Portfolio details
Portfolio author: Doug Yard
Last modified: Fri, 05/22/2020 - 19:18
Portfolio created: Fri, 05/22/2020 - 19:18
Portfolio status
Published, not reviewed
Portfolio assessors
No assessors assigned currently
2.1. Sotsiaalpedagoogilise tegevuse kavandamine
- 2.1.1. Sotsiaalsete oskuste hindamine
- hindab isiku sotsiaalseid oskusi, kasutades sobivaid hindamismeetodeid ja -võtteid
- hindamistulemuste põhjal koostab sotsiaalsete oskuste õpetamise kava
- 2.1.2. Töökavade koostamine
- kavandab oma tööd lähtuvalt organisatsiooni õppe-/arengu-, tegevuskavast
- 2.1.3. Erinevate huvigruppide kaasamine
- kaasab sotsiaalpedagoogilise tegevuse planeerimisse teisi spetsialiste vastavalt vajadusele
- 2.1.4. Õppetööd toetavate tegevuste kavandamine
- nõustab vastavalt vajadusele kolleege õppe- ja kasvatustööd (edaspidi õppetööd) toetava tegevuse kavandamisel
- 2.1.5. Õppija arengu toetamine
- koostöös eri osapooltega selgitab isiku arenguvajadused ja tema lähikeskkonnas olevad ressursid
- 2.1.6. Õppetöövälise tegevuse toetamine
- vahendab informatsiooni tugitegevuste võimaluste kohta, sh piirkonnas
- 2.1.7. Metoodiliste materjalide valimine
- valib erialateemade käsitlemiseks vajalikud metoodilised materjalid vastavalt sihtgrupile
2.2. Sotsiaalpedagoogiline hindamine
- 2.2.1. Abivajajate väljaselgitamine
- märkab abivajajat, arvestades isiku toimetulekut ja seda mõjutavaid tegureid
- 2.2.2. Lähikeskkonna võrgustiku ja ressursside väljaselgitamine
- analüüsib isiku toimetulekut ning määratleb lähikeskkonnas olemasolevaid abi- ja tugivõimalusi erinevatel tasanditel
- vajadusel koostab esmase tugiplaani ja teavitab asjaosalisi abivõimalustest
- 2.2.3. Sotsiaalkultuuriliste erinevuste ning integratsiooniga seotud probleemide märkamine ja nendega tegelemine
- hindab integreerimise vajadusi ja isikute staatust rühmas, tuginedes eelinfole ja vaatlusandmetele
- edastab info pädevatele spetsialistidele
- 2.2.4. Sotsiaalsete oskuste hindamine
- analüüsib abivajaja sotsiaalseid oskusi ning tema arendamist vajavaid valdkondi
2.3. Juhtumikorraldus ja nõustamine
- 2.3.1. Olukorra kaardistamine
- selgitab juhtumi tausta ja olemust, kasutades sobivat meetodit ning koostab tegevusplaani
- 2.3.2. Esmatasandi sotsiaalpedagoogiline nõustamine
- nõustab isikut tulenevalt tema vajadustest
- annab talle infot teiste abivõimaluste kohta
- 2.3.3. Juhtumitöö
- rakendab isiku vajadusest ja sotsiaalpedagoogilisest hindamisest tulenevaid toetavaid tegevusi
- 2.3.4. Sotsiaalsete oskuste arendamine
- arendab isiku sotsiaalseid oskusi ja toimetulekustrateegiaid vastavalt juhtumi olemusele, kasutades sobivaid metoodikaid
- 2.3.5. Ennetustöö
- teeb ja koordineerib ennetustööd isiku(te) sotsiaalse heaolu tagamiseks, kaasates võrgustikuliikmeid
- 2.3.6. Sekkumine
- sotsiaalpedagoogiliste probleemide korral sekkub olukorda asjakohaselt, kaasates vajadusel võrgustikuliikmeid
- 2.3.7. Sotsiaalpedagoogilise sekkumise tõhususe hindamine
- hindab sotsiaalpedagoogilise sekkumise tõhusust, kasutades sobivaid hindamismetoodikaid
2.4. Turvalise õpi- ja töökeskkonna kujundamine
- 2.4.1. Tegevuste kavandamine
- kavandab turvalisust toetavat ning probleeme ennetavat tegevust oma organisatsioonis, tuginedes õigusaktidele
- 2.4.2. Sotsiaalpedagoogiline ennetustöö turvalise keskkonna säilitamiseks
- osaleb võrgustikuliikmena turvalise keskkonna loomisel ja säilitamisel organisatsioonis
2.5. Refleksioon ja professionaalne enesearendamine
- 2.5.1. Oma töö analüüsimine ja enesearendamine
- analüüsib iseseisvalt ja/või juhendamisel oma tööd, kasutades erinevaid eneseanalüüsi meetodeid
- täiendab ennast eri- või kutsealanõuetele vastavalt, õppides iseseisvalt ja osaledes täiendkoolitustel
- 2.5.2. Oma füüsilise, vaimse ja emotsionaalse tervise hoidmine ja arendamine
- jälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset, emotsionaalset ja sotsiaalset tervist, tegutseb nende tasakaalus hoidmise nimel, optimeerides iseenda aja- ning energiakulu
- osaleb kovisioonil
- 2.5.3. Erinevate spetsialistide nõustamine
- informeerib teisi spetsialiste sihtrühma abivajadustest
- 2.5.4. Sotsiaalpedagoogiliste tegevuste tutvustamine
- tutvustab sotsiaalpedagoogika põhimõtteid ja praktikaid oma organisatsioonis, tuginedes oma töökogemusele ja erialasele teabele
2.6 Juhtimine (valitav kompetents)
- 2.6.1. Gruppide juhtimine
- juhib gruppe, arvestades grupiprotsessidega ja tuginedes sotsiaalpedagoogilistele metoodikatele
- 2.6.2. Erialase ühingu või ühenduse tegevuse juhtimine või koordineerimine
- juhib või koordineerib erialase ühingu ja/või ühenduse tegevust, lähtudes selle/nende tegevuse eesmärkidest
2.7. Läbivad kompetentsid
- kasutab töökeelt tasemel B2 ning ühte võõrkeelt tasemel B1 (vt lisa 1 Keelte oskustasemete kirjeldused)
- kasutab korrektset keelt kõnes ja kirjas ning väljendab ennast arusaadavalt
- kasutab sobivaid digivahendeid ja -võimalusi
- loob usaldusliku suhte ja suheldes näitab üles austust ning hoolivust
- aktsepteerib inimeste erinevusi ning arvestab neid koostöö tegemisel
- annab konstruktiivset tagasisidet
- käitub lugupidavalt inimestega erinevatelt tasanditelt ja sihtgruppidest
- analüüsib ja arendab oma suhtlemisoskusi
- juhindub oma töös üldinimlikest väärtustest
- kujundab oma eeskujuga sihtrühma väärtusi
- märkab sotsiaalpedagoogilisi probleeme ja läheneb neile lahenduskeskselt
- järgib sotsiaalpedagoogi tööga seonduvaid õigusakte ja ametieetikat