Arenduspäevade slaidid asuvad siin ning nii slaidid kui ka muu arenduspäeva materjal on kättesaadav meie uuest ühisest Google Drive'i kaustast pealkirjaga "Didaktikaarendus praktikas". Kes soovib, võib kausta lisada omaenda drive'i, kuid lingi kausta juurde saab alati kätte ka meie eDidaktikumi grupi esilehelt. Lisaks lingime kõik olulised failid ka ükshaaval teksti sisse ning selliselt peaks kogu info kõigile neile sobival viisil kättesaadav olema.
Esimese arenduspäeva kõige suuremaks eesmärgiks oli luua vundament tõhusaks koostööks ning kaardistada kõigi osalejate mõtted, ootused ja lootused arendustegevuste osas.
Selle eesmärgi saavutamise nimel algas meie päev väikeste vestlustega, mille lõppedes said suurele paberile kirja põnevad laused kõigi kohalolijate kohta. Seejärel tutvusime isemääramisteooriaga ning kinnistasime teadmisi pannes meeskondades kokku mudeleid ning korraldades väikese viktoriini. Päeva teist poolt alustasime kutseoskuste hindamise teemaga. Maire tutvustas alushariduse õppekaval toimivat süsteemi, kus kutseoskuste hindamine on lahus magistritöö kaitsmisest ning ühiselt arutati võimalust sarnast süsteemi piloteerida juba sel õppeaastal (vabatahtlikkuse alusel) ka aineõpetejate õppekavadel. Sellele järgnes vaikiv arutelu suunava küsimusega "Mis peaks olema teisiti?" järgmistel teemadel: õpetajakoolituse populaarsus, järelkasv õppejõududele, õpetajakoolituse praktikad (alus-, klassi- ja aineõpetajad), vaatluspraktika, õpetajahariduse koostöövõrgustik, üliõpilaste juhendamine, aine- ja ülddidaktika sidusus, õpetaja identiteedi kujunemise toetamine, õppejõudude professionaalne areng. Päeva võtsime kokku sooviga jõuda järgmisel päeval kaardistatud probleemidele lahenduste leidmise ning reaalsete tegevuste kavandamiseni. Päeva mitteformaalseks lõpuks oli aga õhtusöök, kus teiste täidetud missioonide hulgas saime valmis ka kunstiteose.
Teise arenduspäeva suurim eesmärk oligi kavandada koostöiselt arendustegevusi nii, et arendusseminari lõpuks on meil ühiselt loodud konkreetsed arusaamad, sammud, tegevusplaanid ja vastutajad.
Päeva alustasime isemääramisteooriaalaste teadmiste konsolideerimisega ning sõnastasime teooriale tuginedes põhimõtted, millest lähtuvalt edaspidi didaktika- ja praktikaalane koostöö toimuma peaks hakkama. Sellest tulenevalt on meie edasise töö fookuses:
Seejärel võtsime ette eelmisel päeval kaardistatud murekohad ning valisime ja/või sünteesisime igal teema juures välja kolm kõige olulisemat probleemi, mille sõnastasime "Kuidas...?" küsimustena. Seejärel jagunesime meeskondadesse ning tegime lahenduste kavandamisega algust.
Esialgu võtsime fookusesse järgmised teemad ning kavandasime esimesed sammud, mille lubasime ette võtta enne järgmist praktikaseminari:
Selle kevadsemestri järgmised didaktika ja praktika arendusseminarid toimuvad järgmistel aegadel:
13. märts kell 10:00-14:00
10. aprill kell 10:00-14:00
8. mai kell 10:00-14:00
5. juuni kell 10:00-14:00
Peatse jällenägemise ja koostegutsemiseni!