Ühe eesti keele kui teise keele õppekomplekti tutvustamine

Moodustage 4-5liikmelised rühmad ja valige kambakesi üks õpik/õppekomplekt/muu õppematerjal. Pange rühma liikmed ja valitud materjali pealkiri siia tabelisse:

https://docs.google.com/document/d/1x2-9J8VIHPKSlv3Bq4zxvuFo-ZiFL7rLYsTJM0VuaDc/edit?usp=sharing

Koostage ülevaade (piisab slaidiesitlusest, eraldi tööd ei pea vormistama).

Töö ülesehitus ja sisu

Analüüsige järgmiste pidepunktide põhjal ja koostage nende pidepunktide alusel ca 7 slaidi, mida esitluspäeval tutvustate. Soovitan pidepunktid omavahel ära jagada. Ühe õpiku esitluseks on aega kuni 15 min. Esitlemiseks võite valida ühe grupiliikme või kordamööda rääkida.

  1. Ülesehitus. Kirjelda õpiku kontseptsiooni. Millest paistavad teemad lähtuvat - kas õppija vajadustest või millestki muust?
  2. Tase. Kas materjali tase vastab selles kooliastmes nõutule (kui on tegemist kooliõpikuga) või kaanel lubatule (nt täiskasvanute õpikute puhul)?
  3. Kujundus ja pildimaterjal. Kuidas toetab kujundus ja pildimaterjal õpiku sisu? Kas pildid lisavad midagi tekstile ja õppesisule, meetoditele? Kui selged ja arusaadavad on õpiku skeemid ja tabelid ning joonised? Kas neid on vajalikul määral? Too näiteid.
  4. Tekstivalik. Kui mitmekesine ja eakohane ning huvitav on tekstivalik? Mis žanritest või valdkondadest on kõige enam tekste? Kas tekstivalikus on midagi üllatavat?
  5. Grammatika käsitlemine. Kas enne esitatakse näide ning seejärel tuleb tuletada reegel (induktsioon) või vastupidi: enne esitatakse reegel ning seejärel näide (deduktsioon). Too näiteid.
  6. Meetodid. Kuivõrd mitmekesine on meetodite valik? Milliseid osaoskusi meetodid ennekõike arendavad või on osaoskuste perspektiivist meetodite valik tasakaalus?
  7. Tunniosad. Kas joonistuvad välja ülesanded ja õppetegevused, mis on mõeldud häälestuseks või kinnistamiseks? Too näiteid.
  8. Huvitav meetod või õpitegevus. Too näide ühest huvitavast meetodist või õptegevusest. Põhjenda enda valikut.