasti ka selle peale, milline on blogi tutvustav sissejuhatus ning sisu osas miks? mida? kellele?

Kuidas tutvustada blogi konverentsil?

 

Tiim Positiivsed

Koostööoskuste olulisus ülikoolis

 

Suurepärane aja- ja tegevuskava st plaan! Konkreetsete tähtaegade seadmine fokuseerib ning distsiplineerib! Tublid! Nüüd peaksid teil juba olemas olema vastused! Mõelge, kas referaat on kõik õigem tüübi valik! Te viisite läbi andmete kogumise, saite oma seisukohale, mida te mustandis ei täpsusta, vastuse? Aga äkki ikka tutuvstate oma küsimuse vastust? Seega on teil teoreetiline osa ja empiiline andmete kogumine! Mõelge, kas on midagi, milles näete probleemi ning mis võiks olla kirjutise eesmärgiks. Andke tagasisidet, kuidas küsimustele vastamine edenes! Allikad teaduslikumaks!

 

Grupp 13

Mis on essee ja kuidas kirjutada head esseed

Juhend

Teema ja töö tüüp sobivad. Aga kuidas liigute edasi? Juhend? Kindlasti oleks vaja kommenteerivat teksti, mis aitaks kuulajatel, lugejatel paremini mõista, mida, miks ja kuidas teete?

Allikad? Millele tekstis põhinete? Kuidas esitlete?

 

Grupp 11

MISSUGUSED ON ÕPIMEETODID JA NENDE VARIEERIMISE MÕTE ÜLIKOOLIÕPPES?

Referaat

Sissejuhatuse kahte esimest lauset lugedes jäin mõtlema, mille alusel valisite meetodid, mida tutvustate? Miks vanad meetodid enam ei toimi? Ning järgmine väga oluline küsimus, mis siis on meetodite varieerumise mõte? Olulised küsimused vajavad selgeid vastuseid! Loodan, et olete praeguseks sisulise tööga edasi jõudnud, põhiallikaid täiendanud ning teksti toimetanud.

 

Rühm 7

Missugused on ülikoolis õppimisel õppimisstrateegiad ja nende seosed indiviidi arenguga?

Essee

Kuidas edasi? Rollid ja teemad on jaotatud. Soovitaks täpsemalt lahti kirjutada, miks just need konkreetsed fookused! Praegust plaani lugedes tekkis mul mõte, et kui teie rühma kirjutise formaadiks on essee, kuidas olete mõeldnud teema kokkuvõtta ning konverentsil esitada? Igaljuhul põnev! Jõudu.

 

Muffinid

ÕPPIJA ENESEHINDAMINE JA ÕPPIMINE ÜLIKOOLIS

Referaat

Algus olemas. Vaadake mõttega üle alapeatükid: pealkiri ja sisu kooskõla! Mõned allikate soovitused:

Õppimine ja õpetamine avatud ülikoolis : [artiklikogumik / koostanud Larissa Jõgi, Tiia Ristolainen ; toimetanud Einike Pilli, Larissa Jõgi, Tiia Ristolainen] nt ptk 4.

International Encyclopedia of Education (Third Edition):

Peer and Self-assessment, Pages 231-235

The Multiple Purposes of Assessment, Pages 392-396

 

Vaadake, milliseid mõtteid artiklid tekitavad? Kas artiklites olev ja neis kasutatavad terminid aitavad kitsamat fookust leida? Andke märku, kuidas läks!

 

not fast, just furious

Missugused on ülikooliga kohanemise ressursid?

 

Plaan olemas, sisu osas alateemad paigas. Mõelge, mis on teie rühma töö eesmärk. Pakkuda lugejatele valik ressursse? Teha ressurssidest kohanemise eesmärk? Või tutvustada isiklikke kohanemise resursse? Lugege veel juurde!

 

Rühm 14

Kuidas ennast ülikooliõpinguteks ette valmistada?

Essee, juhis

Huvitavad ja inspireerivad mõtted. Praegune ülesehitus toetab natuke rohkem essee formaati, mis minu arust tundub väga intrigeeriv. Igal liikmel on personaalne teemafookus või kogemust. Mõtlemiskohaks ja väljakutseks on, kuidas seotud teemad tervikuks siduda ning kuidas konverentsil teemat tutvustada! Jõudu!

 

Rühm 8

ÕPPEKAVA OLULISUS ÕPINGUTES

Referaat

Teil on haridussotsiloogilise fookusega teema. Plaanitavad alapeatükid on teemakohased, aga mõelge, kuidas need näitavad või avavad õppekava olulisust õpingutes. Vt „haridusleksikonist“ ptk „õppekava“ ning soovitan ka avada õppekava kui termini definitsiooni.

Tekstisisne viitamine ei vasta hetkel APA-le.

 

 

 

 

 

 

 

2174 views (0 today)

Author

Created date

Sunday, November 26, 2017 - 14:10