Sisestas Kristi Paas, R, 08/26/2022 - 09:14 Standardized competence outcome: märkab õppijate toe vajadust ja nende individuaalseid õpivajadusi (sh teistest võimekam õppija)on teadlik digilahenduste kasutamise võimalustest ja sellega seotud riskidest õppimiselhoiab ennast kursis õppimist ja õppija arengut puudutava terminoloogia, uuema teadmuse ja uuringutegaon teadlik õppimist mõjutavatest teguritest ja seaduspärasustest...on teadlik õppija füüsilise, kognitiivse, emotsionaalse ja sotsiaalse arengu alustest ning kultuurilistest eripäradestselgitab välja rühma ja õppija ainealase, õpioskuste ja õpimotivatsiooni taseme...toetab sotsiaalsete ja koostööoskuste arengut; töötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkuleppedtöötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkuleppedsuunab õppijaid üksteisega arvestama ja üksteist toetama, võttes arvesse rühmaprotsesse ja - dünaamikattoetab ühtsustunnet rühmas ja haridusasutusesseab õppija(te)st lähtuvalt pika- ja lühiajalised õpieesmärgid, valib sisu ning kavandab tegevused, arvestades õppekavalähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodidvalib õpivara hulgast õpieesmärkide ning õppijate ja rühma tasemele sobivakohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi, võimalikke piiranguid, sh autoriõigusi, kättesaadavust, usaldusväärsustotsib ja levitab digitaalset õpivara ja digitehnoloogiaid, mis võimaldavad tõhusalt saavutada õpieesmärkekujundab füüsiliselt, vaimselt ja emotsionaalselt turvalise heaolu, tervist, arengut ja loovust toetava koostöise õpikeskkonna...kasutab digitehnoloogiaid õppijate õppimisse kaasatuse suurendamiseksmärkab ja arvestab õppijate erinevaid huvisid, võimeid ja vajadusi (sh hariduslikke erivajadusi, kultuurilist eripära jm), tagades võimetekohase õppearvestab peamiste tunnetusprotsessidega (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine, 4 täidesaatvad funktsioonid) õppija toetamiselloob teadlikult hooliva, kiusamisvaba ja koostöise õhkkonna...loob turvalise ja tervist toetava õpikeskkonna, tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisiljuhib klassi/rühma, arvestades grupi arengufaasemärkab ja ennetab konflikte, leiab tõhusaid lahendusi ning vajadusel kaasab kolleege, õppijaid, lapsevanemaid ja tugispetsialisteõpetab, lähtudes õppija eripärast, seatud eesmärkidest, õpiväljunditest ja ainetevahelisest lõimingust...analüüsib õpetamist ning kohandab tegevusi ja keskkonda paindlikult, arvestades õppijate (liikumis)vajadusitoetab üldpädevuste arengut ja ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsiletoetab õpimotivatsiooni, pakkudes õppeprotsessis valikuid, elulisi jõukohaseid õppeülesandeid, luues eduelamuse igale õppijalesuunab õpilasi rakendama info otsimisel, suhtlemisel ja sisuloomes digitehnoloogiaidkorraldab klassis/rühmas digitehnoloogiate mõtestatud kasutamist individuaalsel ja koostöisel õppimisel, sh probleemide lahendamiselrakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasisidestamise ja hindamise viise...koostab hindamismudeleid/-kriteeriume ja hindab õppijaid nende aluseltoetab õppijaid enesehindamisoskuste arendamiselkogub pidevalt tagasisidet õppijate õpitegevuste ning -tulemuste kohta ning sellest lähtuvalt kavandab muudatusi õpetamis- ja kasvatusprotsessisjagab tõenduspõhist teadmust kolleegidegajälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist, tegutseb nende tasakaalus hoidmise nimeltegutseb meeskonnaliikmena õpikogukonnas enda ja kolleegide professionaalse arengu ning selle kaudu õppija arengu toetamise eesmärgilosaleb õpikogukondades ja koostöövõrgustikes erialase teadmuse arendamiselmääratleb ennast õpetaja ja õppiva professionaalina ning tajub sellest lähtuvat vastutust ja rolli ühiskonnasanalüüsib oma professionaalset arengut, olles avatud tagasisidele ja arvestab sellega enesearengu kavandamiselvaldab õppesisu, hoiab end kursis valdkondlike uuendustega, arvestades valdkonna-alase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikatega ning õppekavast tulenevate nõuetegakasutab oma töös teemakohast (teadus)kirjandustteab, kuidas õppesisu kõige tõhusamal viisil erinevatele õppijatele õpetada ning kuidas toetada teaduspõhiste arusaamade kujunemist ja saavutada vajadusel muutusi õppijate mõttemudelitesoskab pedagoogilisi teadmisi siduda ainealaste teadmistega õppimise tõhustamiseksteab ja valib õppesisu õpetamisel sobiva keerukustaseme ning esitusviisitoetab õpimotivatsiooni kujunemist läbi tähenduslike ja jõukohaste õpisituatsioonide loomise, eneseteostuse ja õppimisest tekkiva rahulolu soodustamisejuhindub oma töös õpetaja kutse-eetikasttõlgendab matemaatilisi tulemusi igapäevaelu kontekstismõistab ja rakendab matemaatikale, loodusteadustele ja tehnoloogiale omaseid teadmisi ja meetodeid probleemide lahendamiselmärkab probleeme ja neis peituvaid võimalusikasutab korrektset õpetamiskeelt kõnes ja kirjas ning väljendab ennast arusaadavalthindab ja arendab oma digikompetentsust vastavalt haridusvaldkonnas tunnustatud digipädevusmudelileDescription: Assessment description: