Portfolio details
Portfolio author: Doug Yard
Last modified: Fri, 05/22/2020 - 19:18
Portfolio created: Fri, 05/22/2020 - 19:18
Portfolio status
Published, not reviewed
Portfolio assessors
No assessors assigned currently
2.1. Sotsiaalpedagoogilise tegevuse kavandamine
- 2.1.1. Sotsiaalsete oskuste hindamine
- hindab isiku sotsiaalseid oskusi, kasutades sobivaid hindamismeetodeid ja -võtteidhindamistulemuste põhjal koostab sotsiaalsete oskuste õpetamise kava2.1.2. Töökavade koostamine
- kavandab oma tööd lähtuvalt organisatsiooni õppe-/arengu-, tegevuskavast2.1.3. Erinevate huvigruppide kaasamine
- kaasab sotsiaalpedagoogilise tegevuse planeerimisse teisi spetsialiste vastavalt vajadusele2.1.4. Õppetööd toetavate tegevuste kavandamine
- nõustab vastavalt vajadusele kolleege õppe- ja kasvatustööd (edaspidi õppetööd) toetava tegevuse kavandamisel2.1.5. Õppija arengu toetamine
- koostöös eri osapooltega selgitab isiku arenguvajadused ja tema lähikeskkonnas olevad ressursid2.1.6. Õppetöövälise tegevuse toetamine
- vahendab informatsiooni tugitegevuste võimaluste kohta, sh piirkonnas2.1.7. Metoodiliste materjalide valimine
- valib erialateemade käsitlemiseks vajalikud metoodilised materjalid vastavalt sihtgrupile
2.2. Sotsiaalpedagoogiline hindamine
- 2.2.1. Abivajajate väljaselgitamine
- märkab abivajajat, arvestades isiku toimetulekut ja seda mõjutavaid tegureid2.2.2. Lähikeskkonna võrgustiku ja ressursside väljaselgitamine
- analüüsib isiku toimetulekut ning määratleb lähikeskkonnas olemasolevaid abi- ja tugivõimalusi erinevatel tasanditelvajadusel koostab esmase tugiplaani ja teavitab asjaosalisi abivõimalustest2.2.3. Sotsiaalkultuuriliste erinevuste ning integratsiooniga seotud probleemide märkamine ja nendega tegelemine
- hindab integreerimise vajadusi ja isikute staatust rühmas, tuginedes eelinfole ja vaatlusandmeteleedastab info pädevatele spetsialistidele2.2.4. Sotsiaalsete oskuste hindamine
- analüüsib abivajaja sotsiaalseid oskusi ning tema arendamist vajavaid valdkondi
2.3. Juhtumikorraldus ja nõustamine
- 2.3.1. Olukorra kaardistamine
- selgitab juhtumi tausta ja olemust, kasutades sobivat meetodit ning koostab tegevusplaani2.3.2. Esmatasandi sotsiaalpedagoogiline nõustamine
- nõustab isikut tulenevalt tema vajadustestannab talle infot teiste abivõimaluste kohta2.3.3. Juhtumitöö
- rakendab isiku vajadusest ja sotsiaalpedagoogilisest hindamisest tulenevaid toetavaid tegevusi2.3.4. Sotsiaalsete oskuste arendamine
- arendab isiku sotsiaalseid oskusi ja toimetulekustrateegiaid vastavalt juhtumi olemusele, kasutades sobivaid metoodikaid2.3.5. Ennetustöö
- teeb ja koordineerib ennetustööd isiku(te) sotsiaalse heaolu tagamiseks, kaasates võrgustikuliikmeid2.3.6. Sekkumine
- sotsiaalpedagoogiliste probleemide korral sekkub olukorda asjakohaselt, kaasates vajadusel võrgustikuliikmeid2.3.7. Sotsiaalpedagoogilise sekkumise tõhususe hindamine
- hindab sotsiaalpedagoogilise sekkumise tõhusust, kasutades sobivaid hindamismetoodikaid
2.4. Turvalise õpi- ja töökeskkonna kujundamine
- 2.4.1. Tegevuste kavandamine
- kavandab turvalisust toetavat ning probleeme ennetavat tegevust oma organisatsioonis, tuginedes õigusaktidele2.4.2. Sotsiaalpedagoogiline ennetustöö turvalise keskkonna säilitamiseks
- osaleb võrgustikuliikmena turvalise keskkonna loomisel ja säilitamisel organisatsioonis
2.5. Refleksioon ja professionaalne enesearendamine
- 2.5.1. Oma töö analüüsimine ja enesearendamine
- analüüsib iseseisvalt ja/või juhendamisel oma tööd, kasutades erinevaid eneseanalüüsi meetodeidtäiendab ennast eri- või kutsealanõuetele vastavalt, õppides iseseisvalt ja osaledes täiendkoolitustel2.5.2. Oma füüsilise, vaimse ja emotsionaalse tervise hoidmine ja arendamine
- jälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset, emotsionaalset ja sotsiaalset tervist, tegutseb nende tasakaalus hoidmise nimel, optimeerides iseenda aja- ning energiakuluosaleb kovisioonil2.5.3. Erinevate spetsialistide nõustamine
- informeerib teisi spetsialiste sihtrühma abivajadustest2.5.4. Sotsiaalpedagoogiliste tegevuste tutvustamine
- tutvustab sotsiaalpedagoogika põhimõtteid ja praktikaid oma organisatsioonis, tuginedes oma töökogemusele ja erialasele teabele
2.6 Juhtimine (valitav kompetents)
- 2.6.1. Gruppide juhtimine
- juhib gruppe, arvestades grupiprotsessidega ja tuginedes sotsiaalpedagoogilistele metoodikatele2.6.2. Erialase ühingu või ühenduse tegevuse juhtimine või koordineerimine
- juhib või koordineerib erialase ühingu ja/või ühenduse tegevust, lähtudes selle/nende tegevuse eesmärkidest
2.7. Läbivad kompetentsid
- kasutab töökeelt tasemel B2 ning ühte võõrkeelt tasemel B1 (vt lisa 1 Keelte oskustasemete kirjeldused)kasutab korrektset keelt kõnes ja kirjas ning väljendab ennast arusaadavaltkasutab sobivaid digivahendeid ja -võimalusiloob usaldusliku suhte ja suheldes näitab üles austust ning hoolivustaktsepteerib inimeste erinevusi ning arvestab neid koostöö tegemiselannab konstruktiivset tagasisidetkäitub lugupidavalt inimestega erinevatelt tasanditelt ja sihtgruppidestanalüüsib ja arendab oma suhtlemisoskusijuhindub oma töös üldinimlikest väärtustestkujundab oma eeskujuga sihtrühma väärtusimärkab sotsiaalpedagoogilisi probleeme ja läheneb neile lahenduskeskseltjärgib sotsiaalpedagoogi tööga seonduvaid õigusakte ja ametieetikat