Tähelepanu! Google Drive-i failide lisamine otse liideses ei ole enam võimalik. Kasutadage failide jagamiseks linke.

Haridustehnoloogia koolis - Arvestusülesanne I Digipädevuse portfoolio

Allpool on loend õpetaja digipädevustest. Lisa kursuse lõpuks kirjeldused ja lingid oma tehtud näidetele, mis tõendavad sinu oskusi, et kujundada oma digipädevuste portfoolio. Portfoolio koostamiseks kasutage esimeses seminaris tutvustatud e-didaktikumi portfoolio koostamise vahendit. Lisage oma portfoolio link vastusena sellele ülesandele.

Täpsustuseks portfoolio koostamisel:

Kui te hakkate portfooliot koostama, siis valige leveliks 2020, õpetaja tase 7. Seejärel "Salvesta ja jätka", siis kuvatakse teile kõik ülesanded, mis on sildistatud selle kutse standardi järgi. Neid võib olla väga palju.

Palun valige linnukestega ainult ülesanded, mis on seotud digipädevuse tõestamisega. 

Ärge unustage vajutada "Salvesta" lehekülge kõige alumises osas, muidu teie portfoolio ei salvestu. Salvestatud portfooliot saab muuta iga kell, seega ei pea kõiki välju kohe täitma. 

Iga alampädevuse juures on eneseanalüüsi kastid ja need küsimused on väga üldised. 

Palun vastake portfoolios analüüsi küsimustele ikka lähtuvalt õpetaja digipädevuse mudelile ja kutsestandardile, mis oli esimese seminari kodutöö ja mis on allpool kirjeldatud. 

NB on ka alampädevusi, mida me ei ole katnud selle kursuse raames ja need võivad jääda tühjaks. 

Lisaks kui teil on materjale/töid/vahendeid, mida olete muude koolituste, iseõppimise või muude kursuste raames loonud, siis saate need lisada läbi "Ajaveebi" postituse loomise. oluline on siis ise lisada pädevus, mida see materjal katab/tõestab, muidu ei  ilmu see portfoolios. 

Küsimuste korral võtke julgelt ühendust. 

Õpetaja digipädevus:

1.KUTSEALANE ARENG JA KAASATUS

Suhtlemine, koostöö, refleksioon ja enesetäiendamine digitehnoloogia toel.

1.1.Suhtlus organisatsioonis

Digitehnoloogiate kasutamine, et tõhustada organisatsioonisisest suhtlust õppijate, õpetajate, teiste töötajate ja vajadusel vanemate vahel.

1.2.Koostöö kolleegidega

Digitehnoloogia kasutamine kolleegidega koostöö tegemiseks, teadmiste ja kogemuste vahetamiseks ning õpetamispraktika uuendamiseks nii oma töökohal kui ka laiemalt.

1.3.Tööalane refleksioon

Digitehnoloogia mõtestatud rakendamise reflekteerimine - kirjeldamine, analüüs, hindamine ja arutelu.

1.4.Eesmärgipärane enesetäiendus

Digitaalsete allikate, digiõppevara ja võrgustike kasutamine pidevaks kutsealaseks enesearendamiseks.

 

2.DIGIÕPPEVARA

Digitaalsete õppematerjalide valimine, loomine ja jagamine.

2.1.Otsimine, hindamine ja valimine

Õppimiseks sobiva digiõppevara otsimine, hindamine ja õpetamiseks valimine, arvestades konkreetseid õppe-eesmärke, sisu, õppemeetodeid ning õppijate, õpetajate ja õpikeskkonna eripära.

2.2.Loomine ja kohandamine

Iseseisvalt või koostöös uue digisisu loomine ja kasutamine ning vabavaralise ja muu sarnase kasutusloaga digiõppevara muutmine ja kohandamine, kaasa arvatud korrektne viitamine ning litsentsimine.

2.3.Haldamine, kaitsmine ja jagamine

Digiõppevara korrastamine ning õppijatele, vanematele ja kolleegidele kättesaadavaks tegemine. Tundliku digitaalse sisu kaitsmine, privaatsuse põhimõtete järgimine.

 

3.ÕPETAMINE JA ÕPPIMINE

Õpetamiseks ja õppimiseks kasutatava digitehnoloogia haldamine ja rakendamine.

3.1.Õpetamine

Digitehnoloogia ja -õppevara kasutamine õpetamise tõhustamiseks. Uute õppemeetodite väljatöötamine ja katsetamine.

