EKL7348.HT Eesti keele ja kirjanduse didaktika II

Peasakid

  • Info
  • Õppematerjalid

Kokkuvõte

Kursusel luuakse kirjandus- ja keeleteaduslik taust kirjanduse ja eesti keele õpetamisele gümnaasiumis. Samuti antakse ülevaade gümnaasiumi kirjanduse ja eesti keele ainekavast, õppevahenditest ja peamistest meetoditest. Kursusel tutvustatakse ja praktiseeritakse nüüdisaegseid õppemeetodeid eesti keele ja kirjanduse tundides gümnaasiumiastmes. Üliõpilane täidab kolm iseseiva töö ülesannet, valmistub loenguteks ja kirjutab refleksioone.

Sisu

Käsitletavate teemade ring

  • Gümnaasiumi eesti keele ja kirjanduse ainekava: kohustuslikud ja valikkursused. Ülevaade gümnaasiumi õpivarast.
  • Lugemisprotsessi toetamine. Funktsionaalne ja nautlev lugemine.
  • Lähilugemine ja kirjandusteksti diferentseeritud käsitlus. Lugemismudelid. Intertekstuaalsus ja arhetüüpsus.
  • Kirjandusajaloo õpetamine
  • Terviklikult käsitletavad teosed gümnaasiumis ja tervikteose analüüsi ning tõlgendamise võimalused. Kirjandusteose ekraniseering ja dramatiseering.
  • Tekstiloome – erinevat tüüpi tekstid, nende koostamine, tarbetekstid, loovkirjutamine, alustekstil kirjutamine.
  • Keeleteadmiste õpetamine tekstikeskselt: keelenähtuste märkamine vastuvõetavas tekstis ja kirjutamisel.
  • Kriitiline kirjaoskus ja selle õpetamine, akadeemiline kirjaoskus ning infootsing.

Õppeaine õpiväljundid

Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab kirjandus- ja keeleteaduslikku tausta kirjanduse ja eesti keele õpetamisest gümnaasiumis;
- omab ülevaadet gümnaasiumi kirjanduse ja eesti keele ainekavast, õppevahenditest ja peamistest meetoditest;
- oskab praktiseerida nüüdisaegseid õppemeetodeid eesti keele ja kirjanduse tundides gümnaasiumiastmes;
- lahenditega tunde ning kaasüliõpilaste tunde analüüsima.