Sisestas Eneli Põld-Mändlo, R, 09/01/2023 - 22:44 Standardized competence outcome: osaleb aine-/eriala populariseerivate sündmuste ja projektide läbiviimiselon teadlik õppimist mõjutavatest teguritest ja seaduspärasustest...märkab ja arvestab õppijate erinevaid huvisid, võimeid ja vajadusi (sh hariduslikke erivajadusi, kultuurilist eripära jm), tagades võimetekohase õppetoetab õpimotivatsiooni, pakkudes õppeprotsessis valikuid, elulisi jõukohaseid õppeülesandeid, luues eduelamuse igale õppijaleanalüüsib õpetamist ning kohandab tegevusi ja keskkonda paindlikult, arvestades õppijate (liikumis)vajadusikoostab enda professionaalse arengu kava ja määratleb õppimisvajaduse, arvestades ka haridusasutuse arenguvajadusi ja riiklikke haridusprioriteeteviib läbi tegevusuuringuid klassi/rühma tasandil, analüüsides õpiprotsessi, määratledes probleemid, kogudes tõendeid praktikasttoetab üldpädevuste arengut ja ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsiletoetab õppijaid enesehindamisoskuste arendamiselmärkab ja ennetab konflikte, leiab tõhusaid lahendusi ning vajadusel kaasab kolleege, õppijaid, lapsevanemaid ja tugispetsialistesuunab õpilasi rakendama info otsimisel, suhtlemisel ja sisuloomes digitehnoloogiaidanalüüsib oma professionaalset arengut, olles avatud tagasisidele ja arvestab sellega enesearengu kavandamiseltoetab õpimotivatsiooni kujunemist läbi tähenduslike ja jõukohaste õpisituatsioonide loomise, eneseteostuse ja õppimisest tekkiva rahulolu soodustamisejuhib klassi/rühma, arvestades grupi arengufaaserakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasisidestamise ja hindamise viise...loob teadlikult hooliva, kiusamisvaba ja koostöise õhkkonna...toetab ühtsustunnet rühmas ja haridusasutuseskujundab füüsiliselt, vaimselt ja emotsionaalselt turvalise heaolu, tervist, arengut ja loovust toetava koostöise õpikeskkonna...arvestab peamiste tunnetusprotsessidega (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine, 4 täidesaatvad funktsioonid) õppija toetamiselkogub andmeid õppijate arengu ja õppeprotsessi tõhususe kohtakasutab digitehnoloogiaid õppijate õppimisse kaasatuse suurendamiseksreflekteerib oma tööd, sh analüüsib oma õpetamise mõju, kasutades erinevaid meetodeid, kaasates kolleege ja osaledes õpikogukondades, sh virtuaalsetesanalüüsib ja tõlgendab haridusuuringute tulemusi ning rakendab neid oma töösmärkab mittemotiveerivate situatsioonide teket õpiprotsessis ja leiab lahendusi nende kõrvaldamiseks individuaalsel või klassi/rühma tasandilon teadlik õppija füüsilise, kognitiivse, emotsionaalse ja sotsiaalse arengu alustest ning kultuurilistest eripäradesthoiab ennast kursis õppimist ja õppija arengut puudutava terminoloogia, uuema teadmuse ja uuringutegaon teadlik digilahenduste kasutamise võimalustest ja sellega seotud riskidest õppimiselselgitab välja rühma ja õppija ainealase, õpioskuste ja õpimotivatsiooni taseme...kogub koostöös kolleegidega õppeprotsessist infot ja uurib võimalusi, kuidas toetada õppija terviklikku arengut ja valmisolekut õppimisekskasutab arenguvestlusi õppija arengu toetamiseksmärkab õppijate toe vajadust ja nende individuaalseid õpivajadusi (sh teistest võimekam õppija)kaasab ja teeb koostööd tugispetsialistide ning kolleegidega abi- ja toetusvajaduse väljaselgitamisel...koostöös lapsevanematega toetab ja suunab õppijattoetab sotsiaalsete ja koostööoskuste arengut; töötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkuleppedtöötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkuleppedsuunab õppijaid üksteisega arvestama ja üksteist toetama, võttes arvesse rühmaprotsesse ja - dünaamikatseab õppija(te)st lähtuvalt pika- ja lühiajalised õpieesmärgid, valib sisu ning kavandab tegevused, arvestades õppekavalähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodidkoostab koostöös teiste spetsialistidega vajadusel individuaalse õppekava, käitumise tugikava ja/või arenduskava...valib õpivara hulgast õpieesmärkide ning õppijate ja rühma tasemele sobivamärkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni (aine)valdkonna juhtidele ettepanekuid õpivara kohandamiseks ja koostamisekskohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi, võimalikke piiranguid, sh autoriõigusi, kättesaadavust, usaldusväärsustotsib ja levitab digitaalset õpivara ja digitehnoloogiaid, mis võimaldavad tõhusalt saavutada õpieesmärkepanustab organisatsiooni õpikeskkonna kujundamissepersonaliseerib õpiteid digitehnoloogiate abilloob turvalise ja tervist toetava õpikeskkonna, tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisilõpetab, lähtudes