Sisestas Tiina Naissoo, R, 09/13/2024 - 09:58 Standardized competence outcome: Annab sisendit ja tagasisidet eelnõudele, ettepanekutele, arengukavadele jmOsaleb organisatsiooni arengut suunavate dokumentide koostamisel...Märkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni (aine)valdkonna juhtidele ettepanekuid õpivara kohandamiseks ja koostamiseksJuhendamisel kohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusiVaatleb kolleegi õpetamistegevust; jälgib, analüüsib ja tagasisidestab...Toetab õppijat õpioskuste arendamisel ja ainealaste teadmiste omandamiselNõustab õppijat konkreetse vajaduse või küsimuse ilmnemisel oma (aine)valdkonnas, ka ennetavaltKasutab olemasolevat füüsilist õpikeskkonda, tagades selle turvalisuse ja kujundades seda lähtuvalt tervisekaitsenõuetest, õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest;Osaleb meeskonnatöös organisatsiooni õpikeskkonna kujundamisel teab, kelle poole pöörduda probleemide ilmnemisel;Tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisil;Loob vaimselt ja emotsionaalselt turvalise, arengut ja loovust toetava koostöise ning üksteist arvestava õpikeskkonna, lähtudes erinevate õppijate vajadustest ja õpieesmärkidest ning järgides inimõigusi, Eesti põhiseadust, laste õigusi ja organisatsiooniKasutab olukorrale sobivaid suhtlusviise, on hea kuulajaRakendab õpetamisel erinevaid meetodeid ja rutiinseid toiminguid (nt eelteadmiste väljaselgitamine, oodatud õpitulemustest ja -tegevustest teavitamine, õpitegevused eesmärkide saavutamiseks, kokkuvõte saavutatud tulemustest, tagasiside)Õpetab, lähtudes õppija eripärast, seatud eesmärkidest ja ainetevahelisest lõimingustAnalüüsib õpetamist ning kohandab tegevusi paindlikult lähtuvalt õppijate vajadustestMärkab õppijate erinevusi ja erivajadusi (nt õpistiilid, andekus, õpiraskused, kultuurilised eripärad) ning kaasab vajadusel õppija arengu toetamiseks kolleege, tugispetsialiste ja lapsevanemaidKogub kvalitatiivsete ja kvantitatiivsete meetoditega andmeid õppijate arengu ja motivatsiooni kohta, tagasisidestabArendab õppijate õpi- ja sotsiaalseid oskusi, kasutades rühmapõhiseid ja individuaalseid õppevormeMotiveerib õppima, pakkudes elulisi jõukohaseid õppeülesandeid ja luues eduelamuse igale õppijaleMärkab konflikti tekkimise võimalust ja tegutseb vastavalt olukorrale, tunneb ära konflikti, leiab tõhusaid lahendusi ning vajadusel kaasab konflikti lahendamisse kolleege, õppijaid, lapsevanemaid ja tugispetsialisteOsaleb organisatsiooni töö põhimõtete ja reeglite väljatöötamisel, järgib kokkulepitud reegleidToetab ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsileKoostab hindamismudeleid/ -kriteeriume ja hindab õppijaid nende aluselRakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasiside ja hindamise viise, lähtudes õppija eripärast ja hindamist reguleerivatest dokumentidestArvestab neid ainevaldkondlike, üldpedagoogiliste ja kasvatuslike eesmärkide seadmisel, toetudes õppekavaleSelgitab välja rühma ja õppija ainealase tasemeKaasab vajadusel tugispetsialisti õpikeskkonna tingimuste muutmiseks;Selgitab välja rühma ja õppija õpioskuste ja õpimotivatsiooni tasemeTunneb ära haridusliku erivajaduseKasutab õpetaja töö kavandamisel (teadus)kirjandustKavandab koostöös kolleegidega ainetevahelise lõiminguKoostab õpetaja töökava, arvestades õppekavaTöökavast lähtuvalt koostab tunnikava(d)Lähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks ja õppimiseks sobivad meetodid, hindamismudeli ning planeerib tegevuste ajaValib õppevara ja IKT-vahendite hulgast õpieesmärkide ning rühma tasemega sobiva, arvestades ka hariduslike erivajadustega õppijategaJuhendamisel kohandab õppeavara; hoiab end kursis õppevara ja IKT-vahendite uuendustegaReflekteerib oma õpetamist ning ainealast pädevust, kogub tagasisidet õppijate õpitegevuste ning -tulemuste kohtaMõtestab oma rolli õpetajana ja analüüsib õpetajatöö põhiväärtusi, jagab neid kolleegide, õppijate ja lapsevanematega ühiste väärtushoiakute kujunemiseksKavandab muudatusi õpetamis- ja kasvatusprotsessis, määratleb oma koolitusvajaduse ja koostab enesearenduskava, arvestades ka kooli arenguvajadusi ja riiklikke haridusprioriteeteAnalüüsib õpiprotsessi, määratleb probleemid, sõnastab haridusuuringu (sh tegevusuuring) eesmärgi(d) ning kavandab ja viib juhendamisel läbi uurimistööd, kasutades sobivaid meetodeid ning arvestades valdkonna uurimistöö eetikatOtsib probleemide tekkimisel vajadusel abi kolleegidelt, mentorilt, organisatsiooni juhtkonnalt, tugispetsialistilt jtMärkab kolleegi edusamme ja tunnustab tedaJälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist, tegutseb nende tasakaalus hoidmise nimel, optimeerides iseenda aja- ning energiakuluDescription: Assessment description: