1. nov - kontakttund

SISU JA TEEMAD

Animatsioon ja helid õppetöös 


https://animatsioonid.wordpress.com/

Animatsioon õppetöös

Animatsioon

Meediaõppematerjal


Ettevalmistus

1) Paaristöö

2) Mõelge välja lugu, mida soovite/tahate animeerida - teema ei pea olema seotud teie praktikaga koolis, aga võib.

3) Mõelge millist liiki animatsiooni teete (liivanimatsioon, lamenukk, ümarnukk, piksillatsioon). Visandage esmane stsenaarium

4) Mõelge, mida vajate - tegelased vastavalt valitud animatsiooni liigile (lamenukk, ümarnukk või päris objektid, tegelased)

5) Järgmiseks tunniks, vajalikud asjad tegelaste jaoks kaasa (või juba valmis tegelased).


Kaader kaadri haaval (stop-motion) – animatsiooni tegemine toimub stiilis liigutamine stopp-võte-liigutamine-stopp-võte-…
Otsene tõlge inglise keelsest stop-motion – “liikumine-seis hingestamine”.

Mõned näited, mida selle tehnikaga teha saab:

 

Piksillatsioon
Pabernukk animatsioon
Ümarnukk animatsioon

Tudengite (õpetajakoolitus) loodud animatsioone
Laste loodud animatsioone


ANALÜÜS lisage siia kommentaariks (hiljemalt 13.nov) - oma loodud animatsiooni kohta.

 - Mis liiki animatsiooniga on tegu?

- Mida õpetlikku see animatsioon sisaldab?

- Milliseid väärtuseid ja arusaamu see animatsioon võib luua?

- Millises aines saaks seda animatsiooni kasutada, kuidas?

- Milliseid digipädevusi (õpilastel) sellise animatsiooni loomine kujundab? (vähemalt 5) ja milliseid üldpädevusi (vähemalt v5).

 

Kommentaarid

Mailen Remmelg

Sisestas Mailen Remmelg, T, 11/01/2016 - 16:45

- Mis liiki animatsiooniga on tegu? Pikselatsioon

- Mida õpetlikku see animatsioon sisaldab? Näitab, et tuleb olla abivalmis ja tähelepanelik teiste suhtes. 

- Milliseid väärtuseid ja arusaamu see animatsioon võib luua? Väärtustada teineteist ja näitab, et isegi kui sulle on liiga tehtud, ei pea sina samaga vastama. Selleks, et maailma paremaks muuta, tuleb kõigepealt muuta iseennast.

- Millises aines saaks seda animatsiooni kasutada, kuidas? Klassijuhataja tunnis, kus õpetada lastele tolerantsust või nt. eesti keeles, kui on teemaks kiusamine. Samuti inimeseõpetuses või loodusõpetuses. Arvutiõpetuses võib selle tuua animatsiooni näitena

- Milliseid digipädevusi (õpilastel) sellise animatsiooni loomine kujundab? (vähemalt 5) ja milliseid üldpädevusi (vähemalt v5). 

Digipädevused: info salvestamine ja taasesitamine, info ja sisu jagamine, koostöö digitehnoloogia toel, digitaalne sisuloome,seadmete kaitsmine 

Üldpädevused:väärtustada loomingut ja kujundada ilumeelt, suutlikkus ennast teostada, teha koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides, suutlikkus organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas, suutlikkus ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt väljendada nii emakeeles kui ka võõrkeeltes, arvestades olukordi ja mõistes suhtluspartnereid ning suhtlemise turvalisust

 

Mailen, Grete, Janet, Silvia

Merili Ain

Sisestas Merili Ain, R, 11/04/2016 - 20:25

Mis liiki animatsiooniga on tegu? Lamenukk

Mida õpetlikku see animatsioon sisaldab? Näitab, et raha ei ole elus kõige tähtsam ja on ka tähtsamaid tegureid, mis teevad inimese õnnelikuks.

Milliseid väärtuseid ja arusaamu see animatsioon võib luua? Õpetab väärtustama inimsuhteid ja austama iseennast, et osata elada täisväärtuslikku elu ja teadvustada õpilastele, et inimene pole õnnelik kui tema ümber pole lähedasi.

Millises aines saaks seda animatsiooni kasutada, kuidas? Eesti keeles (kirjutada jutt "Miks raha ei tee õnnelikuks?", samuti inimeseõpetuses, kus räägitakse inimeste vahelistest suhetest.

Milliseid digipädevusi (õpilastel) sellise animatsiooni loomine kujundab? (vähemalt 5) ja milliseid üldpädevusi (vähemalt 5). 

Digipädevused:

1. 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine – õpilane salvestab digitaalset teavet oma eesmärkidest lähtuvalt ning korrastab ja töötleb kogutud teavet selle taasesitamiseks.

2. 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel – õpilane kasutab digivahendeid meeskonnatööks ning ressursside, digitaalsete materjalide ja teadmiste koosloomeks.

3. 3.3. Autoriõigus ja litsentsid – õpilane järgib digitaalses sisuloomes ning teiste loodud sisu kasutades intellektuaalomandi põhimõtteid. Näiteks teab, et muusikapala võib animatsioonis kasutada vaid 20 sekundit.

4. 4.1. Seadmete kaitsmine – õpilane rakendab ohutus- ja turvameetmeid, et vältida füüsilisi ning virtuaalseid riske.

5. 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine – õpilane rakendab tehnoloogiat loovalt eneseväljendamiseks ja probleemidele uudsete lahenduste leidmiseks.

Üldpädevused:

1.  Väärtuspädevus – õpilane suudab hinnata inimsuhteid ja tegevusi üldkehtivate moraalinormide seisukohast; tajub ja väärtustab oma seotust teiste inimestega;

2. Ettevõtlikkuspädevus – õpilane suudab ideid luua ja neid ellu viia;

3. Sotsiaalne pädevus - teeb koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerib inimeste erinevusi ning arvestab neid suhtlemisel;

4. Õpipädevus - õpilane oskab kasutada õpitut, teab mida tuleb teha, et animatsiooni luua:

5. Suhtluspädevus - õpilane suudab ja oskab ennast selgelt ja asjakohaselt väljendada ning oskab arvestada suhtluspartneritefa.

Kasutatud materjalid:

http://innovatsioonikeskus.ee/sites/default/files/Digipadevused/Digipade...

http://www.oppekava.ee/index.php/LINK_8._%C3%9Cldp%C3%A4devuste_k%C3%A4s...

Grupis: Leeni ja Merili

Greete Kivi

Sisestas Greete Kivi, P, 11/13/2016 - 21:26

Valisime pabernukk animatsiooni. Animatsiooni sisuks keemia katsete reeglid. Keemia huviline Paula teeb algul kõik asjad valesti. Palula ei loe töökäsklusi, ei kasuta kaitsevahendeid, segab kõik keemilised ained kokku ning toimub plahvatus. Seejärel kerime video tagasi algusesse ja Paula teeb asjad õigesti. Eesmärk õpetada keemia klassis kehtivaid reegleid ning video saaks kasutada keemia tunni sissejuhatamiseks. Mõte oli, et kasutame seda video teadusteatri alguses.

Digipädevused: 1.1. Info otsimine ja sirvimine – õpilane määrab eesmärgi põhjal oma teabevajaduse ning valib eesmärgiga sobivad meetodid digitaalse teabe otsimiseks ja sirvimiseks. Oma idee jaoks on peaalati vaja otsida taustmaterjali ja inspiratsiooni.

2.4. Koostöö digitehnoloogia toel – õpilane kasutab digivahendeid meeskonnatööks ning ressursside, digitaalsete materjalide ja teadmiste koosloomeks. Üksi on keeruline animatsiooni teha. Teisal vajab iga animatsiooni tegemine oskust teha koostööd nt muusikute…

2.6. Digitaalse identiteedi haldamine – õpilane kujundab ja haldab oma digitaalset identiteeti ning jälgib oma digitaalset jalajälge. Identiteedi küsimus on aktuaalne, kui laps soovib oma video jagada internetis.

3.3. Autoriõigus ja litsentsid – õpilane järgib digitaalses sisuloomes ning teiste loodud sisu kasutades intellektuaalomandi põhimõtteid. Kuidas jagab, kellega jagab ning kas tohib jagada?

5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine – õpilane rakendab tehnoloogiat loovalt eneseväljendamiseks ja probleemidele uudsete lahenduste leidmiseks….

Üldpädevused: Teha koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerida inimeste erinevusi ning arvestada neid suhtlemisel; suutlikkus organiseerida õpikeskkonda ja hankida õppimiseks vajaminevat teavet; planeerida õppimist ning seda plaani järgida; suutlikkus ideid luua ja neid ellu viia, kasutades omandatud teadmisi ja oskusi erinevates elu- ja tegevusvaldkondades…

Greete ja Kärt

Kätlin Sarik

Sisestas Kätlin Sarik, T, 11/15/2016 - 16:17

Kätlin Sarik ja Astrid Ollema

Mis liiki animatsioon: lamenukk

Mida õpetlikku sisaldab:  tuleb alati jälgida enda lemmikloomi ja et nad ei jookseks õues vabalt ringi. Lemmikloomaga võib muidu juhtuda õnnetus.

Milliseid väärtusi ja arusaamu see animatsioon võib luua:   Sama hoolikalt kui hoiad oma sõpru, peab hoidma ka oma lemmikloomi. Nemad sõltuvad meist väga palju ning meie kohus on neid hoida ja kaitsta. Väljaspool kodu võivad nad kergesti sattuda ohtlikutesse olukordasesse. Selleks, et seda vältida, peab neid alati kindlalt kodus hoidma.

Millises aines saaksid seda animatsiooni kasutada ja kuidas: eesti keeles. Paluksime õpilastel kirjutada pärast filmi nägemist loole algus (kuidas kass välja sai, kus kohtus koeraga jne). Pärast jutustavad selle kohta klassikaaslastele.

Milliseid digipädevusi kujundab: (1.3) salvestab tehtud tööd kokkulepitud formaadis,ettenähtud kohta, leiab ja avab salvestatud faili uuesti,salvestab selle teise nime all, kopeerib faile ühest kohast teise.

(2.2) õpilane jagab teavet veebikeskkondades erinevaid digivahendeid kasutades.

(2.4) õpilane teeb teistega koostööd etteantud keskkonnas.

(3.1) Digitaalne sisuloome - õpilane loob ise, muudab ja arendab eri formaatides enda ning teiste digitaalset sisu.

(3.2) uue teadmise loomine - õpilane muudab ja lõimib olemasolevat digitaalset materjali, et luua uut teadmist.

(3.3) Autoriõigus ja litsentsid - õpilane järgib digitaalses sisuloomes ning teiste loodud sisu kasutades intellektuaalomandi põhimõtteid.

(5.3) Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine - õpilane rakendab tehnoloogiat loovalt eneseväljendamiseks ja probleemideke uudsete lahenduste leidmiseks.

Milliseid üldpädevusi kujundab: osaleb digitaalses sisuloomes, sh tekstide, piltide , multimeediumite loomisel ja kasutamisel.(Digipädevus)

Suutlikkus ideid luua ja ellu viia kasutades omandatud teadmisi ja oskusi. (Ettevõtlikkuspädevus)

Seada eesmärke, koostada plaane, neid tutvustada ja ellu viia. (Ettevõtlikkuspädevus)

Suutlikkus ennast esitleda, oma seisukohti esitada ja põhjendada. (Suhtluspädevus)

Suutlikkus ennast teostada (sotsiaalne ja kodanikupädevus)

Suutlikkus organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida õppimiseks vajaminevat teavet. (Õpipädevus)

 

Cathy Kolk

Sisestas Cathy Kolk, K, 11/16/2016 - 23:37

Cathy Kolk ja Carl-Hillar Stankevitš
 - Mis liiki animatsiooniga on tegu? Lamenukk

- Mida õpetlikku see animatsioon sisaldab?
Otseselt pole meie animatsiooni sisuks anda edasi midagi õpetlikku, kuid sealt võib lugeda välja selle, et sügis on vihmane ja sügisel lähevad lehed puudel kollaseks ja/või punaseks.

- Milliseid väärtuseid ja arusaamu see animatsioon võib luua?
Paneb väärtustama looduse ilu ja märkama aastaajast tulenevaid muutusi looduses

- Millises aines saaks seda animatsiooni kasutada, kuidas?
Seda saab kasutada näiteks loodusõpetuses, et seletada lastele aastaaegade muutumist. Eesti keeles saab lasta lastel ise mingi jutuke välja mõelda selle animatsiooni juurde. Muusikas ja eesti keeles saab lasta lastel animatsiooni jaoks ise heliklipp/jutt mõelda, mille siis saab praeguse vihmasaju ja tuule hääle asemele lisada.

 

- Milliseid digipädevusi (õpilastel) sellise animatsiooni loomine kujundab? (vähemalt 5) ja milliseid üldpädevusi (vähemalt v5).
Üldpädevused:

1. Digipädevus-  osaleb digitaalses sisuloomes, sh tekstide, piltide , multimeediumite loomisel ja kasutamisel.

2. Ettevõtlikkuspädevus – õpilane suudab ideid luua ja neid ellu viia;

3. Õpipädevus - õpilane oskab kasutada õpitut, teab mida tuleb teha, et animatsiooni luua:

4. Suhtluspädevus - õpilane suudab ja oskab ennast selgelt ja asjakohaselt väljendada ning oskab arvestada suhtluspartneritega.

5. Sotsiaalne pädevus - teeb koostööd teiste inimestega erinevates situatsioonides; aktsepteerib inimeste erinevusi ning arvestab neid suhtlemisel;

 

Digipädevused:

1.3. Info salvestamine ja taasesitamine – õpilane salvestab digitaalset teavet oma eesmärkidest lähtuvalt ning korrastab ja töötleb kogutud teavet selle taasesitamiseks.

2.4. Koostöö digitehnoloogia toel – õpilane kasutab digivahendeid meeskonnatööks ning ressursside, digitaalsete materjalide ja teadmiste koosloomeks.

3. 1. Digitaalne sisuloome - õpilane loob ise, muudab ja arendab eri formaatides enda ning teiste digitaalset sisu.

3. 2. Uue teadmise loomine - õpilane muudab ja lõimib olemasolevat digitaalset materjali, et luua uut teadmist.

3.3. Autoriõigus ja litsentsid – õpilane järgib digitaalses sisuloomes ning teiste loodud sisu kasutades intellektuaalomandi põhimõtteid. (Näiteks on õpilane teadlik sellest, et muusikapala võib animatsioonis kasutada vaid 20 sekundit.)

4.1. Seadmete kaitsmine – õpilane rakendab ohutus- ja turvameetmeid, et vältida füüsilisi ning virtuaalseid riske.

5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine – õpilane rakendab tehnoloogiat loovalt eneseväljendamiseks ja probleemidele uudsete lahenduste leidmiseks.