õppija eripärast, seatud eesmärkidest, õpiväljunditest ja ainetevahelisest lõimingust...tagab vajaliku toe ja analüüsib tugimeetmete toimet koostöös teiste spetsialistidegakorraldab klassis/rühmas digitehnoloogiate mõtestatud kasutamist individuaalsel ja koostöisel õppimisel, sh probleemide lahendamiselkoostab hindamismudeleid/-kriteeriume ja hindab õppijaid nende alusellepib õppijate ja lapsevanematega kokku tagasisidestamise põhimõtted ja korraldusekogub pidevalt tagasisidet õppijate õpitegevuste ning -tulemuste kohta ning sellest lähtuvalt kavandab muudatusi õpetamis- ja kasvatusprotsessiskasutab digikeskkondi enda professionaalseks arendamiseksjagab tõenduspõhist teadmust kolleegidegajälgib, hindab ja väärtustab oma füüsilist, vaimset ja emotsionaalset tervist, tegutseb nende tasakaalus hoidmise nimelotsib probleemide tekkimisel vajadusel abi kolleegidelt, mentorilt, juhtkonnalt, tugispetsialistilt jtloob õppija ja lapsevanematega usaldusliku suhtealgatab ja teeb osapooltega koostööd õppija arengu toetamiseks...teavitab õppijaid ja lapsevanemaid...Annab õppija edenemise kohta tagasisidet õppijale ja lapsevanematelekaasab aktiivselt lapsevanemaid õppija arengut puudutavate otsuste tegemisse ja nende rakendamisse...juhendab lapsevanemaid õppimist toetava kodukeskkonna loomisel ja õppija õpioskuste arendamiseljagab lapsevanematele tõenduspõhiseid õppimis- ja õpetamisalaseid materjale (artiklid, raamatud, veebimaterjalid jm)tegutseb meeskonnaliikmena õpikogukonnas enda ja kolleegide professionaalse arengu ning selle kaudu õppija arengu toetamise eesmärgilosaleb õpikogukondades ja koostöövõrgustikes erialase teadmuse arendamiselosaleb organisatsiooni arengut suunavate dokumentide koostamiselosaleb valdkonna ühenduste ja ekspertgruppide töösannab sisendit ja tagasisidet eelnõudele, ettepanekutele, arengukavadele jmmääratleb ennast õpetaja ja õppiva professionaalina ning tajub sellest lähtuvat vastutust ja rolli ühiskonnastegutseb teadliku ja vastutustundliku kodanikunavaldab õppesisu, hoiab end kursis valdkondlike uuendustega, arvestades valdkonna-alase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikatega ning õppekavast tulenevate nõuetegakasutab oma töös teemakohast (teadus)kirjandustteab, kuidas õppesisu kõige tõhusamal viisil erinevatele õppijatele õpetada ning kuidas toetada teaduspõhiste arusaamade kujunemist ja saavutada vajadusel muutusi õppijate mõttemudelitesoskab pedagoogilisi teadmisi siduda ainealaste teadmistega õppimise tõhustamiseksteab ja valib õppesisu õpetamisel sobiva keerukustaseme ning esitusviisimärkab, tunnustab, innustab õppijat, lapsevanemat ja kolleegi, tunnustab ka väikseid edusammeon koostöistes õpisituatsioonides hea koostööle pühenduv partnertoob koostöisesse õpisituatsiooni oma teadmised ja kogemused ning rakendab neid kolleegide võimestamiselteeb koostöiselt otsuseidanalüüsib koostöö tõhusustloob positiivse suhtluskeskkonna ja käitub vastavalt headele suhtlemistavadelejuhib oma emotsioone ja käitumisviise vastavalt situatsioonileesindab õpetaja professiooni, suheldes erinevate sihtgruppidegaloob koostööks vajalikke suhtevõrgustikkekujundab õppijate kommunikatsiooni-/ suhtlemisoskusianalüüsib ja arendab oma suhtlemisoskusi, annab konstruktiivset tagasisidet ja on sellele avatudjuhindub oma töös õpetaja kutse-eetikasttoetab oma tegevuse kaudu kutse-eetika ja õpetaja ameti laiemat teadvustamist ning väärtustamist ühiskonnaskujundab ja järgib ühiskonna väärtusi ja norme erinevates keskkondadeskujundab oma eeskujuga õppijate väärtusimõistab ja rakendab matemaatikale, loodusteadustele ja tehnoloogiale omaseid teadmisi ja meetodeid probleemide lahendamiseltõlgendab matemaatilisi tulemusi igapäevaelu kontekstisloob tehnoloogilisi lahendusi ja tegutseb nii looduslikus kui ka tehnoloogiarikkas keskkonnas, arvestades looduse, tehnoloogia ja ühiskonna vastasmõjusidon orienteeritud tulemustele ja isiklike tööeesmärkide saavutamiseleotsib võimalusi enesearendamiseks ja karjääris edasiliikumisekspakub uusi ideid ja viib neid ellu, arvestades valdkonna- ja ainealase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikategamärkab probleeme ja neis peituvaid võimalusireageerib paindlikult muutustelekasutab korrektset õpetamiskeelt kõnes ja kirjas ning väljendab ennast arusaadavaltkasutab oma töös õpetamiskeelt tasemel C1 ning ühte võõrkeelt tasemel B2 (vt lisa 2 Keelete oskustasemete kirjeldused)hindab ja arendab oma digikompetentsust vastavalt haridusvaldkonnas tunnustatud digipädevusmudelileDescription: Assessment description: