Õpikute valimine
Moodustage 5-6liikmelised rühmad. Valige üks eesti keele õppematerjal ükskõik millisele sihtgrupile. Soovitatav on kasutada võimalikult uut õppematerjali. Kirjuta õpik siia tabelisse ja jälgi, et tabelis õpikud ei korduks.
Töö ülesehitus ja sisu
Analüüsige järgmiste pidepunktide põhjal ja koostage nende pidepunktide alusel ca 6 slaidi, mida 24.11 tutvustate. Ühe õpiku esitluseks on aega 7-10 min. Esitlus on ühine, aga iga rühma liige lingib selle siia vastusena.
Ülesehitus. Kirjeldage õpiku kontseptsiooni. Kas keskmes on olulisemad teemad või sihtgrupp ja nende vajadused?
Kujundus ja pildimaterjal. Kuidas toetab kujundus ja pildimaterjal õpiku sisu? Kas pildid lisavad midagi tekstile ja õppesisule, meetoditele? Kui selged ja arusaadavad on õpiku skeemid ja tabelid ning joonised? Kas neid on vajalikul määral? Tooge näiteid.
Tekstivalik. Kui mitmekesine ja eakohane ning huvitav on tekstivalik? Mis žanritest või valdkondadest on kõige enam tekste? Kas tekstivalikus on midagi üllatavat?
Reeglite õpetamine. Kas enne esitatakse näide ning seejärel tuleb tuletada reegel (induktsioon) või vastupidi: enne esitatakse reegel ning seejärel näide (deduktsioon). Tooge näiteid.
Meetodid. Kuivõrd mitmekesine on meetodite valik? Milliseid osaoskusi meetodid ennekõike arendavad või on osaoskuste perspektiivist meetodite valik tasakaalus?
Tunniosad. Kas joonistuvad välja ülesanded ja õppetegevused, mis on mõeldud häälestuseks või kinnistamiseks? Tooge näiteid.