Submitted by Astra Schults on Mon, 08/26/2024 - 13:04 Standardized competence outcome: seab õppija(te)st lähtuvalt pika- ja lühiajalised õpieesmärgid, valib sisu ning kavandab tegevused, arvestades õppekavalähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodidkoostab koostöös teiste spetsialistidega vajadusel individuaalse õppekava, käitumise tugikava ja/või arenduskava...valib õpivara hulgast õpieesmärkide ning õppijate ja rühma tasemele sobivakohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi, võimalikke piiranguid, sh autoriõigusi, kättesaadavust, usaldusväärsustmärkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni (aine)valdkonna juhtidele ettepanekuid õpivara kohandamiseks ja koostamiseksotsib ja levitab digitaalset õpivara ja digitehnoloogiaid, mis võimaldavad tõhusalt saavutada õpieesmärkekujundab füüsiliselt, vaimselt ja emotsionaalselt turvalise heaolu, tervist, arengut ja loovust toetava koostöise õpikeskkonna...panustab organisatsiooni õpikeskkonna kujundamissemärkab ja arvestab õppijate erinevaid huvisid, võimeid ja vajadusi (sh hariduslikke erivajadusi, kultuurilist eripära jm), tagades võimetekohase õppearvestab peamiste tunnetusprotsessidega (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine, 4 täidesaatvad funktsioonid) õppija toetamiselkogub andmeid õppijate arengu ja õppeprotsessi tõhususe kohtakasutab digitehnoloogiaid õppijate õppimisse kaasatuse suurendamisekspersonaliseerib õpiteid digitehnoloogiate abilloob teadlikult hooliva, kiusamisvaba ja koostöise õhkkonna...loob turvalise ja tervist toetava õpikeskkonna, tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisiljuhib klassi/rühma, arvestades grupi arengufaasemärkab ja ennetab konflikte, leiab tõhusaid lahendusi ning vajadusel kaasab kolleege, õppijaid, lapsevanemaid ja tugispetsialisteõpetab, lähtudes õppija eripärast, seatud eesmärkidest, õpiväljunditest ja ainetevahelisest lõimingust...analüüsib õpetamist ning kohandab tegevusi ja keskkonda paindlikult, arvestades õppijate (liikumis)vajadusitagab vajaliku toe ja analüüsib tugimeetmete toimet koostöös teiste spetsialistidegatoetab üldpädevuste arengut ja ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsiletoetab õpimotivatsiooni, pakkudes õppeprotsessis valikuid, elulisi jõukohaseid õppeülesandeid, luues eduelamuse igale õppijalesuunab õpilasi rakendama info otsimisel, suhtlemisel ja sisuloomes digitehnoloogiaidkorraldab klassis/rühmas digitehnoloogiate mõtestatud kasutamist individuaalsel ja koostöisel õppimisel, sh probleemide lahendamiselrakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasisidestamise ja hindamise viise...koostab hindamismudeleid/-kriteeriume ja hindab õppijaid nende aluseltoetab õppijaid enesehindamisoskuste arendamisellepib õppijate ja lapsevanematega kokku tagasisidestamise põhimõtted ja korralduseon teadlik õppija füüsilise, kognitiivse, emotsionaalse ja sotsiaalse arengu alustest ning kultuurilistest eripäradeston teadlik õppimist mõjutavatest teguritest ja seaduspärasustest...hoiab ennast kursis õppimist ja õppija arengut puudutava terminoloogia, uuema teadmuse ja uuringutegaon teadlik digilahenduste kasutamise võimalustest ja sellega seotud riskidest õppimiselselgitab välja rühma ja õppija ainealase, õpioskuste ja õpimotivatsiooni taseme...kogub koostöös kolleegidega õppeprotsessist infot ja uurib võimalusi, kuidas toetada õppija terviklikku arengut ja valmisolekut õppimisekskasutab arenguvestlusi õppija arengu toetamiseksmärkab õppijate toe vajadust ja nende individuaalseid õpivajadusi (sh teistest võimekam õppija)kaasab ja teeb koostööd tugispetsialistide ning kolleegidega abi- ja toetusvajaduse väljaselgitamisel...koostöös lapsevanematega toetab ja suunab õppijattoetab sotsiaalsete ja koostööoskuste arengut; töötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkuleppedtöötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkuleppedsuunab õppijaid üksteisega arvestama ja üksteist toetama, võttes arvesse rühmaprotsesse ja - dünaamikattoetab ühtsustunnet rühmas ja haridusasutusesvaldab õppesisu, hoiab end kursis valdkondlike uuendustega, arvestades valdkonna-alase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikatega ning õppekavast tulenevate nõuetegakasutab oma töös teemakohast (teadus)kirjandustteab, kuidas õppesisu kõige tõhusamal viisil erinevatele õppijatele õpetada ning kuidas toetada teaduspõhiste arusaamade kujunemist ja saavutada vajadusel muutusi õppijate mõttemudelitesoskab pedagoogilisi teadmisi siduda ainealaste teadmistega õppimise tõhustamiseksteab ja valib õppesisu õpetamisel sobiva keerukustaseme ning esitusviisimärkab, tunnustab, innustab õppijat, lapsevanemat ja kolleegi, tunnustab ka väikseid edusammetoetab õpimotivatsiooni kujunemist läbi tähenduslike ja jõukohaste õpisituatsioonide loomise, eneseteostuse ja õppimisest tekkiva rahulolu soodustamisemärkab mittemotiveerivate situatsioonide teket õpiprotsessis ja leiab lahendusi nende kõrvaldamiseks individuaalsel või klassi/rühma tasandilon koostöistes õpisituatsioonides hea koostööle pühenduv partnertoob koostöisesse õpisituatsiooni oma teadmised ja kogemused ning rakendab neid kolleegide võimestamiselteeb koostöiselt otsuseidanalüüsib koostöö tõhusustloob positiivse suhtluskeskkonna ja käitub vastavalt headele suhtlemistavadelejuhib oma emotsioone ja käitumisviise vastavalt situatsioonileesindab õpetaja professiooni, suheldes erinevate sihtgruppidegaloob koostööks vajalikke suhtevõrgustikkekujundab õppijate kommunikatsiooni-/ suhtlemisoskusianalüüsib ja arendab oma suhtlemisoskusi, annab konstruktiivset tagasisidet ja on sellele avatudjuhindub oma töös õpetaja kutse-eetikasttoetab oma tegevuse kaudu kutse-eetika ja õpetaja ameti laiemat teadvustamist ning väärtustamist ühiskonnaskujundab ja järgib ühiskonna väärtusi ja norme erinevates keskkondadeskujundab oma eeskujuga õppijate väärtusiDescription: seostab ning arvestab õpiprotsessi kavandades ja läbi viies ülikoolis omandatud oskusi ja teadmisi tervikuna;Assessment description: