Sisestas Imbi Henno, L, 01/27/2024 - 17:00 Standardized competence outcome: on teadlik õppija füüsilise, kognitiivse, emotsionaalse ja sotsiaalse arengu alustest ning kultuurilistest eripäradeston teadlik õppimist mõjutavatest teguritest ja seaduspärasustest...hoiab ennast kursis õppimist ja õppija arengut puudutava terminoloogia, uuema teadmuse ja uuringutegamärkab ja arvestab õppijate erinevaid huvisid, võimeid ja vajadusi (sh hariduslikke erivajadusi, kultuurilist eripära jm), tagades võimetekohase õppearvestab peamiste tunnetusprotsessidega (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine, 4 täidesaatvad funktsioonid) õppija toetamiselkogub andmeid õppijate arengu ja õppeprotsessi tõhususe kohtateab, kuidas õppesisu kõige tõhusamal viisil erinevatele õppijatele õpetada ning kuidas toetada teaduspõhiste arusaamade kujunemist ja saavutada vajadusel muutusi õppijate mõttemudelitesoskab pedagoogilisi teadmisi siduda ainealaste teadmistega õppimise tõhustamisekstoetab sotsiaalsete ja koostööoskuste arengut; töötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkuleppedsuunab õppijaid üksteisega arvestama ja üksteist toetama, võttes arvesse rühmaprotsesse ja - dünaamikatselgitab välja rühma ja õppija ainealase, õpioskuste ja õpimotivatsiooni taseme...toetab üldpädevuste arengut ja ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsiletoetab õpimotivatsiooni, pakkudes õppeprotsessis valikuid, elulisi jõukohaseid õppeülesandeid, luues eduelamuse igale õppijalemärkab, tunnustab, innustab õppijat, lapsevanemat ja kolleegi, tunnustab ka väikseid edusammetoetab õpimotivatsiooni kujunemist läbi tähenduslike ja jõukohaste õpisituatsioonide loomise, eneseteostuse ja õppimisest tekkiva rahulolu soodustamiseseab õppija(te)st lähtuvalt pika- ja lühiajalised õpieesmärgid, valib sisu ning kavandab tegevused, arvestades õppekavalähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodidloob teadlikult hooliva, kiusamisvaba ja koostöise õhkkonna...loob turvalise ja tervist toetava õpikeskkonna, tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisiljuhib klassi/rühma, arvestades grupi arengufaasetoetab õppijaid enesehindamisoskuste arendamiselkoostab hindamismudeleid/-kriteeriume ja hindab õppijaid nende aluselvalib õpivara hulgast õpieesmärkide ning õppijate ja rühma tasemele sobivamärkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni (aine)valdkonna juhtidele ettepanekuid õpivara kohandamiseks ja koostamisekskohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi, võimalikke piiranguid, sh autoriõigusi, kättesaadavust, usaldusväärsustotsib ja levitab digitaalset õpivara ja digitehnoloogiaid, mis võimaldavad tõhusalt saavutada õpieesmärkekasutab digitehnoloogiaid õppijate õppimisse kaasatuse suurendamisekspersonaliseerib õpiteid digitehnoloogiate abilmõistab ja rakendab matemaatikale, loodusteadustele ja tehnoloogiale omaseid teadmisi ja meetodeid probleemide lahendamiselloob tehnoloogilisi lahendusi ja tegutseb nii looduslikus kui ka tehnoloogiarikkas keskkonnas, arvestades looduse, tehnoloogia ja ühiskonna vastasmõjusidmärkab ja ennetab konflikte, leiab tõhusaid lahendusi ning vajadusel kaasab kolleege, õppijaid, lapsevanemaid ja tugispetsialistealgatab ja teeb osapooltega koostööd õppija arengu toetamiseks...loob õppija ja lapsevanematega usaldusliku suhtevaldab õppesisu, hoiab end kursis valdkondlike uuendustega, arvestades valdkonna-alase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikatega ning õppekavast tulenevate nõuetegakasutab oma töös teemakohast (teadus)kirjandustkaasab ja teeb koostööd tugispetsialistide ning kolleegidega abi- ja toetusvajaduse väljaselgitamisel...reflekteerib oma tööd, sh analüüsib oma õpetamise mõju, kasutades erinevaid meetodeid, kaasates kolleege ja osaledes õpikogukondades, sh virtuaalsetesanalüüsib õpetamist ning kohandab tegevusi ja keskkonda paindlikult, arvestades õppijate (liikumis)vajadusiDescription: Assessment description: