Sisestas Kristiina Bernhardt, N, 10/12/2023 - 16:21 Standardized competence outcome: on teadlik õppija füüsilise, kognitiivse, emotsionaalse ja sotsiaalse arengu alustest ning kultuurilistest eripäradestkogub pidevalt tagasisidet õppijate õpitegevuste ning -tulemuste kohta ning sellest lähtuvalt kavandab muudatusi õpetamis- ja kasvatusprotsessiskoostab enda professionaalse arengu kava ja määratleb õppimisvajaduse, arvestades ka haridusasutuse arenguvajadusi ja riiklikke haridusprioriteetekasutab korrektset õpetamiskeelt kõnes ja kirjas ning väljendab ennast arusaadavaltseab õppija(te)st lähtuvalt pika- ja lühiajalised õpieesmärgid, valib sisu ning kavandab tegevused, arvestades õppekavalähtuvalt eesmärkidest valib õpetamiseks, õppimiseks ja tagasisidestamiseks sobivad meetodidvalib õpivara hulgast õpieesmärkide ning õppijate ja rühma tasemele sobivaselgitab välja rühma ja õppija ainealase, õpioskuste ja õpimotivatsiooni taseme...kogub koostöös kolleegidega õppeprotsessist infot ja uurib võimalusi, kuidas toetada õppija terviklikku arengut ja valmisolekut õppimiseksmärkab õppijate toe vajadust ja nende individuaalseid õpivajadusi (sh teistest võimekam õppija)märkab ja arvestab õppijate erinevaid huvisid, võimeid ja vajadusi (sh hariduslikke erivajadusi, kultuurilist eripära jm), tagades võimetekohase õppesuunab õppijaid üksteisega arvestama ja üksteist toetama, võttes arvesse rühmaprotsesse ja - dünaamikattöötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkuleppedtoetab sotsiaalsete ja koostööoskuste arengut; töötab koostöös õppija(te)ga välja ühistel väärtustel põhinevad kokkuleppedkujundab füüsiliselt, vaimselt ja emotsionaalselt turvalise heaolu, tervist, arengut ja loovust toetava koostöise õpikeskkonna...kogub andmeid õppijate arengu ja õppeprotsessi tõhususe kohtaarvestab peamiste tunnetusprotsessidega (taju, tähelepanu, mälu, mõtlemine, 4 täidesaatvad funktsioonid) õppija toetamiselrakendab süsteemselt erinevaid õppimist toetavaid tagasisidestamise ja hindamise viise...õpetab, lähtudes õppija eripärast, seatud eesmärkidest, õpiväljunditest ja ainetevahelisest lõimingust...on koostöistes õpisituatsioonides hea koostööle pühenduv partnertoob koostöisesse õpisituatsiooni oma teadmised ja kogemused ning rakendab neid kolleegide võimestamiselanalüüsib koostöö tõhusustloob positiivse suhtluskeskkonna ja käitub vastavalt headele suhtlemistavadelejuhib oma emotsioone ja käitumisviise vastavalt situatsioonileesindab õpetaja professiooni, suheldes erinevate sihtgruppidegaanalüüsib ja arendab oma suhtlemisoskusi, annab konstruktiivset tagasisidet ja on sellele avatudanalüüsib oma professionaalset arengut, olles avatud tagasisidele ja arvestab sellega enesearengu kavandamiselteab, kuidas õppesisu kõige tõhusamal viisil erinevatele õppijatele õpetada ning kuidas toetada teaduspõhiste arusaamade kujunemist ja saavutada vajadusel muutusi õppijate mõttemudelitesoskab pedagoogilisi teadmisi siduda ainealaste teadmistega õppimise tõhustamiseksteab ja valib õppesisu õpetamisel sobiva keerukustaseme ning esitusviision teadlik digilahenduste kasutamise võimalustest ja sellega seotud riskidest õppimiselotsib ja levitab digitaalset õpivara ja digitehnoloogiaid, mis võimaldavad tõhusalt saavutada õpieesmärkekasutab digitehnoloogiaid õppijate õppimisse kaasatuse suurendamisekspersonaliseerib õpiteid digitehnoloogiate abilkoostab hindamismudeleid/-kriteeriume ja hindab õppijaid nende aluseltoetab õppijaid enesehindamisoskuste arendamiselmääratleb ennast õpetaja ja õppiva professionaalina ning tajub sellest lähtuvat vastutust ja rolli ühiskonnason teadlik õppimist mõjutavatest teguritest ja seaduspärasustest...hoiab ennast kursis õppimist ja õppija arengut puudutava terminoloogia, uuema teadmuse ja uuringutegakasutab arenguvestlusi õppija arengu toetamisekskaasab ja teeb koostööd tugispetsialistide ning kolleegidega abi- ja toetusvajaduse väljaselgitamisel...koostöös lapsevanematega toetab ja suunab õppijattoetab ühtsustunnet rühmas ja haridusasutuseskoostab koostöös teiste spetsialistidega vajadusel individuaalse õppekava, käitumise tugikava ja/või arenduskava...märkab õpivara puudusi ja teeb organisatsiooni (aine)valdkonna juhtidele ettepanekuid õpivara kohandamiseks ja koostamisekskohandab õpivara, arvestades õppijate vajadusi, võimalikke piiranguid, sh autoriõigusi, kättesaadavust, usaldusväärsustpanustab organisatsiooni õpikeskkonna kujundamisseanalüüsib õpetamist ning kohandab tegevusi ja keskkonda paindlikult, arvestades õppijate (liikumis)vajadusilepib õppijate ja lapsevanematega kokku tagasisidestamise põhimõtted ja korraldusereflekteerib oma tööd, sh analüüsib oma õpetamise mõju, kasutades erinevaid meetodeid, kaasates kolleege ja osaledes õpikogukondades, sh virtuaalseteskasutab digikeskkondi enda professionaalseks arendamisekstegutseb teadliku ja vastutustundliku kodanikunateeb koostöiselt otsuseidloob koostööks vajalikke suhtevõrgustikkekujundab õppijate kommunikatsiooni-/ suhtlemisoskusikasutab oma töös õpetamiskeelt tasemel C1 ning ühte võõrkeelt tasemel B2 (vt lisa 2 Keelete oskustasemete kirjeldused)loob teadlikult hooliva, kiusamisvaba ja koostöise õhkkonna...loob turvalise ja tervist toetava õpikeskkonna, tegutseb esmaabi vajavas situatsioonis sobival viisiljuhib klassi/rühma, arvestades grupi arengufaasemärkab ja ennetab konflikte, leiab tõhusaid lahendusi ning vajadusel kaasab kolleege, õppijaid, lapsevanemaid ja tugispetsialistetoetab üldpädevuste arengut ja ennastjuhtiva õppija kujunemist, suunates õppijat õpieesmärkide seadmisele ja eneseanalüüsiletoetab õpimotivatsiooni, pakkudes õppeprotsessis valikuid, elulisi jõukohaseid õppeülesandeid, luues eduelamuse igale õppijalesuunab õpilasi rakendama info otsimisel, suhtlemisel ja sisuloomes digitehnoloogiaidkorraldab klassis/rühmas digitehnoloogiate mõtestatud kasutamist individuaalsel ja koostöisel õppimisel, sh probleemide lahendamiselhindab ja arendab oma digikompetentsust vastavalt haridusvaldkonnas tunnustatud digipädevusmudelilevaldab õppesisu, hoiab end kursis valdkondlike uuendustega, arvestades valdkonna-alase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikatega ning õppekavast tulenevate nõuetegakasutab oma töös teemakohast (teadus)kirjanduston orienteeritud tulemustele ja isiklike tööeesmärkide saavutamiselereageerib paindlikult muutusteleDescription: Assessment description: