Portfoolio andmed
Portfoolio autor: Leonel Whittington
Viimati muudetud: T, 06/02/2020 - 21:20
Portfoolio loodud: T, 06/02/2020 - 21:20
Portfoolio staatus
Avaldatud, üle vaatamata
Portfoolio hindajad
Hindajaid ei ole määratud
Arendus-, loome- ja teadustegevus
- Osaleb organisatsiooni arengut suunavate dokumentide koostamisel...
- Annab sisendit ja tagasisidet eelnõudele, ettepanekutele, arengukavadele jmOsaleb organisatsiooni arengut suunavate dokumentide koostamisel...Osaleb valdkonna ühenduste ja ekspertgruppide töösMärkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni või piirkonna...
- Märkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni (aine)valdkonna juhtidele ettepanekuid õpivara kohandamiseks ja koostamiseksJuhendamisel kohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi
Nõustamine ja mentorlus
- Viib läbi õppija arengu toetamisele suunatud vestlusi...
- Viib läbi õppija arengu toetamisele suunatud vestlusi, vajadusel kaasab tugispetsialisteNõustab lapsevanemat õpitegevustega seonduvates küsimustes, vajadusel kaasab tugispetsialisteVaatleb kolleegi õpetamistegevust; jälgib, analüüsib ja tagasisidestab...Nõustab õppijat konkreetse vajaduse või küsimuse ilmnemisel...
- Viib läbi konsultatsioone ja arengut toetavaid vestlusi; teeb koostööd tugispetsialistidegaToetab õppijat õpioskuste arendamisel ja ainealaste teadmiste omandamiselNõustab õppijat konkreetse vajaduse või küsimuse ilmnemisel oma (aine)valdkonnas, ka ennetavalt
Õpikeskkonna kujundamine
- Juhib organisatsiooni tööpõhimõtete ja reeglite väljatöötamist...
- Osaleb organisatsiooni töö põhimõtete ja reeglite väljatöötamisel, järgib kokkulepitud reegleidTöötab koostöös õppijatega välja klassi/rühma reeglid ja rakendab neid järjekindlalt igapäevatöös, tutvustab neid lapsevanemateleLoob füüsilise õpikeskkonna, tagades selle...
- Kasutab olemasolevat füüsilist õpikeskkonda, tagades selle turvalisuse ja kujundades seda lähtuvalt tervisekaitsenõuetest, õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest;Osaleb meeskonnatöös organisatsiooni õpikeskkonna kujundamisel teab, kelle poole pöörduda probleemide ilmnemisel;Tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisil;Loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava...
- Loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna, lähtudes erinevate õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest ning järgides inimõigusi, Eesti põhiseadust, laste õigusi ja organisatsiooniLahendab distsipliiniprobleeme, kaasates vajadusel kolleege, tugispetsialiste ja lapsevanemaidKasutab olukorrale sobivaid suhtlusviise, on hea kuulaja
Õppimise ja arengu toetamine
- Õpetab, lähtudes õppija eripärast...
- Rakendab koostöös teiste spetsialistidega vajadusel individuaalset õppekava, käitumise tugikava ja/või arenduskavaRakendab õpetamisel erinevaid meetodeid ja rutiinseid toiminguid (nt eelteadmiste väljaselgitamine, oodatud õpitulemustest ja -tegevustest teavitamine, õpitegevused eesmärkide saavutamiseks, kokkuvõte saavutatud tulemustest, tagasiside)Õpetab, lähtudes õppija eripärast, seatud eesmärkidest ja ainetevahelisest lõimingustAnalüüsib õpetamist ning kohandab tegevusi paindlikult lähtuvalt õppijate vajadustestKogub kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetoditega andmeid...
- Märkab õppijate erinevusi ja erivajadusi (nt õpistiilid, andekus, õpiraskused, kultuurilised eripärad) ning kaasab vajadusel õppija arengu toetamiseks kolleege, tugispetsialiste ja lapsevanemaidKogub kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetoditega andmeid õppijate arengu ja motivatsiooni kohta, tagasisidestabKlassi-/ rühma juhatajana algatab ja teeb kolleegidega koostööd õppija arendamiselArendab õppijate õpi- ja sotsiaalseid oskusi, kasutades rühmapõhiseid ja individuaalseid õppevormeMotiveerib õppima, pakkudes elulisi jõukohaseid õppeülesandeid ja luues eduelamuse igale õppijaleJuhib grupi arengut, arvestades grupi arengufaase...
