Submitted by Kristiina Bernhardt on Wed, 11/23/2022 - 12:34 Standardized competence outcome: on teadlik õppimist mõjutavatest teguritest ja seaduspärasustest...hoiab ennast kursis õppimist ja õppija arengut puudutava terminoloogia, uuema teadmuse ja uuringutegaselgitab välja rühma ja õppija ainealase, õpioskuste ja õpimotivatsiooni taseme...toetab sotsiaalsete ja koostööoskuste arengut; töötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkuleppedtoetab ühtsustunnet rühmas ja haridusasutusessuunab õppijaid üksteisega arvestama ja üksteist toetama, võttes arvesse rühmaprotsesse ja - dünaamikatseab õppija(te)st lähtuvalt pika- ja lühiajalised õpieesmärgid, valib sisu ning kavandab tegevused, arvestades õppekavalähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodidvalib õpivara hulgast õpieesmärkide ning õppijate ja rühma tasemele sobivamärkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni (aine)valdkonna juhtidele ettepanekuid õpivara kohandamiseks ja koostamisekskohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi, võimalikke piiranguid, sh autoriõigusi, kättesaadavust, usaldusväärsustkujundab füüsiliselt, vaimselt ja emotsionaalselt turvalise heaolu, tervist, arengut ja loovust toetava koostöise õpikeskkonna...arvestab peamiste tunnetusprotsessidega (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine, 4 täidesaatvad funktsioonid) õppija toetamiselkasutab digitehnoloogiaid õppijate õppimisse kaasatuse suurendamisekstoetab üldpädevuste arengut ja ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsiletoetab õpimotivatsiooni, pakkudes õppeprotsessis valikuid, elulisi jõukohaseid õppeülesandeid, luues eduelamuse igale õppijalerakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasisidestamise ja hindamise viise...analüüsib ja tõlgendab haridusuuringute tulemusi ning rakendab neid oma töösAnnab õppija edenemise kohta tagasisidet õppijale ja lapsevanemateletegutseb meeskonnaliikmena õpikogukonnas enda ja kolleegide professionaalse arengu ning selle kaudu õppija arengu toetamise eesmärgilmääratleb ennast õpetaja ja õppiva professionaalina ning tajub sellest lähtuvat vastutust ja rolli ühiskonnasvaldab õppesisu, hoiab end kursis valdkondlike uuendustega, arvestades valdkonna-alase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikatega ning õppekavast tulenevate nõuetegakasutab oma töös teemakohast (teadus)kirjandustteab, kuidas õppesisu kõige tõhusamal viisil erinevatele õppijatele õpetada ning kuidas toetada teaduspõhiste arusaamade kujunemist ja saavutada vajadusel muutusi õppijate mõttemudelitesoskab pedagoogilisi teadmisi siduda ainealaste teadmistega õppimise tõhustamiseksteab ja valib õppesisu õpetamisel sobiva keerukustaseme ning esitusviisimärkab, tunnustab, innustab õppijat, lapsevanemat ja kolleegi, tunnustab ka väikseid edusammetoetab õpimotivatsiooni kujunemist läbi tähenduslike ja jõukohaste õpisituatsioonide loomise, eneseteostuse ja õppimisest tekkiva rahulolu soodustamisekasutab korrektset õpetamiskeelt kõnes ja kirjas ning väljendab ennast arusaadavaltkasutab oma töös õpetamiskeelt tasemel C1 ning ühte võõrkeelt tasemel B2 (vt lisa 2 Keelete oskustasemete kirjeldused)Description: Assessment description: