Kokkuvõte
Kursuse teemad: eesti keele kui teise keele keeloskustasemed ja nende määramine. Eesti keele kui teise keele ainekava nõuded kooliastmeti. Suhtluspädevus. Võõrkeeleõppe meetodid ja nende rakendamine eesti keele õpetamisel. Õppevara, õpikeskkonnad, õppevara valik. Keeleõppe planeerimine. Eri osaoskuste arendamine. Erinevad õpitöövormid (individuaaltöö, paaristöö, rühmatöö) ja nende rakendamine eesti keele tunnis. Häälduse, sõnavara ja grammatika õpetamise metoodika. Ülesandetüübid foneetika-, sõnavara- ning grammatikapädevuse arendamiseks. Didaktilised keelemängud ja mänguline õpiaktiivsus. Kontrolli, veaanalüüsi ja hindamise meetodid eesti keele tunnis. Keeleoskuse hindamise võimalused
Sisu
Sisu
Üle ühe reede kl 8.15-11.45; ruum muutub, jälgige ASIOs!
Vastutav õppejõud Kristiina Bernhardt
Kaasõppejõud Tiina Rüütmaa, Ele Arder
Iseseisvad tööd
1) Kursus lõpeb praktilise esitlusega (30% hindest), mille sisuks on ühe meetodi tutvustamine ja katsetamine kaastudengite peal. Meetodil peab olema teaduslik taust, mis esitatakse kirjaliku tööna. Katse võib teha minitunni vormis.
Näiteks
Olete põhjalikult tutvunud lugemisstrateegiatega, lugenud teoreetilist kirjandust, varasemaid katseid ja koostanud ise ühe harjutustiku. Koostate kirjaliku töö, kus kirjeldate lugemisstrateegiate teoreetilist tausta, tunnikava ja harjutuste ülesehitust, lisate tööle tunnikava ja materjali ning viite tegevuse kaastudengite peal läbi.
2) Jooksvad iseseisvad ülesanded (40%)
- Osaoskustele keskenduv tunnikava (eDidaktikumis 01.12; 20%)
- Ühe eesti keele kui teise keele õppekomplekti tutvustamine (eDidaktikumis 25.11; 20%)
3) Osavõtt loengutest ja seminaridest ning selleks vajalik ettevalmistus (30%). See tähendab, et enne loengut uurib üliõpilane iseseisvalt teema kohta - leiab mõne allika, otsib teemaga seotud mõisteid ja termineid, nii et loengus suudetaks esitada küsimusi ja lisada kommentaare/kogemusi.
Loengute/seminaride teemad
Kursus
16.09.2022 08:15 |
Sissejuhatus ainesse. Iseseisvate tööde nõuded. Eesti keele kui teise keele keeleoskustasemed ja nende määramine. Eesti keele kui teise keele ainekava nõuded kooliastmeti. Alustame mõistekaardi koostamist, sellest kasvab kursuse lõpuks välja kontseptsioonikaart. |
30.09.2022 08:15 |
Tunni ülesehitus. Teise keele õpetamise võtted ja nende rakendamine. Võõrkeeleõppe meetodid ja nende rakendamine eesti keele õpetamisel. |
14.10.2022 08:15 |
Sõnavara ja grammatika õpetamise meetodid. |
28.10.2022 08:15 |
Omaalgatusliku keeleõppija kujundamine. Eesti keele õppevara ülevaade. |
11.11.2022 08:15 |
Retseptiivsete osaoskuste arendamine. Produktiivsete osaoskuste arendamine. |
25.11.2022 08:15 |
Õppevara tutvustus. Ülevaade keeleõppemeetoditest. (Tiina Rüütmaa) |
09.12.2022 08:15 |
Eesti keele häälduse arendamine. (Ele Arder) |
Õppematerjalid (Kokku: 10)