3.2.Juhendamine

Digitehnoloogia kasutamine õppijate juhendamisel ja nõustamisel. Uute juhendamis- ja toetamisvõimaluste arendamine ja katsetamine.

3.3.Koostöös õppimine

Digitehnoloogiate kasutamine õppijate koostöö edendamiseks, ülesannete lahendamisel, suhtlemisel ja ühise teadmusloome toetamisel.

3.4.Enesejuhitud õppimine

Digitehnoloogiate kasutamine ennastjuhtiva õppija toetamiseks, et võimaldamada õppijatel oma õpiprotsessi planeerida, jälgida ja reflekteerida, pakkuda tõendeid edasijõudmise kohta ning aidata leida lahendusi õppimise tõhustamiseks.

 

4.HINDAMINE 

Digitehnoloogia kasutamine hindamise tõhustamiseks.

4.1.Hindamismeetodid

Digitehnoloogia kasutamine õppimist toetavaks ja kokkuvõtvaks hindamiseks, suurendades hindamismeetodite mitmekülgsust ja sobilikkust.

4.2.Tõendusmaterjalide analüüsimine

Digitaalsete tõendusmaterjalide ja andmete kogumine, analüüsimine ning tõlgendamine õppija õpitegevuse kohta.

4.3.Tagasiside ja planeerimine

Digitehnoloogia kasutamine õppijatele sihipärase ja õigeaegse tagasiside andmiseks. Õpetamispraktikate arendamine ning õppijate ja vanemate nõustamine toetudes digitehnoloogia abil kogutud andmete analüüsile.

 

5.ÕPPIJATE VÕIMESTAMINE

Digitehnoloogiate kasutamine õppijate aktiivseks kaasamiseks, diferentseerimiseks ja indivualiseerimiseks ning õppijate üldpädevuste toetamiseks.

5.1.Kaasav haridus

Digitehnoloogia kasutamine kaasava hariduse rakendamiseks, tagades õppematerjalide ja -tegevuse kättesaadavuse kõigile (sh erivajadustega õppijatele), arvestades õppijate ootuste, võimete ja vajadustega.

5.2.Diferentseerimine ja individualiseerimine

Digitehnoloogia kasutamine õppe diferentseerimisel ja individualiseerimisel, arvestades õppijate õpivajadusi ja eesmärke.

5.3.Õppijate üldpädevuste toetamine

Digitehnoloogia rakendamine õppijate üldpädevuste toetamiseks. Õppijate aktiivseks kaasamiseks rakendatakse digitehnoloogia abil õppeprotsessis uurimusliku, probleem- ja projektõppe põhimõtteid.

 

6.ÕPPIJATE DIGIPÄDEVUSE ARENDAMINE

Õppijatele digitehnoloogia turvalise ja vastutustundliku kasutamise õpetamine info- ja andmekirjaoskuse arendamiseks, suhtluseks ja koostööks digikeskkonnas, digisisu loomiseks ja probleemilahenduseks.

6.1.Info- ja andmekirjaoskus

Tegevuste, ülesannete ja hindamise kasutamine õppeprotsessis, mis suunab õppijaid andmeid, infot ja digisisu otsima, sirvima, filtreerima, hindama ja haldama.

6.2.Suhtlus ja koostöö digikeskkonnas

Tegevuste, ülesannete ja hindamise kasutamine õppeprotsessis, mis suunab õppijaid suhtlema, infot, andmeid ja digisisu jagama, koostööd tegema, ühiskonnaelus aktiivselt digivahendite abil osalema, järgides digisuhtluses viisaka käitumise norme ja häid tavasid.

6.3.Digisisu loomine

Tegevuste, ülesannete ja hindamise kasutamine õppeprotsessis, mis suunab õppijaid uut digisisu arendama ja kohandama, järgides autoriõiguse põhimõtteid ja litsentsitingimusi.

6.4.Digiturvalisus

Tegevuste, ülesannete ja hindamise kasutamine õppeprotsessis, mis suunab õppijaid digiseadmeid ja digisisu ohutult ja vastutustundlikult kasutama, sh isikuandmeid, privaatsust, tervist ja heaolu kaitsma.

6.5.Probleemilahendus

Tegevuste, ülesannete ja hindamise kasutamine õppeprotsessis, mis suunab õppijaid töö- ja isiklikus elus esinevate probleemide, aga ka tehniliste probleemide lahendamisel digitehnoloogia võimalusi loovalt kasutama, samal ajal analüüsides oma digipädevust.