Tähelepanu! eDidaktikum lõpetab teenuse pakkumise juulis 2025. Täpsem info siin

VÕÕRKEELE AINEDIDAKTIKA ÜLESANNE 3

Vaatlusülesande teema. Tekstiloometegevuste ja strateegiate arendamine võõrkeeleõppes.

 

Vaatlusülesande eesmärk. Vaadelda tekstiloometegevuste arendamist võõrkeeletunnis. Seostada raamdokumendis kirjeldatud tekstiloometegevuste kirjeldused tegevustega koolitunnis.

 

Vaatlusülesande teostamise korraldus. Üliõpilased vaatlevad suulise ja kirjaliku tekstiloome arendamist kolmes võõrkeeletunnis, täidavad kolme tunni ühise vaatlusprotokolli (vt. vormi allpool) ja vormistavad kokkuvõtliku analüüsi ja vaatluskogemuse isikliku refleksiooni.

 

Ülesande kirjeldus

Tutvuge enne praktikapäeva Euroopa keeleõppe raamdokumendi sõsarväljaande (2020, e.k. 2023: 66-78) tekstiloometegevuste kirjeldustega. Vaadelge ja analüüsige võõrkeeletunde, tooge näiteid suulistest ja kirjalikest loometegevustest, mida tundides nägite. Tööleht on mõeldud tunnivaatluse toetamiseks ja vaadeldu struktureerimiseks. Analüüsis pööra tähelepanu vaatluste seostamisele teoreetilises loengus kuulduga. Lisa enda arvamus tunnis nähtu kohta ja põhjenda seda.

 

 

Raamdokumendi sõsarväljaandes kirjeldatud loometegevused:

 

Loometegevused

Tunnis märgatud sihtkeelne tegevus (nt info andmine, monoloogi esitamine, ettekanne, loovkirjutamine). Märgi, kui mitmes vaadeldud tunnis tegevus esines

 Kommentaar

Info ja juhiste edasiandmine

Keskenduge tegevusele ja sellega seotud ülesandele. Näiteks: Õpilane peab monoloogi kokkulepitud teemal ja vastab küsimustele.

Tähelepanekud: Kas oli õpilasi, kes ei saanud ülesandega hakkama? Mida õpetaja siis tegi?

 

 

 

Kogetu kirjeldamine

 

 

Põhjendamine ja selgitamine (nt väitlus)

 

 

Teadaannete esitamine (vajab ettevalmistust)

 

 

Ettekanne või esinemine kasutades visuaalset tuge

 

 

Üldine kirjalik tektsiloome (tekstide kirjutamine)

 

 

Loovkirjutamine

 

 

Päeviku, luuletuse, jutustuse kirjutamine

 

 

Formaalsete tekstide kirjutamine

 

 

Loomestrateegiate harjutamine (kavandamine, kompenseerimine, jälgimine ja parandamine) 

 

 

Muu ülalpool mainimata loometegevused

 

 

 

Analüüs ja kommentaar:

Vaadates täidetud tabelit, missugustele tegevustele pöörati rohkem tähelepanu, missugustele vähem? Arutle, miks õpetaja keskendus tunnis just nendele tegevustele? Kuidas õpetaja suunab õppijat praktiseerima suhtlustegevusi ja vahendamistoiminguid väljaspool klassiruumi?

Mida märkasid ja õppisid tundides? Too nähtud tundidest välja üks tegevus või ülesanne, mida ise kasutaksid või vastupidi kindlasti ei kasutaks? Põhjenda. Vastuse pikkus 350-500 sõna.

 

 

Soovituslik lugemismaterjal:

 

  • Euroopa keeleõppe raamdokument: Õppimine, õpetamine ja hindamine. Sõsarväljaanne. Euroopa Nõukogu 2020, eestikeelne tõlge Piret Rääbus 2023.