Tähelepanu! eDidaktikum lõpetab teenuse pakkumise juulis 2025. Täpsem info siin

Õppekomplekti analüüs ja esitlus

Õpikute valimine

Moodustage 5-6liikmelised rühmad. Valige üks eesti keele õppematerjal ükskõik millisele sihtgrupile. Soovitatav on kasutada võimalikult uut õppematerjali. Kirjutage rühma liikmed ja õppematerjali pealkiri siia tabelisse jälgige, et tabelis õpikud ei korduks.

Töö ülesehitus ja sisu

Analüüsige järgmiste pidepunktide põhjal ja koostage nende pidepunktide alusel ca 6-10 slaidi, mida 06.12 tutvustate. Ühe õpiku esitluseks on aega 10-15 min. Esitlus on ühine, aga iga rühma liige lingib selle siia vastusena.

  1. Ülesehitus. Kirjeldage õpiku kontseptsiooni. Kas keskmes on üldisemad teemad või sihtgrupp ja nende vajadused? 

  2. Kujundus ja pildimaterjal. Kuidas toetab kujundus ja pildimaterjal õpiku sisu? Kas pildid lisavad midagi tekstile ja õppesisule, meetoditele? Kui selged ja arusaadavad on õpiku skeemid ja tabelid ning joonised? Kas neid on vajalikul määral? Tooge näiteid.

  3. Tekstivalik. Kui mitmekesine ja eakohane ning huvitav on tekstivalik? Mis žanritest või valdkondadest on kõige enam tekste? Kas tekstivalikus on midagi üllatavat? Näited.

  4. Grammatika õpetamine. Kas enne esitatakse näide/tekst ning seejärel tuleb tuletada reegel (induktsioon) või vastupidi: enne esitatakse reegel ning seejärel näide (deduktsioon). Tooge näiteid.

  5. Osaoskused. Milliseid osaoskusi ennekõike arendatakse? Kas osaoskuste arendamine on tasakaalus? Kuivõrd on selle õppematerjali abil võimalik arendada suhtlusoskust? Tooge näiteid.

  6. Tunniosad. Kas joonistuvad välja ülesanded ja õppetegevused, mis on mõeldud häälestuseks või kinnistamiseks? Tooge näiteid.