Portfoolio andmed
Portfoolio autor: Leonel Whittington
Viimati muudetud: T, 06/02/2020 - 21:20
Portfoolio loodud: T, 06/02/2020 - 21:20
Portfoolio staatus
Avaldatud, üle vaatamata
Portfoolio hindajad
Hindajaid ei ole määratud
Arendus-, loome- ja teadustegevus
- Osaleb organisatsiooni arengut suunavate dokumentide koostamisel...
- Annab sisendit ja tagasisidet eelnõudele, ettepanekutele, arengukavadele jm
- Osaleb organisatsiooni arengut suunavate dokumentide koostamisel...
- Osaleb valdkonna ühenduste ja ekspertgruppide töös
- Märkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni või piirkonna...
- Märkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni (aine)valdkonna juhtidele ettepanekuid õpivara kohandamiseks ja koostamiseks
- Juhendamisel kohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi
Nõustamine ja mentorlus
- Viib läbi õppija arengu toetamisele suunatud vestlusi...
- Viib läbi õppija arengu toetamisele suunatud vestlusi, vajadusel kaasab tugispetsialiste
- Nõustab lapsevanemat õpitegevustega seonduvates küsimustes, vajadusel kaasab tugispetsialiste
- Vaatleb kolleegi õpetamistegevust; jälgib, analüüsib ja tagasisidestab...
- Nõustab õppijat konkreetse vajaduse või küsimuse ilmnemisel...
- Viib läbi konsultatsioone ja arengut toetavaid vestlusi; teeb koostööd tugispetsialistidega
- Toetab õppijat õpioskuste arendamisel ja ainealaste teadmiste omandamisel
- Nõustab õppijat konkreetse vajaduse või küsimuse ilmnemisel oma (aine)valdkonnas, ka ennetavalt
Õpikeskkonna kujundamine
- Juhib organisatsiooni tööpõhimõtete ja reeglite väljatöötamist...
- Osaleb organisatsiooni töö põhimõtete ja reeglite väljatöötamisel, järgib kokkulepitud reegleid
- Töötab koostöös õppijatega välja klassi/rühma reeglid ja rakendab neid järjekindlalt igapäevatöös, tutvustab neid lapsevanematele
- Loob füüsilise õpikeskkonna, tagades selle...
- Kasutab olemasolevat füüsilist õpikeskkonda, tagades selle turvalisuse ja kujundades seda lähtuvalt tervisekaitsenõuetest, õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest;
- Osaleb meeskonnatöös organisatsiooni õpikeskkonna kujundamisel teab, kelle poole pöörduda probleemide ilmnemisel;
- Tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisil;
- Loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava...
- Loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna, lähtudes erinevate õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest ning järgides inimõigusi, Eesti põhiseadust, laste õigusi ja organisatsiooni
- Lahendab distsipliiniprobleeme, kaasates vajadusel kolleege, tugispetsialiste ja lapsevanemaid
- Kasutab olukorrale sobivaid suhtlusviise, on hea kuulaja
Õppimise ja arengu toetamine
- Õpetab, lähtudes õppija eripärast...
- Rakendab koostöös teiste spetsialistidega vajadusel individuaalset õppekava, käitumise tugikava ja/või arenduskava
- Rakendab õpetamisel erinevaid meetodeid ja rutiinseid toiminguid (nt eelteadmiste väljaselgitamine, oodatud õpitulemustest ja -tegevustest teavitamine, õpitegevused eesmärkide saavutamiseks, kokkuvõte saavutatud tulemustest, tagasiside)
- Õpetab, lähtudes õppija eripärast, seatud eesmärkidest ja ainetevahelisest lõimingust
- Analüüsib õpetamist ning kohandab tegevusi paindlikult lähtuvalt õppijate vajadustest
- Kogub kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetoditega andmeid...
- Märkab õppijate erinevusi ja erivajadusi (nt õpistiilid, andekus, õpiraskused, kultuurilised eripärad) ning kaasab vajadusel õppija arengu toetamiseks kolleege, tugispetsialiste ja lapsevanemaid
- Kogub kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetoditega andmeid õppijate arengu ja motivatsiooni kohta, tagasisidestab
- Klassi-/ rühma juhatajana algatab ja teeb kolleegidega koostööd õppija arendamisel
- Arendab õppijate õpi- ja sotsiaalseid oskusi, kasutades rühmapõhiseid ja individuaalseid õppevorme
- Motiveerib õppima, pakkudes elulisi jõukohaseid õppeülesandeid ja luues eduelamuse igale õppijale
- Juhib grupi arengut, arvestades grupi arengufaase...
- Juhib grupi arengut, arvestades grupi arengufaase...
- Märkab konflikti tekkimise võimalust ja tegutseb vastavalt olukorrale, tunneb ära konflikti, leiab tõhusaid lahendusi ning vajadusel kaasab konflikti lahendamisse kolleege, õppijaid, lapsevanemaid ja tugispetsialiste
- Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege...
- Kavandab ja viib läbi lapsevanemate koosolekuid
- Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste õpitegevusse, tagasisidesse ja hindamisse, kasutades erinevaid meetodeid
- Rakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasiside...
- Toetab ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsile
- Teavitab õppijaid ja lapsevanemaid hindamismudelitest
- Rakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasiside ja hindamise viise, lähtudes õppija eripärast ja hindamist reguleerivatest dokumentidest
- Koostab hindamismudeleid/ -kriteeriume ja hindab õppijaid nende alusel
Õpi- ja õpetamistegevuse kavandamine
- Selgitab välja rühma ja õppija ainealase taseme...
- Arvestab neid ainevaldkondlike, üldpedagoogiliste ja kasvatuslike eesmärkide seadmisel, toetudes õppekavale
- Selgitab välja rühma ja õppija ainealase taseme
- Kaasab vajadusel tugispetsialisti õpikeskkonna tingimuste muutmiseks;
- Selgitab välja rühma ja õppija õpioskuste ja õpimotivatsiooni taseme
- Valmistab ette arenguvestluse;
- Tunneb ära haridusliku erivajaduse
- Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste...
- Informeerib osapooli õpieesmärkidest, sisust, õppekorraldusest, hindamismudelitest, huvitegevuse võimalustest, kasutades tõhusalt erinevaid infokanaleid (nt koosolek, e-suhtlus, individuaalne vestlus)
- Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste õpitegevuste kavandamisse
- Koostab õpetajate...
- Omab ülevaadet erivajadustega õppija toetamise protsessist
- Töökavast lähtuvalt koostab tunnikava(d)
- Lähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks ja õppimiseks sobivad meetodid, hindamismudeli ning planeerib tegevuste aja
- Koostöös teiste spetsialistidega koostab vajadusel individuaalse õppekava, käitumise tugikava ja/või arenduskava
- Kasutab õpetaja töö kavandamisel (teadus)kirjandust
- Kavandab koostöös kolleegidega ainetevahelise lõimingu
- Koostab õpetaja töökava, arvestades õppekava
- Valib õppevara ja IKT-vahendite hulgast...
- Valib õppevara ja IKT-vahendite hulgast õpieesmärkide ning rühma tasemega sobiva, arvestades ka hariduslike erivajadustega õppijatega
- Juhendamisel kohandab õppeavara; hoiab end kursis õppevara ja IKT-vahendite uuendustega
Refleksioon ja professionaalne enesearendamine
- Reflekteerib oma õpetamist ning ainealast pädevust...
- Reflekteerib oma õpetamist ning ainealast pädevust, kogub tagasisidet õppijate õpitegevuste ning -tulemuste kohta
- Mõtestab oma rolli õpetajana ja analüüsib õpetajatöö põhiväärtusi, jagab neid kolleegide, õppijate ja lapsevanematega ühiste väärtushoiakute kujunemiseks
- Kavandab muudatusi õpetamis- ja kasvatusprotsessis, määratleb oma koolitusvajaduse ja koostab enesearenduskava, arvestades ka kooli arenguvajadusi ja riiklikke haridusprioriteete
- Analüüsib õpiprotsessi, määratleb probleemid...
- analüüsib ja tõlgendab nii enda kui ka teiste uurijate uurimistulemusi ning rakendab neid õpetamise parendamisel ja enese arendamisel
- Analüüsib õpiprotsessi, määratleb probleemid, sõnastab haridusuuringu (sh tegevusuuring) eesmärgi(d) ning kavandab ja viib juhendamisel läbi uurimistööd, kasutades sobivaid meetodeid ning arvestades valdkonna uurimistöö eetikat
- Jälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist...
- Otsib probleemide tekkimisel vajadusel abi kolleegidelt, mentorilt, organisatsiooni juhtkonnalt, tugispetsialistilt jt
- Märkab kolleegi edusamme ja tunnustab teda
- Jälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist, tegutseb nende tasakaalus hoidmise nimel, optimeerides iseenda aja- ning energiakulu