- Juhib grupi arengut, arvestades grupi arengufaase...Märkab konflikti tekkimise võimalust ja tegutseb vastavalt olukorrale, tunneb ära konflikti, leiab tõhusaid lahendusi ning vajadusel kaasab konflikti lahendamisse kolleege, õppijaid, lapsevanemaid ja tugispetsialisteKaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege...
- Kavandab ja viib läbi lapsevanemate koosolekuidKaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste õpitegevusse, tagasisidesse ja hindamisse, kasutades erinevaid meetodeidRakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasiside...
- Toetab ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsileTeavitab õppijaid ja lapsevanemaid hindamismudelitestRakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasiside ja hindamise viise, lähtudes õppija eripärast ja hindamist reguleerivatest dokumentidestKoostab hindamismudeleid/ -kriteeriume ja hindab õppijaid nende alusel
Õpi- ja õpetamistegevuse kavandamine
- Selgitab välja rühma ja õppija ainealase taseme...
- Arvestab neid ainevaldkondlike, üldpedagoogiliste ja kasvatuslike eesmärkide seadmisel, toetudes õppekavaleSelgitab välja rühma ja õppija ainealase tasemeKaasab vajadusel tugispetsialisti õpikeskkonna tingimuste muutmiseks;Selgitab välja rühma ja õppija õpioskuste ja õpimotivatsiooni tasemeValmistab ette arenguvestluse;Tunneb ära haridusliku erivajaduseKaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste...
- Informeerib osapooli õpieesmärkidest, sisust, õppekorraldusest, hindamismudelitest, huvitegevuse võimalustest, kasutades tõhusalt erinevaid infokanaleid (nt koosolek, e-suhtlus, individuaalne vestlus)Kaasab õppijaid, lapsevanemaid, kolleege ja tugispetsialiste õpitegevuste kavandamisseKoostab õpetajate...
- Omab ülevaadet erivajadustega õppija toetamise protsessistTöökavast lähtuvalt koostab tunnikava(d)Lähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks ja õppimiseks sobivad meetodid, hindamismudeli ning planeerib tegevuste ajaKoostöös teiste spetsialistidega koostab vajadusel individuaalse õppekava, käitumise tugikava ja/või arenduskavaKasutab õpetaja töö kavandamisel (teadus)kirjandustKavandab koostöös kolleegidega ainetevahelise lõiminguKoostab õpetaja töökava, arvestades õppekavaValib õppevara ja IKT-vahendite hulgast...
- Valib õppevara ja IKT-vahendite hulgast õpieesmärkide ning rühma tasemega sobiva, arvestades ka hariduslike erivajadustega õppijategaJuhendamisel kohandab õppeavara; hoiab end kursis õppevara ja IKT-vahendite uuendustega
Refleksioon ja professionaalne enesearendamine
- Reflekteerib oma õpetamist ning ainealast pädevust...
- Reflekteerib oma õpetamist ning ainealast pädevust, kogub tagasisidet õppijate õpitegevuste ning -tulemuste kohtaMõtestab oma rolli õpetajana ja analüüsib õpetajatöö põhiväärtusi, jagab neid kolleegide, õppijate ja lapsevanematega ühiste väärtushoiakute kujunemiseksKavandab muudatusi õpetamis- ja kasvatusprotsessis, määratleb oma koolitusvajaduse ja koostab enesearenduskava, arvestades ka kooli arenguvajadusi ja riiklikke haridusprioriteeteAnalüüsib õpiprotsessi, määratleb probleemid...
- analüüsib ja tõlgendab nii enda kui ka teiste uurijate uurimistulemusi ning rakendab neid õpetamise parendamisel ja enese arendamiselAnalüüsib õpiprotsessi, määratleb probleemid, sõnastab haridusuuringu (sh tegevusuuring) eesmärgi(d) ning kavandab ja viib juhendamisel läbi uurimistööd, kasutades sobivaid meetodeid ning arvestades valdkonna uurimistöö eetikatJälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist...
- Otsib probleemide tekkimisel vajadusel abi kolleegidelt, mentorilt, organisatsiooni juhtkonnalt, tugispetsialistilt jtMärkab kolleegi edusamme ja tunnustab tedaJälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist, tegutseb nende tasakaalus hoidmise nimel, optimeerides iseenda aja- ning energiakulu