Kokkuvõte
Aine eesmärk on luua võimalus mõista mentroluse olemust ja tähtsust kutseõppeasutuses, mentori rolli ja vastutust kutseõpetaja professionaalses arengus; mentee kutsealase arengu eesmärgistamise, planeerimise ja hindamise oskuste arendamiseks; alustava kutseõpetaja juhendamise ja nõustamise oskuste arendamiseks; mõista ja toetada mentorprotessi kutseõppeasutuses. Eesmärgiks on toetada üliõpilase koostöövalmiduse ja –oskuste, analüüsi- ja suhtlusoskuste arengut.
Sisu
Teemad: Mentorluse põhimõisted, erinevad tõlgendused, erinevad mudelid ja kasutamisevõimalused, mentorprotsess. Mentori pädevused, rollid ja ülesanded, ootused menteele. Mentor kui professionaalse arengu toetaja. Mentee ootused mentorile ja mentorlusele ning mentee ülesanded mentroprotsessis. Mentroprotsessis kasutatavad meetodid. Juhendamise olemus ja protsess, juhendamisprotsessi ettevalmistamine, planeerimine, eesmärkide püstitamine. Kutsepedagoogilise praktika ja kutse- või kohanemisaasta juhendamine ning analüüs. Nõustamisprotsess ja nõustaja pädevused. Suulise ja kirjaliku tagasiside andmine ja motiveerimine. Koostöövõrgustikes töötamise toetamine, koostöö erinevate osapooltega (nt kolleegid, õpilased, lapsevanemad, töömaailma esindajad, kooli pidaja).